Калоян_ Публикувано 14 Август 2021 Доклад Share Публикувано 14 Август 2021 (Редактирано) Здравейте колеги, Колата е Ауди А3, 2001г., 1.9TDI, 110к.с., а проблема е следния: Колата губи мощност, проблема се появява понякога (доста често напоследък). Само бръмчи до 2000 и нещо оборота и едвам едвам набира, турбината си се чува че се включва и изглежда работеща (по звука). Никакъв проблем не е да се вдигне до 160км в час по магистралата, бавно набира, но успява. Разхода мисля че е окей, 5.2/6.0 на 100км извънградско с около 120км в час, засечен като се сипва до горе, кара се 100км и пак до горе. С майстора гледахме турбо пътищата, защото от някъде изпускаше въздух, турбо пътищата изглеждаха ОК. Оказа се, че има спукана тръба на генерацията, ръждясала и на дупки. Сменихме я с Ф60, колата отново не върви. На моменти си върви като повече от 110к.с. А в други единствено бръмчи и грам не върви, страшно бавно ускорява. Турбината е с променлива геометрия. Имаше спукан маркуч за въздух от към компресора, сменихме го с нов и вече е ОК, но пак не върви. Съмнявам се, че е в дебитомера проблема, защото разхода е нормален. Предполагам Н75 клапан или зацапана геометрия. Но съмнителното е, че веднъж колата върви, друг път не. Няма значение дали е загряла или е студена. Изгасих я на светофара, запалих я пак и дадох газ - и това не оправя проблема, защото четох някъде че може би влизала в авариен режим?! Двигателя работи равномерно, бих казал идеално, не трака и си звучи как си трябва.. Ако имате някакви предположения къде и какво да гледам, моля споделете. От София съм. Благодаря! Редактирано 14 Август 2021 от Калоян_ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
plamen 73 Публикувано 14 Август 2021 Доклад Share Публикувано 14 Август 2021 EGR виж Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Калоян_ Публикувано 14 Август 2021 Автор Доклад Share Публикувано 14 Август 2021 EGR-a е затапен.. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s7r3l0k Публикувано 16 Август 2021 Доклад Share Публикувано 16 Август 2021 Актуатора на турбината, съответно и геометрията гледаш. N75 го размени с N18 клапана, за да направиш тест дали ще има промяна. Не го ползвай вместо N75 за постоянно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Калоян_ Публикувано 16 Август 2021 Автор Доклад Share Публикувано 16 Август 2021 (Редактирано) На 16.08.2021 г. at 15:13, s7r3l0k написа: Къде се намира въпросният N18 клапан? Също какво да й гледам на геометрията, да не е зацапана ли? Трябва да сваля турбината и да я разглобя предполагам за да видя геометрията? Редактирано 17 Август 2021 от VBI Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s7r3l0k Публикувано 16 Август 2021 Доклад Share Публикувано 16 Август 2021 N75 е клапана с бялата капачка отгоре. N18 е клапана до него, който е изцяло черен. За геометрията, турбината трябва да се свали и отвори. Актуатора го проверяваш с вакуум дали се движи рамото му достатъчно. Той отговаря за движението на геометрията. Ако е проблемен, няма да държи вакуум, съответно няма да прави достатъчно налягане турбината. Имаш ли VCDS? Обикновено ако нямаш достатъчно налягане на турбото, се записва грешка за ниско налягане. Същото важи и при пренадуването. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване