Jump to content

Годишен технически преглед по новите правила за категории


Recommended Posts

  • Отговори 257
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

На 27.07.2021 г. at 13:20, МИТАКА1654 написа:

@JohnP Същото се разбира и от регистрационният номер.

Но по регистрационен номер колата се следи, може да се проследи само чрез камери, най-вече тези на АПИ. И пак колко време им отне Петко Сертов да разберат накъде му е отишла колата. Сега и с друга апаратура ще може да се следи благодарение на този чип. Излиза информация за рег. номер, собственик, рама, и т.н. без да е необходима камера пряко да види чипа. 

Що се отнася до прегледите, от вътрешен човек разбрах следното:

 В момента в резултата от ГТП имат възможност да помогнат хората, които го правят. Примерно ако надвишаваш малко нормите за СО, може да минеш. След нова година прегледите се поемат пряко онлайн от автомобилната администрация, тогава вече вероятно ще има върнати или спрени от движение. Засега все пак не се знае със сигурност, но няма основание за големи надежди. Забраните за центъра са по-малкия проблем. С новите изисквания най-лесно ще минават старите дизели, след това са старите на бензин с норма 1-4.5 % СО.

Най-трудно ще минават по-новите бензинови, където нормите са 0.3-0.4%, които всъщност пак не са нови, сред тях има и 15-20 г. Причината е, че изискванията са такива, каквито са заводските спецификации на произведения автомобил. Знаете, че след 15-20 г. не винаги е възможно да се постигне това ниво. И накрая, бензинов без катализатор - край, няма как да покрие нормите. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, fifipaldi написа:

Не стикера, талона...

Да,и той трябва да е в колата,не е много голям.

Редактирано от lubolalev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

33 minutes ago, lubolalev said:

Да,и той трябва да е в колата,не е много голям.

кой талон визираш, че аз не разбрах?

 

@JohnP: на дъртите коли, дори и да са с катализатор, излиза, че той вече е станал толкова нефективен, че все едно са без него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди бяха 2. Един малък (колкото лична карта) и един голям. Малкият ми стоеше при малкия талон на автомобила, а големия при гражданската. Вече малкият отрязък липсва, а има само голям.

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk



Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи нещата отиват към драми следващата година, когато нещата са напълно автоматизирани. Интересно как ще резнат автомобили на възраст между 12 и 20г, а още по-дъртите кошници ще продължат да се движат свободно. Ще има бум на продажби на W124 и компания.:hilezh:

 

Иначе в края на миналата седмица на паркинга пред блока гордо стоеше един Голф 3 1Z от първите произведени с лепнато "Еко1" стикерче. Малко инфо за колата - катализа ясно че няма, шофЕрската врата се затваря прилежно със сезалче, иначе се вади от пантите, вади облаци сажди с обема на комин на ТЕЦ. И всиките тея екстри за 600 леа.:steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Интересното е лесно обяснимо. Критерият за съдържанието на СО в отработените газове в наредба №12 е това, което е било в годината на производство на автомобила. Например:

Москвич от 1965 г. - 4.5% СО;

Лада от 1979 г. - 3.5%

Ауди Б2 карбуратор от 1980 г. 1%

Ауди Б3 карбуратор 0.5%

Ауди Б3 мех. инжекция 1-1.5%

90-те години остават нормите до 0.5%. 

От около 2005 г. започват да намаляват - 0.3-0.4%. Има разлики между марки автомобили, даже да са произведени в една и съща година. 

И в предишната наредба, приета преди 1989 г. положението беше същото - автомобилът трябва да отговаря на екологичните критерии от годината, през която е произведен. 

Така, че в момента се прилага мекият подход - собствениците на по-неподдържани, и като следствие по-замърсяващи автомобили да си ги поддържат на ниво екелогичност. Тези на по-стари и по-мощни автомобили в момента се наказват най-много чрез данъците и целта е собствениците сами да се откажат от тях. Тези със стари и по-маломощни и те се наказват, но при тях по-лесно се преглъща, даже и да е двойно увеличението, пак си остава двуцифрена сума. 

Твърдият подход е, ако се забранят автомобилите, произведени преди определена дата. Но там е редно да се даде поне 7-8 годишен период. И ще настъпи рязко поскъпване на по-новите. И изкупуване на безценица за скрап на по-старите. И в един следващ момент - забрана на всичко, освен хибриди. И в един друг - само електрически. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 1.08.2021 г. at 17:43, JohnP написа:

Твърдият подход е, ако се забранят автомобилите, произведени преди определена дата. Но там е редно да се даде поне 7-8 годишен период. И ще настъпи рязко поскъпване на по-новите. И изкупуване на безценица за скрап на по-старите. И в един следващ момент - забрана на всичко, освен хибриди. И в един друг - само електрически. 

