Jump to content

отваряне на багажник с крак за 4F?


OvivO

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

От известно време си мисля за отваряне на багажника с крак. Да, не ми трябва всеки ден, но понякога да. Ако може да се реализира лесно, защо не?

 

Като цяло единственото, което ми трябва е с крак да мога да симулирам все едно съм натиснал дръжката на багажника - т.е. малкото микре, което тя механично натиска. 
Как може да стане това най-лесно и удобно? Оставям настрани дали колата ще е заключена и т.н., трябва ми само тази симулация - натисната дръжка активирана с крак. 

Гледах в али и видях някакви варианти, но на първо четене не мога да разбера дали ще паснат за моята цел, повечето са за ел багажници, а моята е седан с пружини, при отваряне сам се отваря, но механично.

https://www.aliexpress.com/item/1005001841025269.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.302a23b1HOYMIZ&algo_pvid=e405fb96-8c33-4c4e-9f3b-183b6ac6242e&algo_exp_id=e405fb96-8c33-4c4e-9f3b-183b6ac6242e-1&pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000017814302822"}

 

Дали мога да помоля и колегите @CVT и @VBI да дадат своя съвет, доказали сте, че разбирате от тези неща и сте правили доста ретрофити :)

 

Поздрави,

Ови

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, OvivO said:

Как може да стане това най-лесно и удобно? Оставям настрани дали колата ще е заключена и т.н., трябва ми само тази симулация - натисната дръжка активирана с крак. 

 :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, OvivO said:

Здравейте колеги,

 

От известно време си мисля за отваряне на багажника с крак. ...

 

 

 

 

Редактирано от royce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@OvivO Може да се направи такова отваряне на багажника с подходящ обемен датчик монтиран отдолу, но трябва да се ограничи да работи само при изгасен двигател и отключени врати (ако си без кейлес). Поне така съм го замислил и аз, но не ми остава време да го реализирам :) . Така ще е почти "оригинално", но ще е функционално :) . Най-добре е да се направи и направо да се вдига капака нагоре със съответните пружини и амортисьори.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@royce😁

 

@VBI: колата е с kessy, но съзнателно не го писах, защото искам системата наистина да симулира само и единствено натискането на дръжката (микрето). 

Ако се реализира по този начин няма да се отвори дупка в сигурността - все едно някой да помпи дръжката на багажника, когато е паркирана. Същевременно ще сработва, когато се приближа до багажника. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно, ще работи само ако си отключил колата и няма да има проблем със сигурността. Двигателя трябва да спрян за да не се отваря самоволно в движение ако отключиш колата :) .

@OvivO Обемния датчик ще го захраниш от 2 плюса през диод (преди и след контакт) за да е активен само на изгасен двигател, а неговите контакти ще ги свържеш паралелно на бутона на задната врата и готово. Просто ще трябва да му намериш подходящо място отдолу за да се задейства с крак.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата година поръчак такова модулче от алито, но не дойде и сякаш мерака ми мина

На автомобил с кийлес би трябвало да работи коректно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@pe6koo: то и аз го мисля от много време, но наскоро бях пак с много багаж и щеше да ми бъде от полза. Ще видя дали ще стигна до някъде.

 

@VBI: когато е с kessy, приятното е, че дори колата да е заключена, ако ключът е в мен и натисна дръжката - багажникът се отваря. Така че, ако го постигна, както ти го описа, ще си работи и на заключена кола без проблем. Иначе дръжката се деактивира, когато е заключена колата и двигателя работи, тогава мога само с ключ или от бутонът на шофьорската врата. Значи остава евентуално самоотваряне преди колата да се самозаключи при 15 км/ч

Това не го разбрах какво точно имаш предвид "ще го захраниш от 2 плюса през диод (преди и след контакт)" - как точно ще му спира захранването така? :)

  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обемния датчик ще се свърже към постоянен плюс и за маса ще е свързан към плюс на "контакт", но през катода на диод. Просто когато е на "контакт" ще са 2 плюса и обемния датчик няма да е захранен. Когато не е на "контакт" ще взима маса от веригата на "контакт"  (през останалите консуматори, които са на маса) и захранване от 2-рия плюс (който е постоянен). Идеята е диода да е свързан с катода към плюса от "контакт", така ще пуска само минус и няма да изгори и обемния датчик. 

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...