Pumpel Публикувано 11 Юни 2021 Доклад Share Публикувано 11 Юни 2021 (Редактирано) Здравейте, Някой дали е имал проблем с компютъра, който управлява Adblue? Онзи ден, както си паркирах светна чека и изписа AdBlue fault и че имам 1000км., след което няма да мога да запаля двигателя. Проверих буксите на модула, който се оказа, че е отдолу под резервора и всичко е OK, няма вода или нагар, има захранване. Вероятно самия модул е изгорял, защото освен многото грешки които хвъря, едната е че няма връзка с него. Нов се оказа доста пари 1,6к (колегата @Raino ми го намери за 1к което се оказа супер цена), но се чудя дали може просто така да изгори без някаква особена причина или нещо друго не е наред. Оказа се, че в ebay е пълно с втора ръка за 20-50EUR, но въпроса е дали трябва после да се параметризират спрямо колата и дали имат component protection. Модула е номер 4M0907355, версия H10 0003 Едва ли има връзка, но това се случва месец след последния ъпдейт на двигателя, който направиха в Порше - може би 23CY. Редактирано 11 Юни 2021 от Pumpel Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
moto_fan Публикувано 11 Юни 2021 Доклад Share Публикувано 11 Юни 2021 Скапват се редовно, не си единственият. По въпроса за смяната с употребяван нямам опит , но не виждам проблемда вземеш един с твоя номер и да го туриш ,едва ли има компонент протекшън, по скоро някакво обучение, ако изобщо трябва нещо подобно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
v140 Публикувано 11 Юни 2021 Доклад Share Публикувано 11 Юни 2021 Това което знам е, че това е често срещан проблем. На някои се оправя само с пълнене на адблу догоре. На някои трябва смяна на модула, на някой трябва и резервоар с помпа. Трябва и кодиране. Нямам идея дали само пълнене ще помогне, след като има много грешки. За ъпдейта може само да се спекулира. Ужким увеличавал разхода на адблу. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
v140 Публикувано 11 Юни 2021 Доклад Share Публикувано 11 Юни 2021 Не ми дава да редактирам. Ако спекулираме - влязох в тази група https://www.facebook.com/groups/754995101246417 . В търсачката като напишеш adblue и дадеш по години. С този проблем 2019 няма нито 1, за 2020 има 1, за 2021 има около 10. Ъпдейта излиза средата на декември 2020. Като вземеш предвид, че в другите страни ауди са привиквали собствениците за ъпдейта, изглежда като да има връзка. Естествено това са си мои размишления и може да няма връзка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pumpel Публикувано 12 Юни 2021 Автор Доклад Share Публикувано 12 Юни 2021 (Редактирано) И аз където и да чета за този ъпдейт, все лоши отзиви има. Обмислям да върна версията на софтуера на двигателя преди ъпдейта, та да видим дали ще всеме да се оправи проблема с AdBlue-то, въпреки че се съмнявам... Редактирано 12 Юни 2021 от Pumpel Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pumpel Публикувано 12 Юни 2021 Автор Доклад Share Публикувано 12 Юни 2021 Върнах предишната версия на софтуерна на моя двигател която е1970. Всички лампи изгаснаха и колата тръгна без грешки. И точно се радвах и след ~ 40км отново светна чека със същата грешка за AdBlue-то. Явно когато сме наляли новия софтуер е изчистило всички грешки и за това не се разсвети. Това което предполагам е че вероярно на някакви определени километри прави чек на системата за AdBlue и вижда, че не е наред и се разписука. (на старата ми А4 така на определени километри обхождаше разни датчици - примерно за нивото на маслото) Ще видим като дойде новия модул/комп за AdBlue дали ще има промяна. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pumpel Публикувано 13 Юни 2021 Автор Доклад Share Публикувано 13 Юни 2021 (Редактирано) Днес реших и свалих модула за AdBlue и го разглобих да проверя дали ще има нещо видимо. Херметизацията на капака е направена много добре и нищо не е пропуснала. Но останах поразен, когато видях една малка заводска дупчица на капака, а от вътрешната страна имаше залепена хартиена лепенка за да не влиза вода. И познайте, лепенката се отлепила и кап, кап, кап... От там е ясно - окис и разяждане на писти. Даже като го докоснах едно съпротивление направо падна. Изчистих окиса от двете страни, едвам запоих съпротивлението което е около 1мм (трябва да спра ракията 🙂 ) запуших дупката на капака и уплътних на ново със силикон. Монтирах и