Jump to content

1.9 TDI 110к.с. загуба на мощност


Калоян_

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Колата е Ауди А3, 2001г., 1.9TDI, 110к.с., а проблема е следния:

 

Колата губи мощност, проблема се появява понякога (доста често напоследък). Само бръмчи до 2000 и нещо оборота и едвам едвам набира, турбината си се чува че се включва и изглежда работеща (по звука). Никакъв проблем не е да се вдигне до 160км в час по магистралата, бавно набира, но успява. Разхода мисля че е окей, 5.2/6.0 на 100км извънградско с около 120км в час, засечен като се сипва до горе, кара се 100км и пак до горе. 
 

С майстора гледахме турбо пътищата, защото от някъде изпускаше въздух, турбо пътищата изглеждаха ОК. Оказа се, че има спукана тръба на генерацията, ръждясала и на дупки. Сменихме я с Ф60, колата отново не върви. На моменти си върви като повече от 110к.с. А в други единствено бръмчи и грам не върви, страшно бавно ускорява. Турбината е с променлива геометрия. Имаше спукан маркуч за въздух от към компресора, сменихме го с нов и вече е ОК, но пак не върви.

 

Съмнявам се, че е в дебитомера проблема, защото разхода е нормален. Предполагам Н75 клапан или зацапана геометрия. Но съмнителното е, че веднъж колата върви, друг път не. Няма значение дали е загряла или е студена. Изгасих я на светофара, запалих я пак и дадох газ - и това не оправя проблема, защото четох някъде че може би влизала в авариен режим?! Двигателя работи равномерно, бих казал идеално, не трака и си звучи как си трябва..

 

Ако имате някакви предположения къде и какво да гледам, моля споделете. 

От София съм.

Благодаря!

Редактирано от Калоян_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Актуатора на турбината, съответно и геометрията гледаш. N75 го размени с N18 клапана, за да направиш тест дали ще има промяна. Не го ползвай вместо N75 за постоянно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

На 16.08.2021 г. at 15:13, s7r3l0k написа:

 


Къде се намира въпросният N18 клапан? Също какво да й гледам на геометрията, да не е зацапана ли? Трябва да сваля турбината и да я разглобя предполагам за да видя геометрията? 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"!!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

N75 е клапана с бялата капачка отгоре. N18 е клапана до него, който е изцяло черен.

За геометрията, турбината трябва да се свали и отвори. Актуатора го проверяваш с вакуум дали се движи рамото му достатъчно. Той отговаря за движението на геометрията. Ако е проблемен, няма да държи вакуум, съответно няма да прави достатъчно налягане турбината.

Имаш ли VCDS? Обикновено ако нямаш достатъчно налягане на турбото, се записва грешка за ниско налягане. Същото важи и при пренадуването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...