Jump to content

Въпрос за 3.0 TFSI


Recommended Posts

Гледам, че се предлагат разни аудити А4-ки и А6-ци с този мотор на гере-долу прилични цените. Въпросът ми е към хора, които вече притежават кола с въпросния мотор - как е откъм вървеж и като е с турбо дърпа ли като дизел?

Преди имах А8-ца с 4.2 FSI и въпреки, че като цяло беше доста приятна кола за каране останах леко разочарован от мотора. Примерно като го сложех на твърда 6-та на магистралата нямаше никой, когато подам газ, а аз много не обичам колата да сменя предавки за щяло и нещяло.

В случая ме изкушава идеятаа за 3.0 TFSI на купе на А4, но ми се иска да имам и усещането от дизела, а не да е миксер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако иде реч за A4 B8 и А6 C7/4G там 3.0TFSI е с чарджър и с един ремап отива над 400 коня. Отделно кутия е S-Tronic (освен ако не вземеш кола от Америка/Канада) та като цяло доста различно ще е усещането спрямо A8 с 4.2FSI и 6 степенния автомат.

Това със смяната на предавките нещо не го разбирам, все пак при кикдаун автомата сваля предавките надолу и те така.

 

п.с. При следващите А4 B9 и А6 C8 3.0TFSI е вече с турбо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропуснал съм да уточня - точно за цитираните A4 B8 и А6 C7/4G става въпрос. Тия другите са много нови :)
А за смяната на предавки може да съм малко странен, но адски много ме дразни на магистралата да карам в автоматичен режим. Много често се случва буквално през 30-60 секунди да мачкам газта в дъно и повече ми харесва колата да си стои на последна предавка и да си набира там колкото може пред това да сваля 2-3 предавки надолу, да бучи и пак да ги качва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хем искаш да ти удря гърба като дизел хем не му даваш възможност на мотора да кикдауне да те удари в гърба и да се изстреля.

 

Няма как да караш атмосферен бензин като дизел и да очакваш същото усещане. 

Вземай си едно 3.0 тди или 4.2тди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Турбо бензина или бензина с чарджър като тук ще е по добре от атмосферка в твоята странна ситуация на магистралата. 

 

Ако смяната на предавки и високите обороти те дразнят на магистралата - вземи си дизелче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все тая дизел или бензин автоматика като го настъпиш и сваля предавки ... ако не искаш да сваля ще му подаваш газ плавно, всъщност това сериозно ли е или се ебаваш :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е нужно да се подава плавно. Може просто да се мине в ръчен режим. Тогава ще даункикне само ако газта се натисне до втората дупка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сериозен съм - не обичам да ми сменя предавки, когато колата има сила да се движи и на текущата. Когато автоматикът може да се слага в ръчен режим не е никакъв проблем да го оставя на последна предавка и да си карам така цялата магистрала. Когато карам дизел той си тегли доста прилично и не ми трябва да свалям предавки, за да набера някоя и друга секунда по-бързо. А моят стил на каране е такъв, че мачкам газта в дъно много често и ако го оставя на автоматичен режим става някакво непрекъснато подхвърляне на предавки.
Принципно съм за дизел от всякъде, но нали всеки вика, че с тия по-новите дизели само ядове - дюзи, турбини, DPF... За това разглеждам и какви бензини се продават. 
Иначе не съм кой знае какъв състезател. Мога и спокойно да подавам газ както пишат по-горе и да не сваля предавки, но някак това ме натоварва повече отколкото, ако съм на твърда предавка и просто си мачкам газта до долу.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сваля, сваля. На мен ми сваля на автобана примерно ако съм на автопилот на 140 и си круизвам и се наложи да напредна бързо заради някое Ферари 488 писта, което приближава зад мен. За да го оставя точка в огледалото, автоматика си сваля предавка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Gangbango написа:

Ферари 488 писта,

Т'ва с Ферарито и аз го правя всеки ден:hilezh:.

Та по същество- аз карам 2.7битурбо и шеста предавка покрива толеранса от 90-200кмч много добре, (според мен по-добре от дизел).

Мисля че на теб една S4 b8 с ръчна кутия (проблема с кикдауна отпада) и ремап (за по-високи NM в ниските обороти) ще те кафи предоволно като ускорение и усещане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с дизела не е така изобщо, зависи какъв е, в какво купе, каква кутия, какви настройки... Има дизели които само да си доближиш крака до газта и сменят 2 предавки. Има и обратния вариант.

Нещата не опират само до това какво реално може мотора, а еко норми, разход, маркетингови решения...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май никой не е разбрал какво пита авторът на темата.

А иначе служебно Peugeot Partner подържа най-висока средна скорост на магистралата. Без да да сваля предавки ...🤠

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9 hours ago, Toshko said:

Гледам, че се предлагат разни аудити А4-ки и А6-ци с този мотор на гере-долу прилични цените. Въпросът ми е към хора, които вече притежават кола с въпросния мотор - как е откъм вървеж и като е с турбо дърпа ли като дизел?

Преди имах А8-ца с 4.2 FSI и въпреки, че като цяло беше доста приятна кола за каране останах леко разочарован от мотора. Примерно като го сложех на твърда 6-та на магистралата нямаше никой, когато подам газ, а аз много не обичам колата да сменя предавки за щяло и нещяло.

В случая ме изкушава идеятаа за 3.0 TFSI на купе на А4, но ми се иска да имам и усещането от дизела, а не да е миксер.

А4 няма с мотор 3.0TFSI  , S4 е :) Двигателя както споменаха не е с турбина а със суперчарджър / явно не си запознат / . Моторът е пъргав и върви повече от дизела / според мен / дърпал съм се с 3.0 tdi и доста бързо изостана / моята кола не е стокова / . Цените са от около 20-25к за 10годишни коли . Като си вземеш си я карай както те кефи :) 

8 hours ago, P_PETKOV said:

Ако иде реч за A4 B8 и А6 C7/4G там 3.0TFSI е с чарджър и с един ремап отива над 400 коня. Отделно кутия е S-Tronic (освен ако не вземеш кола от Америка/Канада)

Моята е внос от Сащ и е B8 S4 със S-tronic и пише Made in Germany . Каква трябва да е кутията за Северна Америка ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@vle4ugoto S4 B8 е само S-tronic без значение за кой пазар е била. А6 4G са били с 8 степенен типтроник за Америка и Канада.

 

@GameON 272 да сме точни, но все тая мотора е същия и носи на засилване колкото и този в S4

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Тошко, чел съм твои мнения и в други сайтове и съм придобил представа какво търсиш. Например темата за 2.5 тди срещу 1.8Т. Поради това съм на мнение, че 3.0 ТФСИ няма да покрие твоите критерии, както не ги е покрил и осмакът 4.2 ФСИ. Според мен търси 4.2 ТДИ V8 или 3.0 би ТДИ. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъкмо се канех да попитам след всичките дискусии - дърпва ли в крайна сметка това 3.0 TFSI или е по-скоро миксер :)
Явно не е за мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

supercharged V6 на ~400 коня след ремап - да му се вика миксер, не е много сериозно :)

Редактирано от OvivO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...