Jump to content

Годишен технически преглед по новите правила за категории


Recommended Posts

  • Отговори 257
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Безумието е в това, че физическата проверка на наличен EGR, катализатор/ДПФ е изключително лесна и липсата на такъв следва да води до недопускане на автомобила изобщо да се яви на преглед. Следващото безумие е, че автомобил, смърдящ на отработен дизел изобщо се допуска да стъпи за замерване.

В защита на въпросният семеен дизел ще кажа, че EGR-а е сменен с нов и няма затапвания или други интервенции по тази система. Може и това да е разковничето защо мина. Факт е обаче, че смърди от меката връзка. Вече не знам каква е целта и какво трябва да се постигне с въпросните нови прегледи и мерки.

 

ПП На мен ми казаха, че с бензиновата кола на газ, ще се прави тест в режим на работа със всяко от горивата. Добре че и нейният преглед мина наскоро. Дано се изгладят нещата в най-кратък срок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си пазя DPF-а, ако стане тегаво го монтирам и отивам на преглед. ЕГР-а ми стои с разкачена букса, като го закача тръгва...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, mizantrol написа:

Не виждам какво ще се промени идната седмица, но може и да бъркам. 

Автомобилите или покриват нормите с които са излезели от завода или не. В зависимост от това минават успешно прегледа или не. Ако го минават успешно, от следващата седмица ще получават още едно стикерче за лесно разпознаване на еко категорията (което според разни таблички из нета стана ясно как ще се раздават).

 

А това със стандарта нещо не го разбирам. Масово се повтаря че някой някому трябвало да вдига стандарта, че да има за премиум на 15-20 години, който после да не се поддържа и да се търсят начини да се мине алтернативно прегледа. Иначе стачки. Всъщност, имането на автомобил не е задължително. Като си решил да закупиш следва да се съобразяваш с възможностите си. 

Като не ти е ясно, айде в обратния ред на мисли, защо тогава се карат 15-20 годишни коли масово, защо съществуват автотърговците на втора ръка, защо съществуват всякакви долнопробни сервизи без гаранция и защо се минава на преглед полузаконно ? Дано ти е станало ясно, защото тези явления не са от любов към старите дръгели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще повторя - като ти е скъпо да поддържаш автомобил - карай колело или ползвай градския транспорт. И не очаквай че някой ти е длъжен да ти повишава стандарта на живот.

 

p.s. 

а в отговор на обратния ти ред на мисли  - това е така защото е могло, а не е трябвало. Сега изведнъж вече не може. И въпреки че тези които са в нарушение знаят че са в такова - почват да реват и да въстават. Като циганска махала с незаконни постройки пред булдозери.. 

Редактирано от mizantrol
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9 hours ago, sweep said:

 

 

До колегата със стандарта... Пич, ако чакаш някой да ти осигури стандарта - имам лоши новини за тебе.

 

А държавата за какво е? Кой определя мин. раб. заплата за страната, аз ли? Айде стига глупости, никой не говори за тупаните, които са с претенции без покритие и искат да лапат без да работят. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остави ги да си упражнят елементарното мислене и да се направят на интересни, все пак е Ауди форума. Като излезеш навън действителността е друга и всеки нормално разсъждаващ човек я знае много добре. За работещите бедни дали не сте чували, или аз трябва да ви ги обяснявам тези неща. Или всички трябва да са шефчета със собствен бизнес за да притежават кола. А като държавата няма роля, защо два милиона българи са извън страната, като е все тая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

56 minutes ago, cokesucker said:

 

А държавата за какво е? Кой определя мин. раб. заплата за страната, аз ли? ...

