Jump to content

Катализатори Audi A6 c7 3.0TFSI


Sa666o

Recommended Posts

Здравейте колеги, интересно ми е какви са последствията от премахване на катализаторите на 3.0TFSI 2012 310к.с. и замяната им с тунинг downpipes или костъм генерация. 4 броя ли са общо /два след колекторите и два в средата/ има ли сонди по корпуса им. Следва ли след премахване да се извършат софтуерни манипулации за да не светят грешки? Някой ако е извършвал такава манипулация, да сподели опита си! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще имаш драми с минаването на ГТП.Иначе ще отпушиш мотора.

 

JHM имат варианти и с HFC вече кое евро покриват идея си нямам. 

 

За останалото поразгледай малко из нета и ще ти стане ясно 😉

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

ГТП не ме притеснява. Основно се интересувам нужна ли е софтуерна намеса. Възможно ли е да се обърка нещо по компютъра на мотора от сензорите за измерване на изходящите газове, като ламбда сонди или други подобни. Има ли датчици от които да се притеснявам? Не срещам никаква подробна информация в нета, слагат даунпайп, но нищо не споменават за необходимост от софтуерни адаптации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом нямаш притеснения за ГТП-то скачай смело. Заигравка по софта ECU-то ще трябва иначе е силно вероятно да набива грешки.

За това сядаш и пишеш няколко мейла да ти кажат какво що трябва и те така или чакаш евентуално някой да ти сподели тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не бих махнал здрав катализатор точно сега, когато още не е известно дали през следващите 2 години няма да започнат реално да мерят и да налагат ГТП изискванията за емисиите. Или поне си го запази, а не го продавай за някакви си 300 лева, защото може да се наложи пак да го монтираш.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

[emoji106]

Изпратено от моят SM-G965F с помощта на Tapatalk
 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

@Sa666o

Без катализатори набива грешка за ефективността им и чека светва. Има ламбда сонди на катализаторите, които отчитат потока. Има 2 начина за решаване. Има варианти даунпайп, които са със втулка която отдалечава сондата от потока и така лъже компа. Другия вариант е спиране на грешката със софт. Аз карам по втория.

Ако има как да минаваш преглед, давай смело. Катализаторите са голяма тапа ако засилваш колата. Или ще ги стопиш (катовете) или ще пре*беш мотора (температурите отиват над 1000 гр.) ако засилката е значителна... Иначе не ги махай ако са добре и няма да скачаш над ролка на чарджъра само...

Смятам да сложа временни катове на някакви бързи връзки ако се наложи за преглед. Имам още време да го измисля до Юли... 😂

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Поръчал съм въпросните даунпайпове и ги чакам да пристигнат до 10 дена. Ще кажа каква е разликата, какво ще светне и как ще решим "проблема" ако светне. Колата е със софт и даже на моменти отчиташе и над 1100° ще видя дали съм ги стопил вече? Също така забелязах друг проблем, като вдигне градусите колата се "реже" спира да стартира от място и да има агресивното "блъскащо" превключване между предавките. Колата е с 8хп кутията, някой други идей?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В софта има спец. карта, която реже яко мощността за да пази катовете. Базирана е на тепмературата на изгорелите газове. Лимита е 950гр фабрично. Може да се вдигне, но рискуваш да стопиш катовете... Аз съм на 1200 градуса без катове... 😂😂

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, то това няма да направи колата по-бърза. Това е просто една малка подробност, която има ефект върху цялата картина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@zhelyazA6 тръбите вече са факт, само трябва малко свободно време за да се монтират. Другото което се сетих, знаеш ли от къде могат да се "гасят" червените лампички на оборотомера? Фабрично са на около 6200оборота но тъй като колата е със софт вече се върти до 7000 и искам до там да бъдат угасени.

IMG_20211201_080138.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отличен въпрос! Само че и аз още не зная отговора.... 😅😅

Дай линк за тея тръболяци. Добре изглеждат. Аз бих навил колена 90 градуса преди сондите, иначе чека ще блесне... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@zhelyazA6 аа вече е уговорено да се угасят задните сонди... Изработката е доста на високо ниво.  Преди малко завърших и увиването им с термо лента до над 1200° 

IMG_20211208_195153.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно, не виждам смисъл от увиването им с термо лента. По-важно е да се охлаждат и отвеждат температурата бързо, отколкото да я задържат с тая лента... Така увити, цялата температура остава вътре в тях.

Те се обдухват достатъчно и доволно от потока под мотора.

Ама ти си знаеш... и си преценяш най-добре (това е от една друга тема 😂😂😂)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Колега, дай впечатления след манипулациите. Как е колата, поведението на сондите и компютъра?Продаде ли катовете и на каква цена?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото на тия мотори рано или късно им умират катализаторите.Като се чипоса се ускорява процеса.Такова ми е наблюдението от чуждите форуми. 

Кофтито е, че като тръгнат да заминават, може да замине и мотора. Повечето умрели двигатели са от това. 

 

 Magnaflow имат афтърмаркет катализатори, които са директен заместител.

 

Не знам как е при а6, ама при Q5 трябва някакви страшни магии за да се махнат без да се сваля кутията. 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 30.05.2022 г. at 17:05, Sa666o написа:

Колега, дай впечатления след манипулациите. Как е колата, поведението на сондите и компютъра?Продаде ли катовете и на каква цена?

 

И аз съм с такива downpipes като @VBaliev  от около месец. Преди да ги поръчам, след последния launch, фабричния downpipe се скъса между фланеца и тръбата в горната част към десния колектора (фабричната заварка се скъса).

Супер доволен съм за момента. Диаметъра им е видимо по-голям от фабричните тръби. Изработката също е доста добра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...