Jump to content

Ауди Б6 131кс - Проблем с интеркулер и невървеж


zzzaaaqqq

Recommended Posts

Здравейте,

От доста време ми правеше впечатление, че когато минавам близо до някоя сграда или стена и се чуваше едно свистене. Оказа се, че интеркулера е цъфнал и изплюл уплътнителя си. Майстора ми каза, че това е в следствие на много натискане, но аз съм малко скептичен. След като сложихме нов интеркулер силно се надявах това да е било разковничето заради, което колата е мудна и не ускорява добре, но уви нищо не се промени, а само изчезна свистенето. Та случвало ли му се е на някой подобно нещо и дали би могло да е от задръстен катализатор и може ли запушен ЕГР и колектори да са виновниците за невървежа и такъв вид авария?

Поздрави.

Link to comment
Share on other sites

Невероятно! Нека и аз да разкажа! Много време колата ми не вървеше! Дюзите ми бяха много зле. Дадох ги на ремонт, но не можаха да ми ги ремонтират и ми ги подмениха с втора употреба. Новите са наистина с добри показатели. Но... колата вървеше по.добре, но не много. По едно време направо литна, После започнах да обръщам внимание на съскането. Разбрах, че е свързано с кулера. Колата пушеше доста на трета и четвърта, докато развърти турбото, на около 1700  до 2000 оборота. Направо отзад ставаше цялата черна! Но вървеше, много! По едно време обаче съскането се усили и на пета скорост колата започна при рязко ускоряване да влиза в сервизен режим и да се налага да я гася и паля пак. После това стана доста често и аз реших да оправя това. Дадох я на майстор, той подмени кулера, защото беше ударен, и един маркуч към него, защото беше пукнат. След като се качих в колата и покарах, вече нямаше и помен от предишното вървене! Пак беше станала баба. Един ден се чу силно пукане отпред и аз помислих, че съм настъпил камък в движение, но колата започна да съска отново. Интересното е, че сега пак върви доста добре. Направо до трета скорост, като натисна, ускорява незабавно! Още от 1300 оборота си е супер. Но пак не мога на пета да ускорявам, защото влиза в сервизен режим. Пък и пуши много при ускоряване и това не е приятно за другите около мен. Върпосът ми е: Някой може ли да ми каже какво по дяволите става!?

Link to comment
Share on other sites

На 21.07.2021 г. at 14:53, zzzaaaqqq написа:

Здравейте,

От доста време ми правеше впечатление, че когато минавам близо до някоя сграда или стена и се чуваше едно свистене. Оказа се, че интеркулера е цъфнал и изплюл уплътнителя си. Майстора ми каза, че това е в следствие на много натискане, но аз съм малко скептичен. След като сложихме нов интеркулер силно се надявах това да е било разковничето заради, което колата е мудна и не ускорява добре, но уви нищо не се промени, а само изчезна свистенето. Та случвало ли му се е на някой подобно нещо и дали би могло да е от задръстен катализатор и може ли запушен ЕГР и колектори да са виновниците за невървежа и такъв вид авария?

Поздрави.

Нещо ново при теб? Защото сега аз нямам време да я правя. Извинявай, че и аз се изтипосах в темата ти!

Link to comment
Share on other sites

Прилича да е от дебитомер. Проверете при здрава всмукателна система, ако под товар не прави над 850 mg str, вероятно е той.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Моята е оле мале. Няколко дни, след като смениха култура и спукания маркуч, докато наемах по едно нанагорнище, нещо гръмна отпред и колата пак започна да свисти. И пак започна да ускорява по-добре отпреди, но при повече натискане пуши адски много , а на 4 и 5-та, ако ускоря по-рядко, влиза в сервизен режим. Свалих живи данни с диагностика. Ако някой настоява, мога да ги покажа. Но, честно казано, вече нямам нито желание, нито ресурси пак да ходя по майстори. И без това почти не я карам зимата, ще му мисля напролет. Еми, това е от мен.

Link to comment
Share on other sites

Е, освен "кулери", тия кошници имат и ........ турбини. А турбина се.......чисти, ремонтира и.......настройва.

Link to comment
Share on other sites

Турбината бе рециклирана преди малко повече от 4 години. Не знам на колко време и пробег трябва да се отваря, но ако е на 4 години, да й таковам и колата! Освен ако, заради спукания кулер, не  се е набила със сажди. И майсторът, който ми сменя кулера и спукания маркуч, може би е трябвало да погледне пътищата и надолу. А може би е трябвало да го сменя преди години, защото много пъти съм им казвал, че не върви, но ефект никакъв. Само масло и окачване. Друго не гледат.

Edited by Leon74
Link to comment
Share on other sites

За да се пръсне кулера, турбото ти пренадува много и поради някаква причина (ръждясал актуатор на геометрията, ръждясал клапан, прецакан N75, неправилна настройка на актуатора) не разтоварва налягането. Оправете този проблем и колата би трябвало да се оправи. 

Link to comment
Share on other sites

Смятах да я водя на компетентен човек. Аз знам, че актуаторът не работи, защото когато го мърдам на ръка, има много малък ход. Човекът каза, че ще свали цялото турбо и ще го пусне в една кофа с препарат. Но вече нямам възможност да се занимавам с това. Все пак, много благодаря за насоките. Наистина ме радва фактът, че има хора, които жертват собственото си време, за да помогнат в този форум. 

Link to comment
Share on other sites

Ами ти си прецени, но аз гръмнах здрава турбина, заради проблемен N75, който не разтоварваше. Щеше да гръмне и новото турбо, но добре, че го хванах навреме. Ако сам не си намериш проблема, не очаквай, че някой ще се захване с 20-годишен таралясник. Успех.

Edited by ads
Link to comment
Share on other sites

Колега вземи си едно вакуум маркуча и на угасен мотор направи следният експеримент.Извади маркуча на вакуума от турбото и сложи твоя и с уста дърпай и направи клип на хода на актуатора,ако е добре геометрията трябва да се движи така: 

https://youtube.com/shorts/_y652ck06ZU?feature=share

 

Това е клип от моята кола Ауди А 4 Б 6 АВФ след почистване на геометрията ми без да я свалям с специален спрей има тема в форума на Фолксваген как се прави ( една трета от темата съм я писал аз) стави с моя клип и ще ти стане ясно колко трябва да се движи актуатора.Имаи в предвид че при добра геометрия хода на актуатора е 12-15 мм не е кой знае колко.Ако нещо не ти е ясно с почистването на геометрията мога да съдействам не е сложно и действа без дори да я сваляш тествано е има 20 страници тема в форума на Фолксваген как се прави.

 

Писах за зацапана геометрия още на 22.07 няма кой да ме чуе най вероятно пренадува зверски което лесно може да се види на ВАГ Ком в движение на 4 та скорост ама трябва някой да я закачи в движение и да знае какво да запише и как да го разчете.От къде си колега?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...