 

ПОЛО 1,9 SDI ASX 2000 г., от вчера видях стикер ЕВРО 1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Atlantis , според тази таблица, за дизелови автомобили с евро категория ерво 1,2 и 3, произведени до януари 2002 и покриващи зададените параметри им се дава еко група 1 -

т.е. старите дизели няма да имат драма

https://dizzyriders.bg/post/8459/vizhte-v-koya-eko-grupa-popada-kolata-vi-i-kakyv-stiker-shte-poluchite-sled-12-y

Живот и здраве ще разберем старите бензинови мотори как ще се представят на гтп-то:lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята за града е Поло1,9 sdi 2003 година, ама и аз май ще гризна първа група. Защото за да си втора трябва да си след 2002-ра, ама евро 4.

Редактирано от mili 75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цялата работа е лек бош лаф,  щото тия ограничения не важат за хора, чиято адресна регистрация е във въпросния център. Таа... ше го поемат с носа си отново всички мрънкачи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, те стикерите ще ги налепят то е ясно, ще се облажи пак някой с държавната поръчка по отпечатването. Но последващия контрол ще бъде трудната част, да не кажа невъзможна в най-бедната европейска държава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Quote

Софийският градски съд отново заседава по делото за мръсния въздух в София срещу Столичната община. От съда поискаха ясни и конкретни данни откъде експертите са взимали информация за това, че "общината е взела достатъчно мерки, но те не дават резултат".

............

Следващото заседание по делото е на 11 октомври, когато страните ще могат да направят финални искания по доказателствата.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горното ме навява на друга мисъл. Защо бай Иван от село Горно Надолнище трябва да плаща за екостикер, да понесе наказание за това, че взима 300лв пенсия и не може да си позволи по-нов автомобил, при условие, че неговият автомобил се движи основно по селски пътища и до най-близкият град с население 5000 души? Като искаме столицата да не е отровена, елементарното нещо, което може да се направи е, да не се допускат автомобили, произведени преди определена година, а останалите автомобили, които не са хибриди или електрички, да плащат, за да влязат в централната част. Същото може да се приложи и за останалите големи градове. В Лондон не стоят ли точно така нещата? Имам спомен, че всичко под Евро 3 не се допуска, мотоциклетите и автомобилите от Евро 3 плащат и таксата се намаля с покачване на Евро стандарта. Аз лично нямам против да плащам, за да може варела да влиза в центъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и в Германия от много години, ако не ти е зелена плакетата от TUV, оставяш колата в края на града и се оправяш след това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, cokesucker написа:

Пак се почнаха приказките от 1001 нощ. Даже под евро 10 не пускат. Братска Германия.

Как 10 ве , аз,чух за 15 😁

УмрЕ цялата работа като почна пандемията ,иначе можеше и да я докарат до некъде 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

14 hours ago, cokesucker said:

Пак се почнаха приказките от 1001 нощ. Даже под евро 10 не пускат. Братска Германия.

В Баденвюртемберг от много години в много градове, не знам дали във всички - под зелена плакета - не може да  се влиза в центъра след определена зона, обозначена с табела. Иронията ти е напълно излишна. 

Ако си с чужд номер, спираш на Dekra, взимаш си плакета и ако е зелена - влизаш. Ако си Ганьо влизаш и без плакета или с жълта, тогава има глоба. 

 

Umweltzone in Kraft seit: 02.12.2013

Plakette/Registrierung/Antrag: Einfahrt nur mit Plakette (grün)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, cokesucker написа:

Пак се почнаха приказките от 1001 нощ. Даже под евро 10 не пускат. Братска Германия.

Еми в центъра на Хамбург под евро 6 не може, има си табели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 22 минути, gibonass написа:

Еми в центъра на Хамбург под евро 6 не може, има си табели.

Приказваш глупости , две улици има със забрана за дизели под евро 6 и тва е 

 

Screenshot_20210804-155225_Chrome.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

21 hours ago, OvivO said:

....оставяш колата в края на града и се оправяш след това.

- това е доста по-различно от това:

2 hours ago, OvivO said:

не може да  се влиза в центъра след определена зона, обозначена с табела.

 

 

Така че иронията е уместна.

Отделно 2013та не знам какво Евро 6 се спряга.

 

@gibonass

Хамбург ми е любим град. Мотофена ме е изпреварил. Ето ти интерактивна карта на еко зоните, 2 улици. А съвсем друг е въпроса, че в центъра от кола няма много смисъл.

Screenshot_2021-08-04-15-49-09-803_com.android.chrome.thumb.jpg.1553e4a620b66a56e7b659864f95e8fb.jpg

 

@moto_fan звучиш ми като да си в Германия :lol:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...