Jump to content

3.0TFSI 95 или 100 октана


skrat

Recommended Posts

  • Отговори 55
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

За този мотор производителя препоръчва минимум 98. Ако наливаш 95 просто ще върви по-малко, тъй като ECU-то ще го ограничи след като започне да регистрира детонации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се лъжа пишеше 95 на капачката, но нашия 95 сигурно се равнява на немски 86 ;).

Карам само със 100 аз иначе, но не мисля и че с 95 ще има драма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На капачката пише минимум 95, но да се кара с 98. Иначе с 95 няма никаква драма, и аз съм карал него доста продължителни периоди. Просто върви с една идея по-малко.

 

11655991_868294866598126_1366731106_o-jp

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си в UK бухай смело 95 няма драми освен ако нямаш ремап за 98 или 100 октана де ;)

 

Аз лично не съм забелязъл никаква разлика между 95 и 100 октана. Тествал съм 95 и 100 октана от Шел, Ромпетрол и Марешки (от там само 100).

За разхода е много относително, но по мои наблюдения дали с 95 или 100 е ~ еднакъв.

Извън България съм сипвал само 95 и драми не съм имал пък и то не всяка бензиностанция имат 100 октана.

 

За да се хванат реално разлики трябва се тества на една и съща отсечка при ~ еднакви температури и т.н.

После идват другите фактори от коя точно бензиностанция се зарежда колко е стар бензина с какви добавки е дали е добавяна вода и ли квото там го правят ...

Ако някой има желание за тестове имам Dragy ;)

 

Като прегледах записките с Шел 100 октана тествано зимата имам същото време 100-200 както и с Ромпетролския 100 октана сега лятото на ~ 35 градуса (като в този случай не бях смъкнал окачването най-ниско).

За протокола колата е с ролка и ремап за 95 октана, като зимните и летните ми гуми са 255/40/19.

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, P_PETKOV написа:

Ще пробвам да сложа и аз 95 да видя, дали ще има разлика и ще постна тук. В България съм си иначе.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"!!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С нормално каране и без ремап няма нужда от 100 октана, имам навъртяни над 130к км на тоя мотор (S4 333 к.с. сток) и е каран 99% с 95 октана - никакви проблеми.

 

П.С. Сега се сетих, че имаше вариации на 3.0ТФСИ с еднакви мощности но различни изисквания от към бензин - моя беше от “непретенциозния” :)

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с тюн за 98 и моя грешка че не го смених преди да я докарам от Сащ , и не правя разлика във вървенето на 95 и 100 , Зареждал съм на Лук ойл , Шел -/даде ми по лош разход / , Омв , Марешки сипвам 100 , а с 95 по добър разход ми дава което ма озадачава и го миксвам 50/50 . От тунер компанията ми казаха следното :

   As for the octane rating and map, It is recommended to run the proper octane rating that the car is tuned for so with you being tuned for 93 you would run 98 ron if it is a option. running 100 isn't going to hurt the car and it is always better to run a higher grade than a lower grade fuel than what you are tuned for but you won't benefit performance wise from running higher unless you are actually tuned for the higher octane. You can go to your local APR Dealer and have them flash it to a different octane file if you need to. There is no charge from us for doing this but most dealers will charge a shop fee. We do not currently have a remote tuning option for you to do this yourself unfortunately . If you have any other questions please let me know.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато мотора е чипнат или ремапнат става по-сложно, защото зависи от самото чипване или ремапване дали може да се кара с 95 без проблеми или не. Обикновено в ECU-то има два мапа определящи буста. Единия е за нормални условия, а другия когато се регистрират детонации. Този за детонациите е със занижени стойности за да се предпази мотора. Повечето хора които ремапват повишават стойностите и на двата (включително и колегата който прави Стейдж 1 ремап на моя мотор), така че след това не е добре да се кара с 95. Обаче не е проблем мапа за детонациите да се остави непроменен и тогава ако се кара с 95 колата ще лимитира буста при детонации до толкова до колкото е било преди модификациите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, същото пише и в книжките на 2012 и 2016 А7 3.0 TFSI: да се кара с 95, но може и с 91 при леко занижен вървеж. Снимката която аз намерих сигурно се отнася за друг мотор.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със стоков софтуер разликата е 0.5 сек 0-100 между 95 и 100 октана.

Направете си сами сметка на засилена кола какво става. Моята е щатска и на капачката пише премиум 93, което си е наш бензин 98…

Софтуера е така направен че да пази мотора ако има детонации - връща яко предварението. Стига тунера да не е някой идиот да пипа и там където са защитите в картите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя ремап го прави колегата @kpematop, който е доста добър. Мапа при детектирани детонации също е с повишени стойности. Мога да върна оригиналните стойности в мапа при детонациите и да флашна ECU-то отново, но не мисля че е нужно. Не съм наливал под 98 след ремапа и не виждам причина да го правя в бъдеще.

 

Това е оригиналния и модифицирания мап на буста при нормални услови (този в червено е модифицирания):

832303947_BoostNormal.png.bb1cd863a91a3f6dec86bb9ae367d0e6.png

 

Това е оригиналния и модифицирания мап при детонации:

1538535416_Boostduringknock.png.956ff9904378b1ede7be91fb19fec0af.png

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...

