Jump to content

Проблем със S tronic на А5, 3.0 TDI, Quattro 2011


Stanislav Vasilev

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

пиша във връзка със скоро възникнал проблем, свързан с появата на Gearbox Malfunction, you can continue driving. След закачане с VCDS изкарва грешка Selector Lever Sensor. (след появата му съм изминал около 800км.) Забелязвам, че сутрин като я запаля да отида до работа не ми светва грешката. Ако се покара около 20мин. вече си става постоянна. И като цяло МОГА ЛИ ТАКА ДА КАРАМ И ДО КОГА ? КАКВО МОЖЕ ДА СТАНЕ ?

Моля за вашите мнения и съвети. За момента ми обявяват, че трябва да се сваля кутията за да се смени този сенсор. Ако е така в действителност къде може да го извърша това нещо и да съм спокоен, става въпрос за гр. София и какви пари би било нормално да струва. Другия момент, който съм забелязал, е че при връщане на предавките от 6та надоло има леко привибрирване в момента на връщане ? Колата е в мен от 1 месец и това което знам от предишния и собственик, е че на 130 000хил. км. и е сменян маховик с алтернативен на LuC и след това са му правили нещо по т.н "сноб с кабели", но не мисля, че е сменен както е било редно с нов, а някой майстор му го е "рециклирал" след което не е имало проблем. Обслужих изцяло кутията с двете масла и двата филтъра. След смяната съм минал близо 2-3хил. км. (Колата в момента е на 173 000хил. км). След смяната на масло и пуснаха адаптации на място на съединителите и си ги мина. !? Моля за помощ/ съвет и по двата въпроса.

ПРОБЛЕМ.jpg

Редактирано от Stanislav Vasilev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@BECKO Колега, за този сензор ли в действителност става въпрос ? И възможно ли е да е от нещо друго. Пуснал съм една тема от преди два часа, отбелязах те ако имаш възможност да погледнеш и да изкажеш мнение по въпроса. Благодаря предварително :)

СЕНЗОР.jpg

Редактирано от Stanislav Vasilev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това мисля е сензора - след определен брой километри дава фира, в повечето случаи 200к + …

Не ти препоръчвам сам да си ремонтираш кутията :) , около тоя сензор има още няколко неща, които влизат в т. нар. ремонтен комплект (лентови кабели, 2 клапана …) и е добре да се сменят накуп. В противен случай ще слагаш и качваш кутията през 2-3 месеца и ще ти излезе “златна”… освен това самия сензор има няколко ревизии и в последните мисля, че трябва и софтуерен ъпдейт за да се разбира контролера с новия сензор.

С две думи смяната на сензира не е лаишка процедура и ако ще се учиш (ти или някой друг) на твоята кола, може и да не стане от първи път.

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@BECKO Това не е т.н "ремонтен комплект", който върви с 2 или 3 клапана бяха. Мисля, че ги бъркаш. Ти говориш за снопа от кабели, който се изпича и стои над "мозъка", а това е сензор, който стои най - отзад в механичната част на кутията. Никъде не става на въпрос за това аз да го сменям, а по - скоро може ли да съм сигурен, че е той със сигурност по грешката, която дава, защото все пак не е малка манипулацията за неговата смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не бъркам, знам че това не е част от ремонтния комплект… казвам, че е добре и той да се вземе за да не качваш и сваляш кутията 100 пъти…

 

Никой не може да ти гарантира само от една грешка, че самия сензор е проблемен … може да се е опекъл кабелния сноп, който влиза в в сензора и от там електрическата грешка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@BECKO @fifipaldi Mога ли да карам така с този сензор за смяна !? Какво може да се случи най - много !? Предстои ми дълъг път и още не съм отсранил проблема. До колкото рабрах най - много като я изгася някъде и да не иска да запали понеже няма да отчита, че е на паркинг и ще трябва да поразмествам лоста малко или на свободна да пробвам да я паля !?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 8/13/2021 at 12:45 PM, Stanislav Vasilev said:

Какво може да се случи най - много !? Предстои ми дълъг път и още не съм отсранил проблема. До колкото рабрах най - много като я изгася някъде и да не иска да запали понеже няма да отчита, че е на паркинг и ще трябва да поразмествам лоста малко или на свободна да пробвам да я паля !?

Правилно си разбрал.

Датчикът (всъщност са няколко датчика) е индуктивен и първоначално проблемите му се проявят при загряло масло, вероятно прекъсва или окъсява намотка.

 

Има и легенда, че датчикът си е наред, но отработеният материал (стружки просто казано :)) пречат на действието му. За смяната му се разглобява цялата кутия и не знам някой да е проверил тази теория :)

 

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И да Ви споделя малко информация около пътуването ми от 1000км. Вчера се прибрах благополучно въпрки грешката, която си набива. Това което се случи обаче на няколко пъти е, че на връщане започна с набиването на грешката на таблото и да се изфорсирва леко докато пищи таблото и я изкарва. Не съм сигурен даже дали е нещо като изфорсиране ,удряне леко или забиване се получаваше, но бях или на 6та или на 7ма скорост. Та накратко случи се с появата на грешката на таблото да се усети и нещо при сама работа на кутията за момент( този в който изкарва глешката ). !?! @robobug някакви идей защо така?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен за пръв път ми излезе тази грешка след лек офроуд.

