Jump to content

Проблем с оборотите Audi A4 B6 3.0 ASN


Mladenovmmm

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Споделям ви моя проблем.

Колата е ауди а4 б6 3.0 АСН мотора. Проблема ми е следния: започва да мени оборотите в порядъка =/- 300 оборота. Мени ги, когато си поиска. Вчера пътувах 200км- не ги измени нито един път. Днес в рамките на 10 км не се спря да ги мени. Доста често забиват на 1100 оборота и постоянно е под напрежение, в следващия момент, когато е в покой ( 720 оборота), почва да играе и да ги вдига до 900 и да падат. Сменил съм всички вакуми, свещи, бубини, маркучите на парното, понеже имах сцепени и влизаше въздих от тях. Когато подам рязко газ, набия кик даун и колата почва да се дави и светва чека- 10 секунди след като я карам нормално- се оправя.

Когато я закачим на диагностика в движение- дава постоянно мис файъри на почти всички цилиндри. Моля ако някой е имал подобен проблем да сподели.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно смуче въздух. Провери PCV клапана, който е закачен отзад на всмукателния колектор, под кората вдясно (от страна на шофьора) - обикновено му се цепи мембраната и почва да смуче от там. Също така самите пластмасови гофрирани маркучи на картерната вентилация, които влизат във въпросния PCV клапан през тройник от температурата се натрошават и почва да смуче въздух.

Ако се окаже PCV клапана - сменяй заедно с гофрираните тръби на картерната вентилация. Друг вариант е да я извадиш в атмосферата и да не купуваш PCV клапан, а да го махнеш и затапиш дупката на всмукателния колектор - става лесно и бързо.

 

Другото е отпред приводния механизъм на "флейтата" да е повреден - реализиран е с 2 мембрани, които също се цепят заради годинките. Виж като форсираш до над 3000+ оборота дали се завърта флейтата или не. Ослушай се покрай нея за свистене.

Ако се окаже приводния механизъм на флейтата блокирал или смуче въздух вариант е да се махне - има тема по въпроса в 4F раздела.

 

Моя двигател е BBJ, който като изпълнение на въпросните възли е 1 към 1 с ASN и аз лично съм извел картерната вентилация в атмосферата и също така съм премахнал флейтата във всмукателния колектор. Няма странични ефекти от това - ниските обороти са бетон и двигателя си набира отлично.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

Благодаря за информацията. Утре ще отида в сервиза за да я кача и проверя въпросните неща, които ми спомена. Надявам се да мога да отстраня проблема възможно най- скоро.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

Проверихме клапана закачен на всмукателния колектор- сменен е. Маркучите на картерната вентилация също са сменени миналата седмица. Смених и дебитометъра, но отново същото.

Дали е възможно да е от Дроселовата клапа?- днес и нея ще сменим.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери температурния датчик,закачи с всдс и запиши лог докато не се появи проблема,може да си променя произволно стойностите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А отпред приводните механизми на променливата геометрия на всмукателния колектор (флейтата) - как са, работят ли, да не би да смуче въздух оттам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ще го проверим и това. Странно е, че след смяна на следните неща: Дебитометър, дросел клапа, всички вакуми, свещи, бубини, бензиновите инжектори дава грешка: мисфайър на 4, 5 и 6 цилиндър.

Мененето на оборотите тези дни е, когато си пожелае. Вчера цял ден не е менила обороти, днес постоянно го прави. Няма значение дали е в движение колата или е на P ( паркинг).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е само от едната страна (4-5-6 цилиндър) освен да смуче въздух може и проблема да е в л-сондата (първата преди катализатора).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Прилагам видео какво точно прави колата. Тук е на P ( Паркинг). Правеше го 5-6 минути и от тогава до момента не е имало проблем.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

След смяна на куп неща колата спря да записва каквито и да било грешки, когато е в покой.

Записва грешки само в движение, прилагам снимка на грешките.

viber_image_2021-07-11_20-09-48-113.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Замерихме колко зарежда алтернатора при чисто нов акумулатор- 13.15-13.20.

Дали проблема може да е и от него? Защото когато започнат да играят оборотите и фаровете премигват в същото време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...