Jump to content

Audi B6 2.0i fsi или не? Съвет при избор


Recommended Posts

Здрасти на всички! 
Ще си подменям старата кола - японска е, с нова и съответно се насочих към любимата марка Ауди. Студент съм и бюджетът ми е 6 000 лв.
Карам по максимум 10 000 километра на година.
Единствените изисквания, които имам са колата да е бензинова - без газ или метан , и да е с 4/5 врати - седан.
След много четене във форума, реших да си направя регистрация и да попитам, насочвайки се към горепосочения модел Б6-так, какви са основните разлики между фси двигателя и без фси двигателя. За 1.6 знам, както от Ауди, така и от Фолксваген, че двигателя и слаб и харчи масло, това не е тайна и за този двигател тук, но поради бюджета ми, а и липсата на алтернатива не знам кой да си взема 131к.с. или 150к.с.
Знам, че 1.8Т е най-добрият двигател, но читав такъв е с малко по-висока цена от горепосочената, а и попадам все на автоматици, а там всички знаем е най-добре да е 4х4 - т.е. скоростната кутия да не е мултитроник.
В цената ми попадат някои Sportsback А3-ки, но за момента съм се насочил към Б6.

Тук идва и другата ми молба, ако Вие имате предложения към какъв модел да се насоча за бюджет 6 000лв, в който влиза първоначално обслужване + евентуални регистрационни такси ако автомобила не е от частно лице,  бих Ви бил благодарен да ги споделите.
Към момента обявите, които гледам са на Б6 от края на 2002 до средата на 2004, и не бих искал да купувам по-стар автомобил.
Благодаря предварително за помощта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако търсех да купувам А4 с доказал се читав двигател, бих взел само В5 с двигател 2.8 30 клапана, 193 к.с. Монтира се на Б5 до 2002 г и на А6 до 2003 г. При него има по-нисък риск от скрити дефекти, по-евтина поддръжка. Традиционният проблем с теча между главите не се среща повсеместно, а където го има се отстранява чрез прочистване на картерната вентилация и подобряване на охлаждането чрез почистване на охладителната система. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имайки предвид, че колата ще се ползва основно в София, търси по-малките двигатели на А4, 1.6 например, стига да не си състезател. С по-малък разход и поддръжка. 1.8Т не е добрият двигател, други са добрите, но идеален двигател няма. От потребителска гледна точка става за експоатация. на Б6 се монтират 4 вида от 150 до 190 к.с. Щом си чел доста форума, знаеш че в това поколение кой знае колко читави двигатели няма. Избирай внимателно такъв в добро състояние и поддържан. Това става с проверки и пробване. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По добре се насочи към А3,8Р  за първа кола,дори бих те посъветвал да е триврата и на предно!Доста по-ефтина подръжка от В6! За мотора между 131кс и 150кс както си писъл  съм за 150фси.

Редактирано от lubolalev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, JohnP написа:

в това поколение кой знае колко читави двигатели няма

А в кое поколение са читавите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично за мен, в поколението до 2001-2002 г. има по-надеждни, ремонтопригодни, с по-ниски разходи за поддръжка двигатели. Естествено нямам предвид всички. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение е - категорично НЕ.

Един вид има читави В6 с 2.0FSI , а няма читави В6-ци  с 1.8Т и ръчка :gruebel:

Т'ва няма как стане по принцип според мен. Всяко В6/7 1.8Т с BEX/BFB мотор и ръчна 6 степенна кутия дори в диапазона 300-500К км е в пъти по-добро от което и да е 2.0FSI. Както и от всяко с 2.0TFSI. Т'ва нАучно "постижение" FSI e такава безсмислица, че ако ще е В6-ца, то по-добре да е 1.9 печка. Има огромна вероятност накрайниците на ауспусите на печките да са в пъти по-чисти, отколкото тези на FSI. 

Та ако толкова се търси 15-18 годишно Ауди с ръчка, което да се кара на бензин :nixweiss: и да е с този технолгичен шок FSI, то поне да има и една К03-ка под капака. Поне да понавървява малко. Така и така, ще гори 2-3 л. маслО и 9 л/100 средно бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря на всички за включванията. Колата ще се кара главно градско, както предположихте. Мен разход на бензин не ме притеснява. Просто съм свикнал на бензинов автомобил и отново търся такъв. 
Относно 2.8 в Б5 не бих взел, защото самият Б5 ми идва малко стар като модел, а и Б6, който гледам си е 2004г. което ме устройва за втора кола, предвид бюджета ми.
А6 бих взел, но просто не намирам подходяща обява, всички са между 1999г.-2002г. и особено тези с кожен салон са доста амортизирани отвътре, поне според мен.
А3 ми допада, но триврата кола със стотина к.с. си имам вече, и търся нещо по-удобно с 4/5 врати, а и двигател около 120-150 к.с. че и повече 😄 ако е възможно, е нещото което търся. Оглеждам спортсбек-а, но и тези обяви са с 2.0и фси 😄. 2.0 тфси е също срещан в обявите, дори и с 4х4, но май това тфси е друга бира, и доколкото съм чел, 1.8т го дават най-добрия турбиниран бензинов двигател за тези години. Дори Б7 ми излизат като обяви с двулитров четирицилиндров - за бюджета, който имам + някой лев отгоре
Вече при Б8 е май едно и също какво тфси ще е, поне до фейса 2011, но това е друга тема.
Придържайки се към бюджета, откъдето идва идеята за Б6, май ще е 1.8Т или 2.0 преди фси (131к.с.)
Много благодаря на всички за съветите!

Редактирано от Thabossss
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата между 2.0ФСИ и 2.0ТФСИ е точно такава, каквато е между 1.8  и 1.8т.

2.0фси и 1.8 са еднакво сложни сравнени с турбо вариантите си, но вървят по-малко, може да харчат повече, с по-евтини спирачни системи са.....смисъл има, когата се купуват нови и разликата е примерно 10000лв.

Сравнението на качествата като двигатели на 1.8т и 2.0т е нелепо. Единствният плюс на 1.8т е възможността за газова уредба.

1.8т след 2001-ва, които са карани с лонглайф 5/30 масла са не по-малко амортизирани от 2.0т при същите условия. Оригиналните нови части за 1.8т са дори по-скъпи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове




или 2.0 преди фси (131к.с.)
Много благодаря на всички за съветите!


Този също е известен с голям харч на масло. ALT му е кода на мотора.
1.8Т Б6 читаво с този бюджет може и да намериш, но с чакане. На години са вече, но читавите държат цена.

Sent from my M2007J17G using Tapatalk


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако коментираш моя пост, имах предвид атмосферния 2.0 АЛТ при Б6, че харчи много масло. Има и цяла тема за него тук във форума.

Иначе и аз на AVJ доливам под литър за 10к.

Sent from my M2007J17G using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...