Jump to content

Какво е двигателното масло Ауди 4.2 бензин 2011г.


Recommended Posts

Бухай възможно най-евтиното масло или ОЕМ и задължително сменяй през минимум 30хил. км. Две чудесни предпоставки за всеки желаещ да има мотор в "перфектно" здраве.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, P_PETKOV написа:

😍

Колега, ти преди Равенола с какво масло си карал?

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"!!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре сипа 🍻

 

@gibonass 2.8 в купето на А6 С5 върви с кажи речи всяко масло... там съм тествал IGAT, тотали, мотули... понеже още си го държа напоследък сипвам и на него равенол vmo 5w40.

 

Моето лично виждане е, че за FSI моторите трябва да се сипва само доказано истинска синтетика, което изключва кажи речи всички масови марки масла и разбира се редовна смяна на ~8-10хил. км 

 

Пак да кажа има още топ масла освен Равенола. Примерно Редлайн ама са на едни други цени и те така. 

 

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питам, щото за 30 години съм имал доста коли, повечето ВАГ, на някои съм навъртал по над 100к км. и досега мотор не съм чупил, включително и душегуб, който ми го откраднаха на 300к. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак казвам FSI моторите са друга бира, и по отношение на маслото нещата седят по различен начин спрямо не FSI моторите.

Едно е сигурно, ширпотреба масла включително VAG без значение дали са 0w30/5w30/5w40 и смени през 30хил. км (дори над 15хил.) са вредни за FSI моторите и да могат в един хубав момент да пратят мотора в кофата ама кво толкова :bia:

Накратко маслото при FSI моторите седи почти постоянно над 100 градуса дори може и над 120-130 да стигне при ръчкане, което няма никаква драма ако се кара с истинска синтетика иначе започват да се трупат нагари/отлгания по сегментите и т.н.

Всеки си има глава на раменете и да си решава, за мен е все тая дали някой ще кара с кастрол мотул репсол тотал VAG маг или квото там друго си реши.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 hours ago, gibonass said:

 включително и душегуб, който ми го откраднаха на 300к. 

Направи ми деня :lol: Според мен най-важното е, човек да си направи сметка къде най-много си върти километрите (градско/извън) и да сменя на адекватен интервал. Тия Long life тъпотии трябва да се забранят със закон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно като рових в Aмерика ги нямаше тия long life говна.

 

Тук пишат така:

General Audi Maintenance Schedule

Audi service plans will tell you what kind of service you can expect to get at any given time. For example, every 10,000 miles (or every year) is when you get minor maintenance, which includes:

  • Change the engine oil and replace oil filter.
  • Check the brake system, including the thickness of disc brake pads.
  • Complete a multi-point inspection.
  • Reset the Service Reminder Indicator display.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, P_PETKOV написа:

Примерно Редлайн

Няколко смени бях с такова, единствената квалификация е (как беше)........чорбалин.

Сега с титаничното "рИванол", същата раота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емм ако и редлайна не става бах го ева ... което как си го установил всъщност ?

За кой точно равено иде реч и на какъв мотор ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наливам го (червената лаИнА), няма и 2-3К км. и сичко по моторя почва да вика за помоШ. И така ТРИ пъти, да се самоубедя явно.

Скоро сипАх и препоръчания за тръц реванол (тва е маторя), като преди това за "промивка" ръгнах ОЕМ ското на вагините, с промивката моторя беши ...... тих...., с реваноля, се едно е вече за смяна ольото, шум.

5/40 се нАлива.

Маторя е след ОСНОВЕН, ПЪЛЕН ремонт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За VST 5w40 ли иде реч, щото е има 6 масла от селектора на Равенол.

Или поне за BFB илизат RUP 5w40  VST 5w40 HST 5w40 VSI 5w40 VMO 5w40 HCS 5w40

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм с Ravenol VST 5w40 на BBJ мотор (3.0 бензин) и наистина работи по-шумно отколкото преди с Shell 5w40. Просто разликата в шума я усетих веднага след като сипах Ravenol-a. Вече е на около 7000км. Чудя се на следващата смяна дали да не сложа пак Shell 5w40, не ми харесва че е по-шумен мотора с Ravenol.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Shell Helix Ultra според мен е отлично масло. Последното което слагах беше произведено в Турция и имаше остра и специфична миризма, която за първи път срещам при моторно масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема, който виждам с Шел е, че трудно се намира 5w40 от както почнаха да го ползват VAG като оригинално. Аз го купувам от бензиностанции на Шел (за да съм сигурен, че е оригинално) и тубите по 4л изчезнаха, дори и по 1л 5w40 се намира трудно. Това ме накара да пробвам и с други масла. И с оригиналното на VAG карах една смяна, но сега след като сключиха договор с Лукойл, вече не бих ползвал такова. С Равенол VST 5w40 двигателя е по-шумен, така че вероятно няма да го ползвам повече. Така, че дилемата с маслата си я има. Чудех се за Мобил 1 как е, защото се намира по-лесно?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с шума е много относителен критерий дали едно масло е читаво ли не.

Много зависи дадено масло какви присадки има за намаляване на триенето и т.н.

За мен лично това не е релевантен критерий.

 

Това което мога да кажа е, че Archoil AR9100 е брутален модификатор който намалява триенето, сипвам го за втори път на 3.0TFSI и имам около 14 хил. км с тая магия.

Купувам го от тук  (почти постоянно имат промоции) и после с GGBG до България.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ежедневно нормално каране шума е много по-важен от много други критерии, говорим все пак за прилични масла, а не за тотални боклуци.

Това, че евентуално равенол-а би се представял по-добре ако колата се кара постоянно на макс надали ги интересува повечето хора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм на мнение, че ако маслото е със супер показатели и не е някаква евтина марка или менте би трябвало да се справя по-добре от споменаваните уж  "чорбалини" (оригинални VAG масла и други) в тази и в темата за маслата. Просто двигателя ако не работи по-тихо, поне не трябва да работи по-шумно. Аз лично съм противник на слагане на добавки в моторното масло, още повече ако е качествено би трябвало да има всичко необходимо в него.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си взимам Aral, взимам го на туби от по 20 литра от Германия (аз лично си го карам от там) и сменям през 7-9к километра. Докато беше в гаранция я карах в Ауди, но след 5.000 километра източвах тяхното масло и сипвах от моето. Такива като мен, които треперят на тия курници всеки месец са в сервиза за нещо. Имам един комшия, купи си А7 3.0 TDI през 2011 когато беше на 1 година и 12.000 километра, в момента е на 368.000 километра, сменял е масло само в Ауди и само на Long Life интервали, колата още върви и за 10 години е сменил един мехатроник, през кура му е, че тропат веригите и сипва нафка където намери. Всеки ден се чудя на такива хора, но е факт, че при такива като него колите карат по 400.000 километра и живеят спокойно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно не се заблуждавам, че и при мен мотора работи осезаемо по-шумно с Равенол-а. Смених го преди 1000км и както работеше преди смяната (пак беше Равенол), така си работеше и с прясното масло. Следващата смяна определено ще я направя с Ксенум-а, който ползвах преди Равенола и тогава мотора звучеше като бензинов. Ако се върне същия звук........извода ще е ясен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...