Jump to content

Перките не изключват на място


head_up

Recommended Posts

Не знам дали трябва да ме притеснява, след като сипах толкова пари в последно време в любимата кошница, но.. Обикновенно, дори и в горещи дни, като спра на място и перките поработят някакво време  (6-7-8 минути) в последствие изключват, дори без да подавам газ (за да върти водата по-бързо). Днес ми направи впечатление, че спрял на място перките бяха включени, но дори и след повече от 15 минути не изключиха. Закачих диагностиката на живи данни и какъв е резултатът може да се види от приложеното клипче в тубата. Моля, игнорирайте показанията на стрелката - в последно време взе да показва каквото й скимне, дали е сензор или табло - още не съм разследвал. Иначе на студен двигател перките са изключени и включват чак при 92 градуса.

Та пипам маркучите - горния е доооста горещ, не мога да го държа, долния е също доста горещ, но успявам да устискам за 6-8 секунди, преди да го пусна. Явно термостата отваря, температурата на течността спада след радиатора, но на практика на място не успява да свали под 90 градуса при настъпена газ до 1800 оборота и под 93 при обороти на свободен ход. Но и повече от 94 не видях да вдигне на празен ход, без включени консуматори.

Опитвам се да намеря информация на колко термошалтера би трябвало да изключи перките - от това което виждам включва на 92. Но за изключването не съм мога да схвана, ясно, че има хистерезис някакъв. Колата е 1.6Е/101 магарета.

Водната помпа не я чувам да вие или да издава смущаващ звук... Вариант е като съм мешал антифриза да съм го направил повечко антифриз, по-малко вода, а антифриза сам по себе си е лош термопроводник. Та и това си мислех... ама чак пък толкова... не, че няма да източа със спринцовката и да долея с дейонизирана вода - мога и това да направя, просто няма как да замеря на колко градуса съм го направил в момента. Вероятно като за Русия...

В движение ми е трудно да различа кога включва перките и дали ги изключва всъщност, което повече ме притеснява - дали няма намален дебит на водната помпа и на практика да не може да охлади. 

Та трябва ли да ме притеснява тази симптоматика, ако някой може да сподели впечатления от тези 80-ки, дали това поведение е приемливо и ако не - как да подходя към изследването на проблема?

 

Редактирано от head_up
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако водната помпа не въртеше както трябва, перките ще изключват бързо, защото радиатора ще се охлади. Те не спират, защото антифриза в радиатора е горещ все още. Датчика включва на 92, изключва на 87. Има и вариант да включва на 95 и да изключва на 90 (има и такива). Аз съм имал подобен проблем при друг автомобил, тогава се оказа, че между климатичния и водния радиатор имаше боклуци/тиня/прах - нещо средно между трите. След измиване на двата радиатора всичко се оправи. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Онуфри не се бях замислял, че термошалтера действително е на радиатора и ако не въртеше достатъчно помпата щеше да е точно както описваш ефекта. Ще го почистя, до колкото е възможно, че с този климатик е малко по-криво. Освен издухване с въздух между тях нещо друго? Четка и вода?

Снощи по хладното направих същия експеримент - оставих да загрее на място със закачена диагностика. Температурата се движеше между 92 на включване на 90 на изключване като интервалите бяха нещо като 1 минута включени перки, 30 секунди изключени и така 10ина минути. Да започна с чистене на радиаторите, казваш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направо почисти цялата система, източи антифриза, налей чиста вода, плюс две бутилки оцет, запали да загрее, покарай да поработи около 30 мин. с тая смес, след това източи, после пак напълни с чиста вода, да поработи така - сега може и повече нреме, пак източи и налей нов антифриз с дестилирана вода. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорим за външно измиване, колега. Аз ги измих с meglio и течаща вода ( с маркуч). Тегаво се сваля водния радиатор, но ако го измиеш свален ще стане като нов. Климатичния също....

П.п. Измиваш срещу посоката на движение на въздуха, т.е. напред, към бронята. Така ще избуташ всички гадории, иначе ако миеш в обратна посока ще се донабият в питата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да даде акъл какъв дебит трябва да има през преливника? Защото дори и с форсиран двигател покапва, ама не прави струйка, а като откача тръбата към преливника и я вдигна нагоре направо спира. Сякаш не може да създаде каквото и да е налягане. Пипам радиатора - от страната на входяща и изходяща тръба е парещ (разликата в температурите на тръбите я споменах по-горе). Но от другата страна е един такъв.. марен, не е хладен, но не е и топъл.

Не мога да преценя как е конструиран радиатора и дали това е нормално или трябва водата да минава от край до край на радиатора (логично) че да е що годе затоплен по дължина. Не знам водната помпа ли е с намален дебит, радиатора ли е запушен?? То е ясно, че ако сваля радиатора ще сменя водната помпа, защото си трябва за тия години вече, ама не разбирам как да проверя радиатора за смяна ли е? Реално колата не прегрява, обаче и не стига долната граница на температурата на водата за да изключат перките. Единствено в хладно време ги ката на къс цикъл включване-изключване. Прави ми впечатление, че доста често върти перките на втора степен, а от години не съм виждал това - двигателя винаги се е охлаждал добре и първата степен е била повече от достатъчна, дори и в горещо време на място ги изключваше след 5-6 минути работа. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На главата на една планка имаш датчик с две кабелни обувки .
Вероятно в него е проблемът с работата на перките .
Позициониран е вдясно на главата по посока на движение .
По въпроса за преливника - свали маркуча откъм радиатора и нещо тънко тип свредло виж дали ще се случи нещо . С годините се запушва и става така .
Смени си и капачката за всеки случай .

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Водна помпа hepu, радиатор nissens, термошалтер mahle, и защото всичко е долу - ремъци и ролки, а и трапецовидния ремък за водната/хидравличната помпа се беше напукал без време. Би трябвало да изкара още 15-20к км. И да, болеше. Но колата не мога да я позная. Проблемът беше позапушен радиатор, помпата беше поизносена, но без счупени пера. Новия термошалтер май има 2-3 градуса по-висока т-ра от стария, ще чета с диагностиката като остане време тия дни. Та така.. всичко се оправя. С пари или с повече пари и 10 часа на 40 градуса в халето. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...