Jump to content

Audi A3 1.9 TDI тракане при НЕНАТИСНАТ съединител


kyoshinn

Recommended Posts

Здравейте отново,

 този път колата върви, ама проблема е в тракането. Значи, когато колата е на свободна, независимо дали е загряла или не, то понякога (в 90% от случайте) се чува едно тракане. При натискане на съединителя, то тракането спира. Когато купувах колата, това тракане го имаше, но беше едва доловимо и в много редки случаи, но с времето стана по-шумно и по-често. Ако си играя със съединителя да го натискам и отпуска, то тракането хем се чува, хем спира. Давам пример - спирам на светофар и изключвам на свободна, тракането е на лице, натискам съединителя веднъж и след като отпусна тракането изчезва, понякога натискам 2-3 пъти преди да изчезне, но ако изчезне и натисна отново съединителя, то в 99% от случаите отново се появява. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

100% ли е ? Колко може да откара така ?

Да добавя, когато напъна скоростния лост например към трета (без съединител), просто колкото да опъне, то тракането намалява или изчезва, не мога да преценя

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, kyoshinn написа:

 

Когато усетиш че колата иска да се разпадне при тръгване не първа скорост,в смисъл мн силна вибрация по цялото купе и след превключване изчезне вече няма за кога да чакаш.Всъщност и сега си за смяна ...ама всички си имаме приоритети какво да сменяме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

То като гледам цените.. Инфаркт получавам, то половината пари от цялата кола...

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново, днес моят майстор прослуша колата за тракането и каза, че е някакъв лагер. Има ли възможност да е това ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Колега, има ли някакво развитие по твоят въпрос? При мен има същите симптоми, но по-скоро не бих го описал като тракане, а стържене, което при натиснат съединител изчезва. Лошото е, че след известно каране /не много спокойно/, започна да се чува и на свободна при качване на оборотите до 2000 и падането им до 840. 

Това което на мен ми казаха е аксиален лагер и/или лагер на някакъв си вал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Развитие какво да има, ден пореден си карам колата с тракане и все още нищо не се е случило. Май се засили тракането една идея, ама може и да е самовнушение. Приятели ми казаха за същия лагер и, че мога да си карам така, а и така и правя, както виждаш 4 месеца по-късно и разлика няма, тоест от както е в мен колата я карам с тракане близо година и половина

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално и аз доста време я карам така, но определено с километрите и самият шум се засилва... Реално аз се опитвам да разбера заслужава ли си сваляне на кутията, подмяната на тия лагери и нейното качане пак. Като цена имам предвид. Иначе съм почти сигурен, че колата ще изкара още дълги километри така, но не ми се иска, защото всеки автомобил си има нужда от своята поддръжка. Ако има някакво развитие при мен ще пиша тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аксиалния лагер шуми при натиснат педал на съединителя , това ми прилича на шум от лагери на първичния вал. Опитай добавка за шум в скорости.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ба, да си трака. Като за кола за 2 бона е перфектна

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...
  • 10 months later...

Аксиалния лагер шуми когато не е натиснат педала за съединителя. Макар че темата е стара добавям това, защото много млади шофьори не го знаят и са го чували от бащите си. Новите коли зацепват по друг начин. При руските коли беше друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не работи но винаги се върти инерционно.

На 5.10.2022 г. at 22:05, audi+ написа:

Аксиалния  лагер не работи при зацепен съединител , съответно ненатиснат педал.

Значи че не се върти, така ли

.

но ако се чува какво е

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз и до ден днешен не знам какво е, едни казват лагер, други маховик, трети нещо друго. Аз, ако тръгна да сменям едно по едно на проба грешка, тя колата ще излезе златна.. Факт е обаче, че вече 2-3 години си я карам така и проблеми нямам никакви, скоростите си влизат без проблем, на наклон на 5-та към 1200 оборота колата продължава да си върви (като тест, някой ми беше казал). Факт е обаче и, че в купете си има вибрации, които най-много се усещат на скоростния лост, волана и може би гърба на седалката. Буквално скоростния лост може да се използва като виб*атор, не, че е толкова силна вибрацията, по-скоро е плътна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Странно е,че чак скоростния лост вибрира толкова.Иначе ако се натисне съединителя и спре тресенето,е аксиален лагер.В повечето случаи де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не спира, с натиснат, без натиснат все си тресе. Може би с натиснат има една идея подобрение, но може и да е внушение

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

След почти година съединителя вече е към края си. Ясно, е че сменям, като се свали ще се види и дали маховик е за смяна. При смяна на маховик, то ще се сложи твърд и тук идват вариантите:

1. Гледам има комплект съединител на westlake с твърд маховик за 300-350 лева.

2. Някакъв друг комплект съединител с твърд маховик ?

3. Отделно съединител (комплект) и маховик втора ръка

 

Като въпроса е, комплекта на westlake от къде да го взема, гледам разни измислени сайтове или олх, но не се навивам много 😕

Ако тръгна за друг вид съединител+маховик комплект, то какъв и от къде ?

И към третия вариант, гледам има много съединители, ту на Закс, ту на Лук, ту на Валео, чудя се кой ? + от къде маховик втора ръка и какво се гледа ? В ОЛХ има разни по 100-тина лева 😕 Или да отида до някоя моргата и директно да искам някакъв, но пак въпроса - какъв и до колко пари ?

По принцип първия вариант на westlake ми се ви да най-простичък, но пък и третия вариант да си взема читав съединител (примерно на Лук) + маховик от 1З да речем също ми се струва добър вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Luk комплект съединител + демпфер. Наскоро купувах такъв за едно A3 ALH. Идва цял сглобен и подготвен за монтаж. Излезе под 600лв. С добра отстъпка вероятно е възможно да се вземе на 550лв.

Не знам какъв ще е този съеденител втора ръка, но за мен това е възможно най-лошият вариант. Поне си вземи съединителя нов, ако искаш маховика да е твърд. Аз лично не бих ползвал твърд маховик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Може би аз не съм се изказал правилно. Съединителя ще е нов, задължително. Единствено въпрос е кой комплект и от къде, а за маховика (ако има нужда, защото има и вероятност да няма), то ще е твърд, въпроса е директно от някой комплект (кой ?) или втора ръка от друга кола ? За момента съм се спрял точно на тези неща (няма да сам директни линкове, който реши може да си намери от кой магазин са извадени по номерата):

1. Комплект съединител на Sachs 3000 332 001 с номер на детайл - 038 198 141 AX (228 мм) (226 лева)

2. Комплект съединител на LuK 623 1089 00 като този пише, че е 230 мм, (217 лева)

При тези 2 варианта маховика трябва да го търся втора ръка от 1з или не знам и аз от кой друг двигател.

3. Комплект съединител + твърд маховик на Westlake WVW031F отново 228 мм, (315 лева).

 

До колкото знам ми трябва 228 мм съединител, за 230 не знам дали ще стане, а гледам има и по 220 😕 🤔 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Ако не си го сменил вече, защо ще сменяш двумасов маховик оригинален с нов. Недей оригиналния, ако не е в час да, но да сменяш здраво с нов боклук не си заслужава.

Даваш по малко пари за едно, но след това какво поемат като удар първо скоростната кутия, каретата и накрая лагерите на колелата. Спестяваш от едни 200 лв. за маховик, а знаеш ли колко струва лагер на Тимкен в скоростната кутия - 90 лв. най малкия. Нямат аналози и ги слагат в Ауди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...