CaptainNemo Posted September 2, 2021 Report Share Posted September 2, 2021 Здравейте, колеги. От близо 2 седмици имам не приятен теч, който се увеличава и миризма на изгоряло. Също и започна да пуши като я настъпя малко а преди не пушеше изобщо. Забелязах петна под колата. И имаше малко омасляване от лявата страна на капака до ЕГР-а по гарнитурата на капака. Смених я с Victor Reinz. Предната беше Elring. Сега вече няма омаслено там. Бях долял 0.500мл след появата на теча, и сега 5 дни след смяната гледам пак толкова… Двигателя отзад целият е в масло, а достъпът до там е много труден. Преди 9 хиляди километра съм сменил: Гарнитура на глава + шлайфане, гарнитура всмукателен колектор, гарнитура изспускателни тръби, гарнитура Гнп тандем помпа и О пръстен. Турбото е рециклирано. ЕГР е почистен и вакумчето е запушено да не затваря. Някакви идей ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
@nTon Posted September 2, 2021 Report Share Posted September 2, 2021 Ти само гарнитурата под капака на главата ли смени или и капака? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikrga Posted September 2, 2021 Report Share Posted September 2, 2021 Няколко идеЙ - не, но една идея - да. Задължително трябва да се разбере откъде тече. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CaptainNemo Posted September 2, 2021 Author Report Share Posted September 2, 2021 (edited) Само гарнитурата. Майсторът, който я е правил беше намазал много силикон и от страни. Та почистихме хубаво силикона и маслото. Сложихме съвсем тънък слой силикон и сега няма теч от там. @nikrga Това го знам, лошото е, че колата всеки ден се кара. Просто няма как без кола в момента. Edited September 2, 2021 by CaptainNemo Link to comment Share on other sites More sharing options...
@nTon Posted September 2, 2021 Report Share Posted September 2, 2021 А откъде става отзад целия двигател в масло? Питах за капака, защото се деформира с времето и не може да уплътни, дори и със силикон. От опит го казвам. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CaptainNemo Posted September 2, 2021 Author Report Share Posted September 2, 2021 Явно ще се наложи да се разглобява. Отзад нищо не може да се види… Виждам само един сноп кабели с букса и всичко там е в масло. Ще се опитам да снимам да видя дали не е от задната част на капака. А има ли нещо друго от, което може да тече от там ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikrga Posted September 2, 2021 Report Share Posted September 2, 2021 Хората са измислили различни приспособления за целта - канал, фенерче, огледало, измервателни уреди и т.н. Няма такъв филм - да има теч на моторно масло, а да не може да се разбере откъде. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AngelOfDeath Posted September 2, 2021 Report Share Posted September 2, 2021 Отзад 3 варианта - капак на клапаните, конектора за дюзите, тандем помпата. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CaptainNemo Posted September 6, 2021 Author Report Share Posted September 6, 2021 Здравейте, колеги. Преди 2 дни разглобих малко около двигатела и изчистих хубаво. Между другото ЕГР-а за 9000 км имаше вътре буквално въглища… Затапил съм го преди 2 седмици така, че се надявам повече да не се трупа. Колата спря да пуши. Даже грам пушек няма вече. Вчера обърнах внимание че е омаслило отново и до колкото мога да видя е от капака на цилиндровата глава. Слава богу не е главата. Течът е от страната на ЕГР-а от ъгъла на капака. За да съм сигурен утре мисля да купя хубав силикон и да намажа малко повечко, както беше преди. Ако спре вероятно капака има кривини. Някакви препоръки за марка ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Митака55555 Posted September 7, 2021 Report Share Posted September 7, 2021 Какъв силикон! Нова гарнитура купи за капака. Изпратено от моят ELE-L29 с помощта на Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
CaptainNemo Posted September 7, 2021 Author Report Share Posted September 7, 2021 Гарнитурата е на няма и 2 седмици… Link to comment Share on other sites More sharing options...
ads Posted September 7, 2021 Report Share Posted September 7, 2021 Значи е крив капакът. Там не би трябвало да се слага силикон. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NIKO Posted September 7, 2021 Report Share Posted September 7, 2021 Слага се, ама "херметик". Ако се напляска ПРАВИЛНО, няма капак/глава, които да протекат повече, прави, криви, се тая. Е, и нова гарнитура. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CaptainNemo Posted September 7, 2021 Author Report Share Posted September 7, 2021 (edited) Правилно ? Малка линия под-над цялата гарнитура? Само по ъглите ? Сега ще купя на victor reinz reinzosil ми препоръчаха и ще видя какво ще става. Предният силикон уж беше херметик, но с не известен произход. Edited September 7, 2021 by CaptainNemo Link to comment Share on other sites More sharing options...
NIKO Posted September 7, 2021 Report Share Posted September 7, 2021 Няма особено значение, какъв е "херметика", просто трябва да се ползва правилно, което включва ПЕРФЕКТНО ОБЕЗМАСЛЯВАНЕ на глава/капак (предхождано от изстъргване на всякакви остатъци от гарнитури/силикони/други и ако има, изчистване на "лъскавината" на метала с метална вата/финна шкурка, до матиране), премахване на технологичния парафинов слой от гарнитурата (също махане на "блясъка" с шкурка) и също ПЕРФЕКТНО ОБЕЗМАСЛЯВАНЕ. ЧАК тогава, "херметика" ще проработи както се полага. На мазно/мръсно/лъскаво сложиш ли гарнитура/мазило, 'се едно пикаеш срещу вятъра. И капак НИКОГА НЕ СЕ ПРЕНАТЯГА, желателно е да се ползва схема и динамометрика. Или монтьорски усет. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CaptainNemo Posted September 7, 2021 Author Report Share Posted September 7, 2021 Благодаря много за точният отговор. Ще пиша след процедурата какъв е резултата. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CaptainNemo Posted October 6, 2021 Author Report Share Posted October 6, 2021 Здравейте колеги, проблемът е решен. При мене освен нова гарнитура се наложи и пренастройка на 1-ва дюза, смяна на дебитомер, N239. Вдигало е много голямо налягане в двигатела и от там маслото трябва да избие все някъде... Добре, че не е било от някъде другаде. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ads Posted October 7, 2021 Report Share Posted October 7, 2021 Това от дихтунга на дюзата ли? Link to comment Share on other sites More sharing options...
CaptainNemo Posted October 9, 2021 Author Report Share Posted October 9, 2021 Не по дюзата нищо не е сменяно. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now