всички лампи за грешки изгаснха. Твърде хубаво и неочаквано за да е истина - след малко чека светна, но само за две грешки в модула, като съобщението, че остават 1000 км докато спре, изчезна. Явно след ремонта нещо се е оправило, но има два грешки за reductant heater A и C които стоят. Вероятно водата е прецакала нещо в многослойната платка... Седя и си мисля, защо по дяволите са направили тази дупка?! Няма логика - няма нужда от въздухопоток, няма механични части вътре, защо...? Едниственото което ми хрумва, е че някой е сметнал след колко години и километра приблизително, тази лепенка ще остарее и ще се прецака и водичка и после сервизче за ~ 2000лв. Сега си чакам втората ръка модул да видим, дали ще тръгне само с plug and play или пак ще се ходи по мъките. Ето малко снимки: Редактирано 13 Юни 2021 от Pumpel Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pumpel Публикувано 15 Юни 2021 Автор Доклад Share Публикувано 15 Юни 2021 (Редактирано) Днес дойде новия/стар модул и го смених. Всичко тръгна без проблеми, без component protection и без адаптации. Явно важното е софтуерната и хардуерната версии да са същите. Благодаря на @Raino за цената и на Богомил от Адлер Ауто за пробите, тестовете и подмяната на софтуера, които направихме. Това беше края на поредната сага с моята машина! 🙂 🙂 🙂 Редактирано 15 Юни 2021 от Pumpel Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
v140 Публикувано 22 Юни 2021 Доклад Share Публикувано 22 Юни 2021 Супер че се е оправила. Поне знаем, че не е от ъпдейта. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
B9_fan Публикувано 23 Ноември 2021 Доклад Share Публикувано 23 Ноември 2021 (Редактирано) Здравейте, За да не отварям нова тема, пиша тук. На таблото ми изкочи същата грешка на колегата AdBlue fault, както и уточнението, че няма да мога да стртирам автомобила след 1000 км. Check engine лампата не свети. Допълних AdBlue и рестартирах нивото, но съобщението стои. Зная, че помпите в резервоара, често дефектират и се подменя заедно с резервоара и нов модул, което излиза около 4000 лв. без отстъпки. За всеки случай разглобих и модула, както колегата е направил, за да проверя дали е пропуснал вода, но всичко изглежда наред. Помпата дава обичайното налягане на живите данни във VCDS. Направи ми впечатление обаче, че данните за подгревите на резервоара и маркучите отчитат нули. Прочетох за случаи на колеги в Германия, където изгарят нагревателите в резервоара и отново се минава същата процедура по подмяната с всички елементи, но възможно ли е да са изгоряли и трите нагревателя или може все пак да има проблем с модула. Разбира се, не съм сигурен, че тълкувам правилно данните от VCDS. Споделям и с вас, ако някой може да помогне с идея. Споделям и грешките, които имаше след като излезе съобщението. Изтрих ги и след това не се показаха отново: 21378 - Reductant Metering Module P20FE 00 [100] - Malfunction Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 201254 km Date: 2021.11.18 Time: 19:40:32 Engine RPM: 1076.50 /min Normed load value: 54.1 % Vehicle speed: 58 km/h Coolant temperature: 93 °C Intake air temperature: 24 °C Ambient air pressure: 940 mbar Voltage terminal 30: 14.520 V Unlearning counter according OBD: 40 Outside temperature: 6.5 °C Mean temperature of SCR catalyst: 269.6 °C Pressure sensor for reducing agent: measured pressure: 4986 hPa Pump for reducing agent: speed: 1428.0 /min Sensor for reducing agent tank temperature: temperature: 16.8 °C Calculated temperature at reduction agent injection valve: 73.0 °C Reducing agent pump: differential speed calculated: 1.0 /min 9645 - Reductant P20E8 00 [096] - Pressure too Low Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Редактирано 23 Ноември 2021 от B9_fan Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
v1ppers0n Публикувано 11 Март 2022 Доклад Share Публикувано 11 Март 2022 Здравейте, това нещо се случи и при мен. След 200 км повече не се показа грешката. Означава ли, че когато стигна 1000 няма да запали или се е оправило? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
szhu2@slb.com Публикувано 17 Януари Доклад Share Публикувано 17 Януари Hello, My car A4 same issue with your car, are you but a new AdBlue ECU or a used one, do we need pair after installing it. Or VCDS or ODIS to pair it ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване