Jump to content

Прегряване на двигателя


bojo&viki

Recommended Posts

Здравейте,колата е 1.8Т AGU 99г.От доста години я имам и вчера,във поредното задръстване,за първи път стигна 110 градуса.Веднага я изкарах от задръстването и охлади,не разбрах дали  са се включили перките.Някой знае ли на какъв принцип работят двете перки на радиатора?Понеже охлади след това,би трябвало да си работят.Но от какво се получи това прегряване?Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята също е 1.8т.

Ще ти направя видео клип как работи на празен ход 40 мин, ако ми върнеш клипче как късаш всякакъв вид технически дипломи и напуснеш отново форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За онова след "ako" не мога да се ориентирам, но затова преди него мога да напиша следното.

Аз пък мога да ти дам клип, при който моята кола работи не 40, а 140 минути на празен ход, без охладителната течност да заври. Само че още след петата-шестата минута температурата й ще бъде 95-96 градуса, т.е. колата ще е прегряла.

И едно скромно наблюдение - забелязвам, че доста комплексари има в този форум, живи и здрави да сте.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към автора - твоят мотор не беше ли с някакъв основен ремонт? Други проблеми имал ли си? Имам познат, който заради некадърно направена глава, прегря мотора след около 8-10к км пробег. До тогава бяха наред нещата.:nixweiss:

Перките се пускат (по спомен) на около 96-97С, като втората степен се задейства няколко градуса по-късно. Ако си с пуснат климатик, работят постоянно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, nikrga написа:

Получило се е от задръстването. Всяка кола с ДВГ, която работи продължително време на празен ход, прегрява.

Не бих казал.Бил съм и във по големи задръствания и по високи температури.Някъде другаде е проблема

Преди 6 часа, audi+ написа:

Възможно е да има отлагания по радиатора.  Разликата при входа  и  изхода  трябва  да е 10 градуса.

Мина ми през акъла,въпреки,че преди две години промивахме системата.

Преди 2 часа, s7r3l0k написа:

Към автора - твоят мотор не беше ли с някакъв основен ремонт? Други проблеми имал ли си? Имам познат, който заради некадърно направена глава, прегря мотора след около 8-10к км пробег. До тогава бяха наред нещата.:nixweiss:

Перките се пускат (по спомен) на около 96-97С, като втората степен се задейства няколко градуса по-късно. Ако си с пуснат климатик, работят постоянно.

Да,след основен ремонт е.Но беше правен преди 5г.Не се сещам да е правила проблеми..Грешка,че не спрях на пътя да отворя капака да видя дали се включват перките.Но,би трябвало да работят,понеже засега няма проблеми.

Преди 8 часа, Дидо Йорданов написа:

Моята също е 1.8т.

Ще ти направя видео клип как работи на празен ход 40 мин, ако ми върнеш клипче как късаш всякакъв вид технически дипломи и напуснеш отново форума.

цял час е работила,без забележки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 6/9/2021 at 9:55 AM, nikrga said:

Ако си сигурен в горния тъпизъм, би ли си оставил колата да работи на празен ход 20 минути?

А  охладителната система за какво е?

Промивах я събота и неделя, и девет пъти точих охл.течност, като преди това загрявах и работеше на място по 25-30мин., и то със затиснат педал на газта на 2500rpm

 

Перките се включват на 96 градуса,но те май взимат данни от охл.течност в радиатора.Т.е,ако термостата е прецакан на постоянно затворен, не знам дали ще се включат изобщо:nixweiss:

Редактирано от dafil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, dafil написа:

А  охладителната система за какво е?

Охладителната система, най-общо казано, служи за охлаждане на двигателя, и то така, че при нормално шофиране температурата на охлаждащата течност да бъде около 90 градуса след достигането им. Продължителната работа на двигателя на празен ход обаче го натоварва прекалено много и той прегрява. Както написах по-горе, след 5-6 минути работа на празен ход температурата й е вече 95-96 градуса. Да, наистина вентилатора след това охлажда двигателя, но това не означава, че той работи в оптималния си температурен режим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължителната работа на празен ход не натоварва двигателя  какво остава за изкачване по наклон с пълен товар? Просто влошава обдухването  на радиатора  и за това се включва принудително охлаждане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 6/8/2021 at 11:42 PM, bojo&viki said:

Понеже охлади след това,би трябвало да си работят.Но от какво се получи това прегряване? 

Неработещи степени ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 hours ago, nikrga said:

Охладителната система, най-общо казано, служи за охлаждане на двигателя, и то така, че при нормално шофиране температурата на охлаждащата течност да бъде около 90 градуса след достигането им. Продължителната работа на двигателя на празен ход обаче го натоварва прекалено много и той прегрява. Както написах по-горе, след 5-6 минути работа на празен ход температурата й е вече 95-96 градуса. Да, наистина вентилатора след това охлажда двигателя, но това не означава, че той работи в оптималния си температурен режим.

пУсни един мейл до Инголщат с тези си размисли-може и паметник да ти вдигнат:flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разполагаш ли с VCDS? С него можеш да тестваш двете степени на перките. Така ще разбереш има ли проблем в управляващият ги модул или в тях самите. Модула е поместен на изключително тъпо място и лесно може да се повреди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, audi+ написа:

Продължителната работа на празен ход не натоварва двигателя 

Това просто не е вярно, разбира се. Истината е, че продължителната работа на празен ход натоварва много двигателя, което неизбежно води до неговото прегряване. Основната причина за това е недостатъчното му смазване, а на второ място - недоброто изгаряне на гориво-въздушната смес.

Хайде и аз като Бушончо - ЦЪК: https://automedia.investor.bg/a/2-novini/45569-dalgata-rabota-na-prazen-hod-ubiva-dvigatelya.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 9.06.2021 г. at 9:55, nikrga написа:

Ако си сигурен в горния тъпизъм, би ли си оставил колата да работи на празен ход 20 минути?

Не трябва да прегрява. Оня ден съм седял на празен ход 3 часа на 33 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

На скоро срещнах подобен проблем  . Oказа се  термошалтер на вентилатор включващ  с 5  градуса по висока  температура , освен това около водната помпа се  бяха събрали доста отлагания  ,които пречат на нормалната циркулация ,  предполагам от добавки против теч  в охладителната система.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

@robobug 

На 10.06.2021 г. at 22:05, robobug написа:

Неработещи степени ?

Това ми мина през акъла,поне втората.Затова попитах как работят.

 

@s7r3l0k 

 

На 11.06.2021 г. at 2:38, s7r3l0k написа:

Разполагаш ли с VCDS? С него можеш да тестваш двете степени на перките. Така ще разбереш има ли проблем в управляващият ги модул или в тях самите. Модула е поместен на изключително тъпо място и лесно може да се повреди.

Не.На голфа му окъсявах клемите за да проверя,ама тук не смея

 

@audi+ 

 

На 24.09.2021 г. at 20:10, audi+ написа:

На скоро срещнах подобен проблем  . Oказа се  термошалтер на вентилатор включващ  с 5  градуса по висока  температура , освен това около водната помпа се  бяха събрали доста отлагания  ,които пречат на нормалната циркулация ,  предполагам от добавки против теч  в охладителната система.

Никакви добавки не съм слагал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...