Колкото повече държавата се меси, толкова по-зле ще ставаме! Работата и не е да вдига заплатите, защото с това само предизвиква инфлация, а да има регулираща функция ... Ама 65 години комунизъм са промили мозъка на много хора и масово се чака държавата, чрез месията, да ни оправи ... та затова все още си ходим оправени ;) 

 

Всъщност цялата тема е реване без да се знае защо. Някой, който не отговаря на изискванията реве и сега се чудим как да си го изкараме на ГТП-тата и, ако може де, да минем между капките. Пък само след 6 месеца ще ревем, че въздуха в големите градове бил мръсен и как общината/държавата ни е виновна. Там хем така, хем иначе. Ми не става. Както и не става да си купуваш 15 годишен таралясник, който си неспособен да издържаш, но да ревеш, че ГТП-тата са ти виновни. Като нямаш пари за да държиш колата в изправност то ходи пеша! Просто е. Колата е лукс, не даденост и не се полага на всеки!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6 minutes ago, cokesucker said:

Стана въпрос за елементарно мислене и ти реши да се преброиш ли бе?

Да не те настъпих, БЕ ? Извинявай. Ти си гръбнака на икономиката ни. На минимална заплата ли работиш, та чакаш държавата да ти я определи за вдигнеш стандарт?

Прочети сега какво ти написаха тук и ако ти е трудно да го проумееш, нямам какво повече да кажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 minutes ago, PRR said:

Работата и не е да вдига заплатите, защото с това само предизвиква инфлация, а да има регулираща функция ... Ама 65 години комунизъм са промили мозъка на много хора и масово се чака държавата, чрез месията, да ни оправи ... та затова все още си ходим оправени ;) 

 

С това съм съгласен. Държавата ОБАЧЕ много добре знаем как и защо упражнява тая регулираща функция. Аз грам не чакам някой да ме оправи, не си прочел , че съм много против Ганьо модела....но не се разсейвай че държавата не е основния и единствения орган, който образно казано регулира и определя средата в която работим и живеем, и това е пряко свързано със стандарта.

 

И това което ме дразни е, че едни селски паразити крадат до безобразие десетилетия наред, народа тъне в бедност, а на тоя фон някой охранен крадлив мазен дришльо обяснява, що се ослушвал тоя народ и не си купува евро 5-6. WTF? Като няма хляб ще ядете пасти, едно към едно.

 

И подкрепям на 100% ГТП да е много по-стриктен,  но вярвам че ще се придържаме към традицията, изпълнението да е безумно, ясно защо.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи разсъжденията, че в 21ви век колата е лукс, за пореден път доказва в какво състояние е държавата ни, а като знаеш в какво състояние е отборът ти, не можеш да имаш претенции за европейско, по-просто и достъпно не мога да го обясня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

16 minutes ago, mizantrol said:

Да не те настъпих, БЕ ? Извинявай. Ти си гръбнака на икономиката ни. На минимална заплата ли работиш, та чакаш държавата да ти я определи за вдигнеш стандарт?

 

  Не се приема. Продължаваш да доказваш елементарното си мислене, не е нужно. 

 

8 minutes ago, mili 75 said:

Значи разсъжденията, че в 21ви век колата е лукс, за пореден път доказва в какво състояние е държавата ни.

 Евала, това изчерпа темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да се продължава със свободните разсъждения, някой да ми обясни защо тези нови изисквания не се отнасят за автобуси и камиони. Да не би случайно те да са евро 7?????????

Е, те като спрат да пушат и да замърсяват, тогава да дойде някой да ми мери емисиите.

Поредното безумие.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото ще им скочат веднага превозвачите и ще почнат блокади на пътища. Страхът им е поредното доказателство, че се слага каруцата пред коня. Нека средната работна заплата в държавния сектор да стане 2-3000 евра и частния сектор да го последва, като загърби комунистическия начин на мислене да пести от работника и тогава ако продължат да се карат стари бангии, да има най-строги санкции.

Редактирано от mili 75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 minute ago, mili 75 said:

Защото ще им скочат веднага превозвачите и ще почнат блокади на пътища. Страхът им е поредното доказателство, че се слагат каруцата пред коня. Нека средната работна заплата в държавния сектор да стане 2-3000 евра и частния сектор да го последва, като загърби комунистическия начин на мислене да пести от работника и тогава ако продължат да се карат стари бангии, да има най-строги санкции.

