Jump to content

Правилна експлоатация на автоматични скорости (типтроник)


Recommended Posts

Здравейте,

 

от три месеца съм собственик на А4 Б7 с типтроник. Досега не съм имал автомобил с автоматични скорости. Въпросите ми са свързани с това кое е правилно и кое би се отразило негативно на скоростната кутия.

 

1. Трябва ли да дърпам ръчната спирачка всеки път, когато паркирам или само, когато е под по-голям наклон?
2. Когато превключвам от "P" към "D" и обратно, необходимо ли е да минавам през "R" и "N"? В смисъл, от "P" включвам на "R", изчаквам около 2 секунди, после "N" и т.н. Към момента го правя по този начин.
3. Превключването на режимите "P", "D", "R" и "N" го правя винаги когато автомобилът е в покой. Вредно ли е, ако направя превключване от "D" към "N" или "R" към "N" по време на движение?
4. Случвало ми се е да превключвам от "D" към "S" и обратно по време на движение. Вредно ли е това?
5. Превключване от "D" към "+/-" (ръчен режим) и обратно по време на движение предполагам, че не е проблем? Често го правя.
6. Имам пера на волана и често ги използвам да свалям предавки, когато автомобилът се движи в режим "D". Използвам ги основно при подготовка за изпреварване или за намаляване на скоростта без да се използва спирачката. Вредно ли е спирането на скорост?
7. Понякога се налага да се тръгне по-рязко от покой, което няма как да се случи от 800 оборота на мотора. Вредно ли е, ако с левия крак натисна спирачката и я пусна на 1500 - 2000 оборота? Че не е полезно ми е ясно, въпросът е много ли ще навреди? Не съм го правил още. Като се замисля, ако тръгвам по голям наклон се получава нещо подобно.

 

Предварително благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Само при много голям наклон.

2. Не.

3. В движение напред можеш да си превключваш само между D, S, N и +/- колкото си искаш, но в никакъв случай не я слагай на P или R!

4. Не.

5. Не е проблем.

6. Не е вредно. Препоръчително е в случаи когато биха прегрели спирачките.

7. Не се препоръчва. Ако искаш да я лончнеш, просто пусни спирачката и веднага натисни газта до дупка.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за разясненията.

 

2. Да разбирам ли, че скоростният лост няма механична връзка със скоростната кутия? В смисъл връзката им е само електрическа.

 

7. Така го правя, както пишеш, но има едно забавяне от 2-3 секунди и после се изстрелва. Едно и също е дали е на "D" или на "S". Има случаи, когато не съм спрял напълно и автоматът е още на втора предавка - тогава се проявява най-много. Дори и да настъпя газта докрай не слиза на първа предавка а си продължава на втора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2. Има и жило. Само сменянето в ръчен режим е по електронен начин.

7. Можеш да го правиш ако наистина ще се състезаваш с някой, но не и на всяко тръгване. Също не е нужно да вдигаш оборотите чак толкова както при кола с ръчка, тъй като хидротрансформатора помага с случая.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С никого няма да се състезавам. Иде реч, да се включа от път без предимство в път с предимство и интензивен трафик. Оборотите бяха примерни. По мои впечатления тягата на мотора идва на около 1500 оборота. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 200 коня изобщо няма нужда от такива спортни изпълнения да държиш единия крак на спирачката а с другия да набираш обороти само за да се включиш в интензивен трафик. Да не би да имаш някакъв проблем с типтроника или кикдаун суича в педала на газта? До втората дупка ли даваш газ или само до първата?

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През около две седмици я чета с вагкома за грешки. Скоростите никога не са записвали такива. На мотора имаше нещо за ниско напрежение на някакъв датчик. Изтрих грешките и последните две-три диагностики не са се появявали.

 

Това с първа и втора дупка - нямам идея за какво иде реч. Възможно е да не го натискам както трябва. Иначе при изпреварване кикдаунът работи по мое мнение. Понякога слиза до трета предавка при скорост около 100 км./ч. и добре се набира. Определено по време на движение се държи доста по-адекватно в сравнение с тръгване от спряло положение.

 

Допускам също, че и аз може да не правя нещо както трябва. Още се уча, как се кара автоматик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Натискаш педала да дупка и спира до определено положение. Тогава ако го натиснеш по-силно потъва още повече. Това е заради едно ключе в педала, което като се включи колата вдига оборотите още повече и сваля предавките по-агресивно. Тук е обяснено за Маздите, но при Б7-ците е същото: цък!

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, nedelcho_iliev написа:

кое би се отразило негативно на скоростната кутия.

 

А най-негативно би й се отразило, ако не й се сменя редовно маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така както го обесняваш май не стигам до втората степен. 

 

По принцип няма проблем да се включа в движението. По-скоро е въпрос на усещане и очакване. 

 

Какви са симптомите за евентуален предстоящ проблем с автоматика?

Маслото е сменено заедно с филтъра. Разлика няма - работи по същия начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В потребителското описание ("User's manual") пише: 

1.Превключването в режим "P", "R" да става само при напълно спрял автомобил.

2.При спиране редът е: спира се с крачната спирачка, издърпва се ръчната и тогава се превключва в режим "P", независимо от наклона на пътя.

3. Режим "N" се използва само при спрял автомобил с цел придвижване например с тикане или качване на колесар или репатрак.

4. Да се избягва рязкото тръгване и форсиране - не е фатално, но е нежелателно. Същото важи и за теглене на друг автомобил - да се избягва.

