Jump to content

Ауди. Двигателите.


Inkozi

Recommended Posts

Темата се посвещава на всички, които разбират, за да разбират повече. :respekt:

Графиките са взети от сайта www.fourtitude.com

-----

12tdiue2.jpg

-

16buc1.jpg

-

16fsigrabz1.jpg

-

18tg1tk3.jpg

-

18tg2by8.jpg

-

18ttgr1wy2.jpg

-

19tdigb0.jpg

-

19tdig1sy4.jpg

-

19tdig2zk9.jpg

-

19tdig3ef8.jpg

-

20fsitg1ev4.jpg

-

20tdig1yl9.jpg

-

20ttfsigr1or9.jpg

-

20vg2qg6.jpg

-

24v6wu8.jpg

-

24v6g1zu0.jpg

-

25v6tdig1am2.jpg

-

25v6tdig1mu8.jpg

-

25v6tdig2hr8.jpg

-

25v6tdirz2.jpg

-

27v6bitco1.jpg

-

27v6biturboek5.jpg

-

27v6tdiff7.jpg

-

28v6g1tt8.jpg

-

30tdiop9.jpg

-

30v6tdiqa5.jpg

-

30v6tdig1fu8.jpg

-

30v6tdip1ky4.jpg

-

30v8tdiq7g1mx2.jpg

-

32fsiv6is5.jpg

-

32v6ventg1wy8.jpg

-

32v6fsiev2.jpg

-

32v6fsig111qw0.jpg

-

32v6gr1rg9.jpg

-

32v6ttg1xm1.jpg

-

37a663ck8.jpg

-

37v8wa9.jpg

-

42a8va6.jpg

-

42allroad42sl9.jpg

-

42audirs442fsixe0.jpg

-

42fsikn1.jpg

-

42r8fsigr1xq3.jpg

-

42tdig111di5.jpg

-

42v8ug3.jpg

-

42v8fsips6.jpg

-

42v8fsig1sm4.jpg

-

42v8g1aj3.jpg

-

42v8s6fm8.jpg

-

42v8tdiq7xp7.jpg

-

42v81je9.jpg

-

42v811lj5.jpg

-

52fsiv10g1wl9.jpg

-

52v10fsig1tz4.jpg

-

60v12g1gy3.jpg

-

60v12tdiq7gr1fs4.jpg

-

60w12g1wg8.jpg

Редактирано от Inkozi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е честно. Тука само за некакви FSI, TDI и други модерни кошници ги има диаграмите.

А за моя и твоя мототор ги нямаааааааааааа. :hilezh:

Търсил съм ама ги нямаааа. И едно време руснаците даваха и крива на КПД и специфичен разход в зависимост от оборотите. Ама тия не даваааат. Скръндзи!

Ще плачаааа. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хареса ми на RS4 как паркира накъде с почти 300 Нютона на 1000 оборота :hilezh:

... а да не коментираме, че V12 TDI работи така като го гледам къде 600-650 оборота на нулева. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Какъв е тоя 1,9 дизел с 310 Нм бре?

И в кой диапазон на графиката е най-икономично да се кара и в кой диапазон трябва да се държи двигателя на писта (примерно)? Там където се пресичат двете графики или където в.момент е максимален.

Редактирано от gkirilov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.9 с 310 нютона се слага на А4 Б6 с 6 скорости или с мултитроник. Най-икономичните обороти според учебниците са тези малко над оборотите на макс въртящ момент - тоест той е на 1900 - 2200-2500 би трябвало да дават най-нисък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Ето за 2.6 и 2.8 12v

2_6.jpg

2.6L / 158in3 / 2598cm3 displacement

Maximum output: 150bhp DIN (110kW) @ 5750rpm

Maximum torque: 225Nm (166ft. lbs.) @ 3500rpm

Maximum engine speed: 6500rpm

Bore: 3.25in / 82.5mm

Stroke: 3.19in / 81.0mm

Compression ratio: 10.0:1

Engine code: ABC or ACZ

Weight: ???lbs / ???kg

Length: 17in / 432mm

2_8.jpg

2.8L / 169in3 / 2771cm3 displacement

Maximum output: 174bhp DIN (128kW) @ 5500rpm

Maximum torque: 250Nm (184ft. lbs.) @ 3000rpm

Maximum engine speed: 6700rpm

Bore: 3.25in / 82.5mm

Stroke: 3.40in / 86.4mm

Compression ratio: 10.3:1

Accurate fuel metering by means of a heated-wire

air mass sensor

Dual stage multi-path intake manifold

Short intake path: 380mm

Long intake path: 780mm

Engine code: AAH, AFC, or ACK

Weight: 355lbs / 161kg

Length: 17in / 432mm

Редактирано от more
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв е тоя 1,9 дизел с 310 Нм бре?

И в кой диапазон на графиката е най-икономично да се кара и в кой диапазон трябва да се държи двигателя на писта (примерно)? Там където се пресичат двете графики или където в.момент е максимален.

Най-икономично е да се кара по инерция . По-принцип двигателя дърпа най-рязко там където е пика на кривата на въртящия момент и за двигателя е най-добре да не се пада под този пик , който особено за дизелите е адкси рязък (стръмна крива) . Най-мощен е двигателя където се кръстосват кривите на тягата и мощността . Самата мощност , като конски сили е производна на вътящия момент и оборотите ...

Информацията тук е безценна - по нея може да разбереш , как да си караш колата оптимално , но има едно объркване - за едни и същи двигатели , кривите са коренно различни - ЗАЩО ?

2.4 V6 - диаграмата е произведени на изкуството :D (има още една , но тя е фалшива-няма бензин със такъв остър връх на въртящия момент) .

Бях търсил преди време такива диаграми , но от дино тестове - демек мощността на колелата , не на вала . За моя двигател е горе-долу така , но като цяло при абсолютни всички модели , мощността и тягата на колелата са с около 10-20% назад :D

Хареса ми на RS4 как паркира накъде с почти 300 Нютона на 1000 оборота :D

... а да не коментираме, че V12 TDI работи така като го гледам къде 600-650 оборота на нулева. :P

Да и мен ме радва тази грозна диаграма на свинския дизел , ама "нула" за този смрад са около 300 нм :P

Мен пък ми хареса 4.2 BiTurbo-то как прави равни 560Nm между 2000 и 5500rpm. После ми говорете за хатмосферни RSки. :bia:

Мен пък ми хареса 5.2 FSI V10 как прави 450 НМ при 7000 оборота :P

Редактирано от acho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...