Jump to content

Стържещ шум при потегляне


justboneswth

Recommended Posts

Здравейте, от скоро се появи странен стържещ шум, когато потеглям от място. Звучи като триене на метал в метал или като шмиргел. Шума е в порядъка на 1-2 секунди и то само, когато потеглям от място. В движение не се чува. Понякога, ако пускам по-плавно и бавно съединителя, няма шум. Шумът идва от лявата страна и всеки път ми се струва, че е ту отпред, ту отзад. Колата не претриса като потеглям, педалът на съединителя също не тресе, отделя си нормално както и преди. Нищо по съединител не е сменяно от както съм собственик (6 години). Някакви насоки къде може да се търси проблемът?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ръждясал спирачен диск, износена накладка, изкривена ламарина (тази зад диска) на някой от спирачните дискове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, VBI написа:

изкривена ламарина (тази зад диска)

Според мен тук се крие истината. С две А3-ки съм се занимавал и с двете съм брал ядове с това скърцане/стържене/свирене. И на двете проблема беше на едно и също колело - предно дясно. При теб явно е от другата страна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, ще я погледна.Спирачни дискове и накладки са на 6 месеца, едва ли да са те. А иначе тази ламарина не трябва ли, ако закача някъде, да закача през цялото време, а не само при потегляне. Не знам как изглежда, просто изхождам логически. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм с куатро. Проверих ламарината зад диска, изглежда като че има доста място между нея и диска. Направи ми впечатление, че като свалих гумата и врътнах леко диска се чу стържене. Сякаш от триенето на накладките в диска. Възможно ли е от тях да се чува при потегляне. Да не са се напаснали още ли, не знам (6 месеца има от смяната им). Иначе ето я ламарината 9F7E06D6-E066-4FD2-A47D-E3A561923B6E.thumb.jpeg.698c36b592c57fa708aff2a461d71f07.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Същия проблем и при мен, само че при мен винаги се чува при предна лява гума. И моята ламарина не изглежда в цветущо състояние, но сякаш има доста място мвжду нея и диска. Възможно ли е да зажулва в джантата?  Най-странно ми е, че в движение нищо не се чува, как така зажулва за секунда-две само при потеглянето. Тая ламарина, ако взема да я махна или леко да я поорежа? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес стигнах до заключението, че най-често се чува, ако потеглям с навит волан, за обратен завой например. И пак не е всеки път, ако отпускам съединителя по-бавничко не се чува. Някаква вероятност да има нещо общо със скоростна кутия?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не би да опира гумата в подкалника? Огледай маншоните на външното и вътрешното каре на полуоската дали са здрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ги погледна като се прибера. Между другото може ли да има нещо общо с лагер главина. Питам понеже и преди се чуваше стърженето но много рядко, в порядъка на веднъж на 2 седмици. Скоро сменях главината и лагера на предно ляво колело и след това взе да се чува почти на всяко потегляне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е да се е чувало преди да смениш лагер-главината на лявото колело, но там виенето да е било по-силно и затова да си чувал шум само отляво. След като си го сменил си почнал да чуваш и другия лагер (отдясно). Затова когато се сменя лагер-главина се сменя от двете страни дори и да се чува само от едната - двата лагера са на еднакви километри и е въпрос на време да почне да вие и втория, а понякога се чува и веднага след смяна на първия. Все пак това са само догадки и трябва да се провери точно от къде идва стърженето.

 

Може да шуми и лагера на предния диференциал - там където влиза полуоската в скоростната кутия, виж дали има луфт в самата полуоска като я клатиш нагоре/надолу/настрани.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще погледна и това, но за лагер съм сигурен, че не е. Звукът от стърженето е като от шмиргел, когато пилиш метал и е само при потегляне за около секунда, след това не се чува, няма нищо общо със звука на лагер. В движение също нищо не се чува. Най-странно ми е, че се чува само при тръгване, ако нещо жули някъде би трябвало по пътя на логиката да жули постоянно. Просто се чудех дали при смяната на главина/лагер нещо може да е засилило честотата на стържене

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма луфт в полуоската, всички маншони са здрави, гумата не жули нито в подкалника, нито другаде без значение дали е навита наляво, надясно или е в средно положение. Нямам никаква идея. Мислех си, че може да има проблем с първа скорост, но стърженето го има и на задна при тръгване. Щеше ми се поне да знам какъв е проблемът и може ли да карам спокойно, че на майстор чак след 2 седмици мога да я закарам. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го проверя и него. Сега като каза се замислих, дали може апарата да задържа по малко и когато тръгна от него да се чува стърженето? И евентуално веднага след това като пристърже да се охлаби и да няма проблем докато не спра на място и пак да е задържал от спирането. Течност на спирачките не съм сменял скоро, ако има значение.

Редактирано от atanas.b
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверих спирачния апарат - не мърда. Проверих и разстонието между накладките и диска на всяко келело. Не знам какво трябва да е разстонието, но на предните е по-малко от 0,05 мм, а на задните е 0,25мм. Но ако проблема е там все си мисля, че би трябвало да стърже през цялото време. Нямам идея вече какво може да е 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега. Майсторът ми каза, че това е някакъв шум от скоростната кутия, защото имало луфт между зъбците и било нормално. Аз имам същия шум като потеглям + като пусна колата сама да си върви на 1-ва, щото е дизел. Като натисна съединителя, шума изчезва :) това говори много. 

 

Пробвай и ти - ако си на дизел, тръгни и пусни съединителя, без газ, колата да върви. Ако чуваш пак такова стържене натисни съединителя и виж дали ще спре шума :)

 

 

Редактирано от Manshon
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 29.07.2021 г. at 15:55, Manshon написа:

 

Бензин е колата, но шумът се чува само и единствено при потегляне за около секунда. След това не се появява, без значение на коя скорост съм, с каква скорост се движа или дали съединителят е натиснат. 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"!!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Здравейте! Аз имам същият странен шум, някакво развитие по проблема има ли?

Колата е бензин, сменени преди месец - дискове, накладки, спирачни апарати, амортсьори, отгоре тампоните на амортсьорите. Тук съм направил клип

 

https://www.youtube.com/watch?v=f46fETtE698&ab_channel=TomDwan

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

За колегата Manshon този звук го чувах и аз преди време и като натиснеш съединителя спираше. Лагер-помпа се води на съединителя, ако си със същата скоростна кутия. Около 90 лв. беше, но се сваля и скоростната кутия. Сменяй го защото, ако се пръснат сачмите му ще сменяш не само него, а и дори маховик + съединител комплект. При мен като го извадих се разпадна буквално просто много време отлагах ремонта.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
На 9.09.2021 г. at 23:08, Krasi F написа:

 

Привет! Мерси за инфото. При теб само на ниски обороти, като пуснеш колата сама да върви, ли ти правеше така? Като подам леко газ, шума пак спира. Явно на 800-900 оборота прави мизерии само.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"!!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След много отлагане покрай лятото, най-накрая стигнах до сервиза и се оказа моторче на абс-а. Не съм сигурен дали “моторче” е точното понятие. Но сега като се замисля шумът е точно като на задействан абс. Някой може ли да помогне с някакъв линк на резервна част за да видя за какво става въпрос точно. Да видя ще го бъде ли или ще си карам така. Според майстора не е нещо фатално и може да се кара докато даде фира та даже и след това, ако не ме е страх без абс(не че много пъти се е задействал от както карам колата). Електрически или механичен тип е въпросната част?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...