Jump to content

Мнения за Audi A5 TFSI 2.0 Sportsback 2017+


Recommended Posts

Здравейте,

 

Загледал съм А5 Sportsback 2017г. и моля за мнения относно 2.0 TFSI моторите 190кс и 252кс, а именно - отстранени ли са проблемите с течовете на масло, дюзите за директно впръскване и тн.

Идвам от Хонда и надеждността е високо в критериите ми затова ще съм благодарен на опитно мнение, спрял съм се на бензин, тъй като имах неприятен опит с дизелови помпи, ДПФ и дюзи в минало време...

За 190кс версия четох, че постига изключително нисък разход сходен на дизеловите аналози благодарение на вариация в тайминга на клапаните (https://jalopnik.com/heres-how-volkswagens-new-budack-cycle-engine-works-1818632265). 

Интересно е също, че компресията е по-ниска при по-мощния двигател ... (идеи?)

https://www.ultimatespecs.com/car-comparator/109931,112122/Audi-A5-(F5)-Sportback-vs-Audi-A5-(F5)-Sportback.html

 

Благодаря предварително за мнения и съвети!

Поздрави!

Редактирано от shofera
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забрави, че разходите по поддръжка на аудито ще са като при Хонда. От друга страна иде реч за около 5 годишна кола, та ако я вземеш на около 100хил км и караш до около 200хил. би трябвало да нямаш сериозни драми. 

 

2.0tfsi от 2017 няма драмите за които пишеш. 

 

П.с. Проблема на първите 2.0tfsi с блок EA888 е прекомерен разход на масло, но не от течове! Драмите са били породени от грешен дизайн на сегментите/буталата (може и малко да бъркам). 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма и капка загуби на маслото, а относно сравнението с дизел аз не мога да постигна разход под 6.5, но и не карам с 90.

CVKB мотор 190 коня

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

19 hours ago, P_PETKOV said:

Забрави, че разходите по поддръжка на аудито ще са като при Хонда. От друга страна иде реч за около 5 годишна кола, та ако я вземеш на около 100хил км и караш до около 200хил. би трябвало да нямаш сериозни драми. 

 

2.0tfsi от 2017 няма драмите за които пишеш. 

 

П.с. Проблема на първите 2.0tfsi с блок EA888 е прекомерен разход на масло, но не от течове! Драмите са били породени от грешен дизайн на сегментите/буталата (може и малко да бъркам). 

 

 

Не очаквам общите разходи по поддръжка да са като при Хонда, по-скоро ме интересуваше дали тези 2 двигателя имат генералните проблеми на предишните генерации и дали са надеждни до поне 150к км. 

Прочетох мнения в чужди форуми за отваряне на двигатели зареди проблемни дюзи и карбонови отлагания, високата компресия водеща до бензин в маслото, все плашещи неща, които при Ауди ще са болезнено скъпи.

Благодаря отново!

18 hours ago, @Mu said:

Няма и капка загуби на маслото, а относно сравнението с дизел аз не мога да постигна разход под 6.5, но и не карам с 90.

CVKB мотор 190 коня

И според мен разходът не е реалистичен, но не е и толкова важен за мен. Надежността е на първо място. Колко време караш твоята и колко км е, ако не е тайна? Ще съм благодарен, ако споделиш цялостни впечетления от колата (може и на лично).

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 9/14/2021 at 12:25 PM, shofera said:

 

Не очаквам общите разходи по поддръжка да са като при Хонда, по-скоро ме интересуваше дали тези 2 двигателя имат генералните проблеми на предишните генерации и дали са надеждни до поне 150к км. 

Прочетох мнения в чужди форуми за отваряне на двигатели зареди проблемни дюзи и карбонови отлагания, високата компресия водеща до бензин в маслото, все плашещи неща, които при Ауди ще са болезнено скъпи.

"Генералните проблеми" са едни тънки сегменти, слагани първите две-три години. Които се сменят комплект с буталата....които са на стойност 600лв. 

"Предишните генерации" - всъщност има две генерации - 2004-2007 и 2008-досега. Първата е с ангренажен ремък, втората е с верига.

Но пък "новия" мотор има няколко версии. Вероятно ще ти се падне мотор със Сименс електроника, два реда дюзи (което намалява карбоновите отлагания по клапаните), "по-тънък" блок...и много алуминиеви болтчета :)

Високата компресия няма как да води до бензин в маслото....дори напротив. Бензин (или нафта) в маслото е от течащи дюзи.

Дюзите са под 100лв/бр. Блоковете са чугунени, което изключва типични бмв/мерцедес проблеми със задирания на бутала.

Газоразпределението с по две гърбици на разпределителен вал се използва от 2007-ма година и е супер надеждно.

Вариаторите на по-новите мотори са вече два броя и са комплект с валовете. Но цената им пак е по-ниска отколкото на произволен v6/v8 на ауди.....няма да я пиша, че е неприятна.

Ако мога да обобщя - моторът е здрав, но нежен. Т.е. при правилна експлоатация - правилно масло, свещи, гориво, навременна смяна на верига, изправни елементи по охлаждането.... е здрав.

....чувал съм, че не обича много преобладаващо градско каране...аз лично почти не го карам на градско.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...