Обикаляхме по черни пътища в Гърция и не знам дали загря много кутията или от лашкането се размести нещо по магнита.

Разлика в работата на кутията нямаше. На прибиране към БГ ми светна 2-3 пъти, но пак без друг ефект.

После в БГ се обади в едно 40 минутно задръстване, после за над 300км натискане - нищо.

.....общо за малко над 1000км да е светнала 5 пъти, без да записва никаква друга грешка.

Като разглобих кутията от малкия пакет съединители последния диск беше леко потъмнял, наляганията бяха в горните граници, но в норма.

При всички положения трябва да го смениш, а за да стигнеш до него се вадят всички компоненти, които подлежат на смяна.

Като отворите кутията ще прецените какво е за смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@robobug Ти освен него нещо друго сменя ли ? До колкото разбирам сте отваряли и съединителите за проверка, а сменяли нещо. Соленоиди, съединител, кабели?

И имаш ли идея къде в София има някой, който да разбира какво прави с тази кутия и да даде точно мнение относно кое как е и в какво състояние. А относно нагляганията как се проверява това и какво показват те точно ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кутията тежи 150кг, не е много приятна за сваляне.....за сметка на това после е елементарна и приятна за работа.

В момента, в който имах колебание дали да сменя нещо, се сещах как я свалихме и колебанието ми минаваше :)

 

Питах няколко сервиза преди да я сваля и останах с впечатлението, че повечето сервизи в София нямат идея какво правят.

Включително и "официални" сервизи.

Когато купих колата пълен ребилд при Мишо беше 3000лв.....сега е двойно. Но като цяло това, което ще получиш за парите си, при Мишо е най-много.

 

Кутията подлежи на пълен ребилд, но официално мехатроника не подлежи на ремонт....примерно смяна на бутал(ц)а. Нещо напълно нормално и евтино при всяка друга кутия. ВАГ продават само нов мехатроник, на цена с много нули.......

Във Варна имат ноу хау за този ремонт, а Мишо може и да я тунингова.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@robobug Кой е този въпросен Мишо !? Къде се намира може ли кординати нещо на сервиза ? И той способен ли да да диагностицира добре състоянието на компонентите като съединители и т.н по диагноститичен път, без да се сваля веднага кутията ?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В поста над моя са координатите.

 

Диагностика може да си направиш от чисто любопитство. Проблемът с датчика е известен, лекува се само със смяна (или почистване), самият датчик има няколко ревизии.

Като цяло в твоя случай трябва да се свали и разглоби кутията.

Тогава ще има физически достъп до компонентите....които не са много :)

и ще може да се направи оценка чрез пряко изследване на състоянието, а не през софтуер да се правят предположения.

 

ПП При дизелови мотори тази кутия (когато е изправна) може да се държи неразличимо от типтроник.

 

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9 hours ago, fifipaldi said:

Ето едно много добро видето за s tronic, тоя е кретен като цяло, но точно това видео е доста качествено по темата.

Всъщност видеото показва най-вредните практики при ремонт на тази кутия......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен този датчик, който ми е за смяна, забелязвам, че при връщането на предавките надоло ( от 5та надоло най - отчетливо се усеща ) има леко привибрирване за секунда в момента на смяната ? И когато намалям по рязко скоростта със спирачка по-малко се усеща привибрирването при връщането, но сигурно защото по-бързо намаля скоростта и не се усеща за това толкова !? Някой има ли подобно нещо при неговата смяна или пък да даде мнение от какво е и защо е ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 8/18/2021 at 8:49 AM, fifipaldi said:

Е ти нали показа най-полезните по-горе, трябва да се види и другата гледна точка ;).

Това не е гледна точка, а невежество.....всеки втори сервиз в София прави такъв "ремонт".....след какъвто следва репликата "те тези кутии са си така".

Като искаш друга гледна точка, не търси в ютюб, а коментирай с хора минали през Мишо примерно.....

 

On 8/18/2021 at 11:45 AM, Stanislav Vasilev said:

Освен този датчик, който ми е за смяна, забелязвам, че при връщането на предавките 

Ами със сигурност имаш непоискано от кутията приплъзване на съединителите.

На какво се дължи може да се каже след отваряне на кутията. 

Дали заради това приплъзване загрява повече маслото и това е ускорило дефектирането на датчика никой не може да каже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти не ми обяснявай какво да правя, аз го пратих човека при Мишо, преди да почнеш с поредните си излияния.

Видеото е интересно за хора, които не са се сблъсквали отблизо с тези кутии, пък ти си лалай каквото си искаш ;).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...