Нали си даваш сметка ,че напоследък се създаде парадокса на държавна работа да се взима повече от частна .Това ще е последния пирон в ковчега на дребния бизнес, опелото ще се чете скоро . Средния и едрия знаем как се финансира в нашата татковина . Та това изкуствено вдигане на МРЗ е едно от лошите неща напоследък и целта му съвсем не е да е добре малкия човек , но сиренето е безплатно знаеш къде .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой нищо не казва за качеството на горивата,които зареждаме.С куц бензин или нафта,ако приемем,че кошника е в прилично състояние ще покаже лоши стойности на прегледа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре, като ти е Евро4, но покрива Евро2 - защо не ти дадат за Евро2, с това и да ти се повиши данъка и да те ограничат да не стъпваш с навеса в центъра? А те въобще не ти дават преглед?

 

Някой да се оплаква от нисък стандарт в Германия, ще е смешно. Тук не е, защото при правилно управление стандартът ще е по-висок, всички ще са групово по-добре. 

И сега има хора, които са си доста добре, но при други обстоятелства те ще са в пъти по-напред. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко може да се очаква в държавата ни , онзи ден ходих да карам 1 нова кола и си говорим с продавача за всичко свързано с колите ,той провери и ми каза че данъка в софия спрямо варна е 2 пъти по евтин ?!?!?! Също няма логика в това . Европа си изчисти боклуците и сега директиви за емисии . Все повече и повече ни затягат "примката около врата" и гледат с насмешка докога ще търпим . Като гледам с всеки парламент правим "нов бардак със стари курви " . Едни и същи лица в различни партии и само плюят , и казват корупционни схеми и никога никой не е на топло и да му се комфискува всичко ..... тъжна история :( 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, veselin velchev написа:

Никой нищо не казва за качеството на горивата,които зареждаме.С куц бензин или нафта,ако приемем,че кошника е в прилично състояние ще покаже лоши стойности на прегледа.

Тру стори. С Яриса го изиграх тоя филм заради стар бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

12 hours ago, PRR said:

Всъщност цялата тема е реване без да се знае защо. Някой, който не отговаря на изискванията реве 

Забелязал съм в симпатизантите на ГЕРБ една обща черта - все някой гражданин им е виновен за нещо и той трябва да бъде наказан от държавата....всеки опит за коментар е "реване" и "комунистически".....когато държавата трябва да влезе в ролята си на регулатор - тя е "комунистическа".....

 

А в основата на целия проблем е държавната политика (и да не се правим на луди - последните 10 години държавата е герб).

Държавна политика (за любителите на епитети - чисто комунистическа) за стимулиране на замърсителите - стимулира се използването на твърди горива, стимулират се дизелови автомобили (каквито, за разлика от Германия, ние не произвеждаме).

На фона на тази политика изведнъж някой чиновник решава да въведе едно спорно ограничение.....е как това ограничение се вписва в политиката на стимулиране на покупка на дизели? Напълно нормално е хората да реагират.

Европа е твърде последователна, бавна и предсказуема в решенията си. Това, че нашите чиновници провеждат 15 години путиновско-китайски политики в областта на екологията не може да продължи вечно.

Механизми за влияние много - акцизът върху горивата, данъците, финансови стимули (в момента за смяна на собственост на автомобил се плаща около 5%.....уникален български рекет, който отива при едни наши хора, да имат да си харчат)

А решения много. Примерно започва се от КАТ и "първоначалния технически преглед".

Дават се стимули за притежателите на стари автомобили за покупка на по-нови.....като не могат да си осребрят ваучърите - продават ги и си взимат по-запазен автомобил "втора ръка"....пример Франция.

Дори финансовия стимул за покупка на универсален (и одобрен) катализатор е някакво решение. Отделиха е 2млрд за лепене на нискокачествен стиропор, но разпадащите се автомобили пред каналите в КАТ никой не забелязва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...