Jump to content

Всякакви въпроси за А6 4F - Част 14


lavatrice

Recommended Posts

Чъл съм за този вариант с OBD, но трябва да намеря човек който може да го направи.

Аз не бих могъл.

Навил съм се за слагане на цк ключе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свържи се с колегата @bsdnikolov. Той може да ти направи тази и още няколко други интервенции, като например секретно ключе което изключва захранването на CAN гейтуея след които не е възможно колата да бъде прочетена или запалена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 24.06.2022 г. at 9:10, Mindburn написа:

Чъл съм за този вариант с OBD, но трябва да намеря човек който може да го направи.

Аз не бих могъл.

Навил съм се за слагане на цк ключе.

Не си губи времето да се занимаваш с OBD буксата. Тая капачка дето си постнал по-горе е на CAN шината при бушоните отляво. Там се вързват и въобще "подминават" OBD буксата. 

Секретно ключе което изключва захранването на CAN гейтуея е добра идея според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мхм, и аз нещо такова си мисля. Само да се направи грамотно, че ако забравя някой път да го включа да не набива грешки и да не се омажат модулите нещо. Другото е на стартера да се направи тоя номер.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги профилактично трябва ли да закарам колата да проверят дали компресора на климатроника има масло? Колата е на реални 195к км и откакто е в мен (3 години) нищо не е правено по климатика и си работи добре. Днес на мой колега му зареждаха колата с фреон защото има теч и се установи, че в компресора няма изобщо масло. Майстора му каза, че заради това дефектират най-често и че хората масово не правят профилактика. Въпроса е дали да закарам моята да я видят има ли масло или да не барам нищо докато работи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

необходимо е. Моята я карам или всяка година, или през година. 
Не се проверява дали има масло, а се изтегля всичкият фреон от системата, тества се за пропускливост и след това по спецификация за автомобила се пълни точното количество масло и фреон. За нашите коли по спомен е около 530 гр, а маслото сигурно е само 15 грама, но то смазва компресора.

За София мога да препоръчам два сервиза за добро обслужване на климатика. Единият е Елбатрон в Лозен, има ги във vwforum, другият е до колелото на ИКЕА, като тръгнеш към центъра в ляво, има тема в сервизи в нашия форум.

Редактирано от OvivO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На неговата кола Е-класа W211 компресора си имаше пробка и напълниха маслото там, а не във фреона. На нашите коли във фреона ли е маслото и при положение, че нямам теч защо да ми теглят оригиналния фреон и да слагат друг?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля че това е напълно безсмислено. На моята Б7-ца вече 16 години климатика не е пипан и си работи идеално. На предишната кола също никога не съм пипал климатика за 7-те години през които я имах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, pufa said:

нямам теч защо да ми теглят оригиналния фреон и да слагат друг?

защото от тези 530 грама не се знае колко са останали, но няма да се повече от 350 грама :)

Теглят всичко и слагат колкото трябва за тази кола, както и масло.

От къде знаеш дали си с "оригиналния" фреон? И той по-хубав ли е от друг фреон? И аз си мисля, че работи идеално климатика, докато не отида на профилактика. След това е още по-добре. Като цяло климатика на 4F е супер силен и бързо охлажда.

П.П. не знам дали в компресора директно се налива масло. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако никога не е правена тази профилактика и се направи на една 15-20 годишна кола, напълно е разбираемо че малко фреон е изтекъл през годините. Ако обаче всяка година-две се налива нов фреон след което климатика духа забележимо по-студено, вече е 100% сигурно че има утечка на фреон някъде в системата. 

 

Налягането на фреона може да се чете през VAG-COM и също може да се използва за да се разбере дали има утечка. Трябва обаче да се сравнява при еднакви условия, защото много зависи от външната температура:

 

maxresdefault.jpg

 

maxresdefault.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CVT: ако отидеш, ще видиш, че нямаш колкото е по предписание за твоя автомобил. 

40лв е някъде, през някоя година се сменя и "капилярката". Всеки сам решава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя си духа достатъчно студено и налягането не се променя от година на година. Не виждам нужда да го правя, даже и да беше без пари. Обикновено сравнявам и записвам какво е било през най-горещия ден на една година с най-горещия на следващата в режим LOW на двете зони и при една и съща скорост на вентилатора.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автомобилната климатична система е полу херметична  и е нормално да има пропуск на фреон от 3 до 5 % годишно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важното е високото налягане да е в границите. (То и ниското е важно, но за него трябва манометър, не може да се види през VAG-COM.)

 

 За R134a фреона който използват нашите коли - (данните от тук) :

 

Temperature Low Side Pressure High Side Pressure
in oF in oC in psi in kPa in psi in kPa
65 18 25 – 35 172 – 241 135 – 155 931 – 1069
70 21 35 – 40 241 – 276 145 – 160 1000 – 1103
75 24 35 – 40 241 – 310 150 – 170 1034 – 1172
80 27 40 – 50 276 – 345 175 – 210 1207 – 1448
85 29 45 – 55 310 – 379 225 – 250 1551 – 1724
90 32 45 – 55 310 – 379 250 – 270 1724 – 1862
95 35 50 – 55 345 – 379 275 – 300 1896 – 2068
100 38 50 – 55 345 – 379 315 – 325 2172 – 2241
105 41 50 – 55 345 – 379 330 – 335 2275 – 2310
110 43 50 – 55 345 – 379 340 – 345 2344 – 2379
Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

когато намалее фреонът, с него изтича и /аст от маслото маслото, което е 10 до 20 грама на система с 530 гр фреон. Налагяне има, мазане на компресора е намалено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да изтича и масло трябва нещо да е спукано. Фреона е газ, докато маслото е гъста течност и излиза много по-трудно от фреона. Ще излезе целия фреон преди да излезе и грам масло.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   2 потребители

×
×
  • Create New...