5. Да се избягва дългото боксуване в кал или сняг и лед.

Написаното тук го има и в Youtube.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А не пише ли как трябва да се държи волана? 😆

 

2. Това е абсолютна глупост ако наистина го пише! Не е нужно да се дърпа ръчна.

3. Това също е глупост. Може да се превключва на N по всяко време в движение с цел движение по инерция без двигателя да действа като спирачка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 30.07.2021 г. at 20:40, CVT написа:

А не пише ли как трябва да се държи волана? 😆

 

2. Това е абсолютна глупост ако наистина го пише! Не е нужно да се дърпа ръчна.

3. Това също е глупост. Може да се превключва на N по всяко време в движение с цел движение по инерция без двигателя да действа като спирачка.

Срещал съм в немска статия по въпроса, че прилагането на ръчната  преди "Р" и след намалявало в някои случаи на вероятността от изкъртване или изкривяване на щифта, който блокира скоростите при "стоп". Нищо не съм си измислил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е даже да изпусне, но само при огромен наклон. Иначе това го пишат с цел да си вържат гащите ако стане беля и някой реши да ги съди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 30.07.2021 г. at 18:27, CVT написа:

Натискаш педала да дупка и спира до определено положение. Тогава ако го натиснеш по-силно потъва още повече.

Пробвах на изгасен мотор и разбрах за какво иде реч. Със сигурност съм имал моменти, когато съм натискал и втората степен. Ще го имам предвид за напред.

 

"P" и "R" - не съм си и помислил да ги включвам по време на движение.

 

За "N" - нямах предвид да пускам по инерция при високи скорости. Има моменти, когато буквално пълзя на първа(втора) предавка преди да спра напълно. В момента, когато си вдигна крака от газта и автоматът включва на втора(трета) и колата се засилва. Това много ме дразни. В тези моменти искам да включвам на "N". 

 

По-горе не попитах, дали трябва да се включва "N" примерно на червен светофар. Питам, защото когато стоя на "D" има една вибрация, която липсва на "N".  Кое би амортизирало скоростна кутия повече - превключване от "D" към "N" и обратно или престой от 2 минути на "D".

 

Извинявам се за лаишките въпроси, но истината е, че нямам представа какво е устройството и какъв е принципът на работа на автоматика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато стоиш на светофар на D с натисната спирачка, от самия автоматик не би трябвало да има вибрации. Възможно е обаче да идват от двигателя, тъй като хидротрансформатора го натоварва повече отколкото когато си на N. Иначе Типтроника е единствения автоматик който не се износва от стоене на D или от пълзене .

 

Обаче в момента който вдигнеш крака от спирачката да се засилва без газ изобщо не е нормално. Без газ на равен път би трябвало да тръгва, но да не надвишава 8 км/ч.

 

Да не би да имаш проблем с педала на газта? Можеш да закачиш VAG-COM и само на контакт на 3-ти канал на 01 - Engine да видиш какви стойности показва при отпуснато и при натиснато положение. Трябва да е около 1% при опуснато и около 99% при натиснато до първата или втората дупка. Ето стойностите на моя:

 

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно вибрациите са от мотора. При обслужването видях, че тампоните му са леко омазани. Веднъж само минах на "N", иначе я държа на "D".

 

Не се засилва без газ, когато си вдигна крака от спирачката - или тръгва леко на 800 оборота, или стои на място, ако е под наклон.

Движа се бавно, примерно на втора с около 1500 оборота и решавам, че ще спирам и пускам газта. В момента на отпускане на газта качва на трета и тогава се получава засилването. За да не се получава трябва да съм на ръчен режим. Хрумна ми, че ако не е вредно за скоростите, мога да превключа на "N" преди да отпусна газта. И без друго, след като спра оставям колата на "N" и слизам да отворя вратите на гаража.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не искаш да си счупиш автомата, веднъж като включиш на "D" повече не ръчкай лоста на "N" докато не стигнеш там за където си тръгнал, без значение какъв е трафика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимата когато е студено ,вибрациите ще ти се усилят поради стария каучук на тампоните.За да ги минимизираш сменяш всички тампони на мотора и автомата.Също така най-вероятно си с стара(първа) версия на софтуера на автомата.Колегатa @kpematopможе да ти налее нова версия която е доста по-адекватна за 2.0TFSI.Стария софтуер  при мен имаше поведение като за дизелов двигател(при нормално градско шофиране изреждаше предавките под 2х об,сега около 2.100 -  повече комфорт  ,по-хубав звук)

Редактирано от Raziell
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно съм със стария софтуер, защото поведението е точно както си го описал. Това е едното, което ме дразни много. Другото е, че не включва първа предавка, ако колелата не са спрели да се въртят напълно. Как стои този въпрос с новия софтуер?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с първата предавка е нормално за всеки автомат ,ще свикнеш.Карам с ремап на двигателя и нов софтуер за ZF 6HP19 може би над 2 години вече и съм доволен от услугата на колегата.С новия софтуер ще имаш повече синхрон между двигателя и кутията.За повече информация се обади  - Стефан - 0888846849

Редактирано от Raziell
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоростната кутия е адаптивна - настройва се според стила на каране. Ако караш по-спортно, ще превключва на по-високи обороти и обратно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

От доста време се каня да питам: Само при мен ли изчезва шеста предавка в режим "S"?

 

Все още не съм актуализирал софтуера на скоростите. Знаете ли някой в региона Сливен или Стара Загора, който може да свърши тази работа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...