Jump to content

Труден за диагностициране проблем с климатика


Бъчи

Recommended Posts

1993 Ауди 90, V6 2.8L (80 или 100 в Европа)

 

Аудито е модел 90 защото е US-версия. Климатикът не е с климатроник и не мога да му поставя диагноза с вградената система на климатроника. Системата е заредена с R134a нормално. Проблемът е следния - сутрин климатик има, надвечер точно когато трябва най-много и купето е нажежено на паркинга, релето включва компресора за една секунда и после го спира. Ако го покарам малко, около 3-4км и направя reset на релето с изключване на контакта на запалването, климатикът заработва нормално. Релето е номер 332. Пробвах с ново реле и резултатът е същия. Както казах, колата не е климатроник, няма термометър на таблото и на плафона на тавана. Има термометър само в бронята и във въздухозаборника за въздуха за климатичната уредба. Не мога да разбера кое кара да работи климатика - горещия мотор/компресор след каране 3-4км или по-охладеното купе. И ако е температурата на компресора защо тогава при студен мотор сутрин климатик има. Дайте някаква идея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих премерил показателите на датчика в бронята когато не тръгва компресора,  и след това пак бих замерил когато тръгва. Може той да прави тези магарии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вечерта преди да запалиш мотора като е горещо времето напръскай климатичният радиатор обилно със студена вода.Стартирай мотора и включи климатика да видим дали пак ще направи така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ви държа в течение. Засега работи, но и не е била още чак толкова гореща. Това, което проверих и намерих е ужасно зацапани контакти под бутоните за включване на климатик и рециркулация. Греста, с която са смазали зъбните колела за жилата за контрол на положението на клапите се беше разделила на масло и сапун и маслото цялото беше изтекло в тия контакти. Разглобих и измих с чист бензин и изопропанол. Сега поне отчетливо цъкат. После я покарах и оставих да се нагрее на паркинга и засега не го направи номера. Но усетих, че липсва част от фреона в системата, не правеше по-ниско от 8 градуса на изхода на въздоховода и компресорът шумеше по-силно от обичайното. Вакумирах системата и я напълних наново с пълен чардж (650+50г) Да видим. То по тая кола какво ли няма скапано, бяха останали и само две степени на вентилатора защото един от нитовете на едната двойка контакти се беше отхлабил. Замених го със закалена медна жица със същия размер.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важно преди да се източи фреона да е работил компресора и да е разпръснал маслото на фреона и така да се източи . Трябва да видиш после колко масло е източила машината. Зареждаш и пускаш климатика със закачена машина и следиш и високото и ниското налягане , за да се види кога включва и изключва и колко бързо вдига налягане . Следиш и температурата на компресора , ако пари да не може да се пипне след 3-4-5 мин работа значи маслото му е малко и може да се добави малко / 1 унция или 30 мл  / Също така провери термо датчика / cold switch / който е забит в или около радиаторчето за купето дали е на мястото си . Смени си A/C dryer-a или както му казват . Провери си и филтъра на купето и огледай след по продължителна работа на климатика дали не обледява :) 

Редактирано от vle4ugoto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

За съжаление тая кола няма щуцер за ниско налягане, пълни се само откъм високото. Няма и прозорче, но за сметка на това има датчик и за високо налягане в кондензера и за висока температура. Нямам схемата да я разгледам кое точно може да изключва компресора точно половин секунда след сработване когато колата не е карана, но е достатъчно топла на жегата. Покарам ли я 5 минути всичко си работи както трябва. Така изключва и когато тахометъра на компресора отчита по-ниски от зададените обороти според съотношението диаметър шайба колянов вал:диаметър шайба компресор (май беше 1:1.6). За съжаление тая гад няма и климатроник да диагностицирам проблема, но проблемът остана. Това с тахометъра на компресора го направи другото ми ауди когато му монтирах неоригинален компресор, но то е и с климатроник и веднага показа грешка за приплъващ/блокиращ компресор. Дайте някаква идея за тоя конкретен случай.

Cold switch има, но той е на входа на въздуха преди вентилатора. Съпротивлението му е в норма. А това, за което говорите вие в тялото на изпарителя е pressure switch и той подава сигнал да спре съединителя на компресора при ниско налягане. Според мен проблемът идва от зле работещ датчик за висока температура в кондензера. Утре ще огледам първо дали контактите там са чисти, но се съмнявам да са мръсни или корозирали. Тук даже няма нужда да се мият колите с години, дори въздушните филтри не се цапат, а само се издухват от полена.

Редактирано от Бъчи
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Бъчи написа:

Според мен проблемът идва от зле работещ датчик за висока температура в кондензера. 

За това ти написах да измиеш кондензатора със студена вода  преди да включиш климатика когато е горещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не съм забравил препоръката, просто е трудно да го организирам на толкова отдалечен паркинг. Но пък от друга страна заработи ли, си работи идеално дори и да спра колата за малко след каране, а тогава тоя датчик се нагрява много сериозно. На тоя модел вентилаторите се изключват заедно с контакта, не е като на старите фолксвагени, където вентилаторът работи и при изключен контакт докато не спадне температурата в кондензера.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Разреших проблема. Оказа се леко нагорял и зацапан контакт в реле №287. След внимателно почистване с хартиени лентички, напоени с изопропанол, климатикът си заработи съвсем нормално. Прилагам снимки - долния контакт на реле №287 на снимките.

 

Успех на всички!

IMG_7242.thumb.JPG.4d1a2739cb46151097414ffdb028a545.JPGIMG_7241.thumb.JPG.e5b92dae08358b811c97362143d5cf8e.JPGIMG_7240.thumb.JPG.36cf3ac0c9dc7ebabe093b2aac55919c.JPGIMG_7239.thumb.JPG.eff986284644f09cacbb6e62057b0530.JPG

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...