Колеги прочетох написаното в темата. Моята е щатска 2013-та  310к.с., от месец я имам, вече писах в друга тема по други въпроси, но относно типа на горивото аз слагам 95, приятел ме посъветва да я карам на 100 октана.

Предния собственик е бургазлия, но от сервиза който е посещавал - VAG service при Георги (единият от двамата специалисти по Ауди в града), който посетих наскоро ми каза, че преди няколко месеца лично той е "пипнал" двигателя софтуерно и предполага, мощността му е не по-малко от 370-380 к.с. Не е минавала дино тест.

Та този приятел ми каза, най-малко поради този факт, трябва да и слагам 100 октана, но добави, че ако не е сменяна шайба и ремък, което лесно може да се установи, тия коне си остават в сверата на мечтите.

За мен колата върви много добре, но нямам база за сравнение с друга чийто двигател е със стокова мощност.

Ако продължа на 95 ще счупя ли мотора? 

И въобще след като имам неясна картина относно какво и как е направено по колата относно мощността, какво да предприема за да се подсигуря, че тази кола ще ми служи вярно.

Разбира се не искам да се вманиачвам в нея. 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Глей ся това, че мотора е ремапван не означава задължително, че трябва да сипваш 100 октана. За да знаеш дали ремапа ти е за 95 или 100 октана трябва да питаш този който го е правил. Иначе правилото е следното:

- С ремап за 95 сипваш минимум 95 и няма да имаш никакъв проблем ако сипваш 98 или 100 октана. 

- С ремап за 98 или 100 октана сипваш минимум 98 или 100 октана. Ся ако сипеш 95 няма да думне мотора все пак си има защити (образно казано). Просто в този случай, не се препоръчва да се гази колата. 

 

Дори без ролка се качват ~ 100 коня

 

Този твой приятел е лаладжия дето много много си няма идея от тоя мотор, та спри да го слушаш. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без ролки е 420-30 коня. 

 

Аз си карам с 95 и разлика не съм видял. При тия цени на горивата един резервоар със 100 октана идва към 250лв.. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак 420-430 без ролка и никакви други хардуерни модификации няма шанс за такива коне. 

 

За който иска да кара с различни октаново числа Рево предлагат такава възможност, може и други да има. Разбира се това е възможно само за някои модели ECUта. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм без ролки и с софт. за 98 - моя грешка че забравих да отида преди да си докарам колата да го коригират за горивата в БГ , карах със 100 и със 95 / разлика във вървежа и разхода няма / даже съм го миксвал 50/50 никва разлика . Карай си спокойно и не се притеснявай :) 

Drone - Ако искаш колата с 400+коня , трябва да се бръкнеш в джоба , 0.30ст/л е разликата за 100окт. - 18лв за 60л :) Да на сегашната цена на горивото не е никак малка сумата за пълен резервоар , но цените едва ли ще паднат :( 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не казвам, че на колелата е 400 коня, а на вала. 

 

edit: моя резервоар е 75 литра май 

Редактирано от Drone
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Където искаш ги мери тия 400 (нищо, че първо бяха 420-430) коня само със софт трудно еле пък с 95 октана. 

 

Всъщност все тая колко коня излизат само със софт. Тоя мотор е грехота да се кара без ремап с ролка като минимум 😆

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка реших да не си тормозя главата с въпроса какъв бензин да слагам.

При около 3000 до 4000 км.месечен пробег, 30 ст.отгоре за 100 октана и -25 ст. пропуснати от отстъпката на държавата са не малък аргумент в полза на 95.

Ще и слагам 95, така ме посъветва и Дилян от Премиум кар сервиз в Бургас, все пак човека вече 20 години само с ВАГ коли се занимава. 

Относно мощността при следващо влизане в сервиза ще провери какво точно е пипано по софтуера. 

Потвърди ми че е с оригинални ролки, но според него мощността едва ли е завишена с повече от 30-40 к.с. след като е пипан само софтуера.

Колко точно са конете не знам, но преди няколко дни от Сл.бряг до Обзор и обратно при засилен трафик в двете посоки ги прескачах по няколко наведнъж без драма и излишни рискове застрашаващи останалите колеги на пътя.

Доволен съм, кеф ми е :)

Понеже видях и други снимки на капаците с указания за вида бензин, пускам и на моята. Всички се различават. 

IMG_20220711_145210.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 hours ago, P_PETKOV said:

Където искаш ги мери тия 400 (нищо, че първо бяха 420-430) коня само със софт трудно еле пък с 95 октана. 

 

Всъщност все тая колко коня излизат само със софт. Тоя мотор е грехота да се кара без ремап с ролка като минимум 😆

пак казвам, че на вала са 444 според Apr, а на колелата са 368.  Да бе ама сло0жи ли се ролка идва и момента с фърлянето на катализаторите :) Иначе си прав. 

 

30tfsi_b85_a4a5q5_dsg_s0_vs_s1_93_cw.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...