Jump to content

Шум при палене на двигателя


Precakahsa

Recommended Posts

Здравейте!

 

като запаля колата за 1-ви път през деня има някакъв шум от двигателя, все едно е от веригата. При последващи паления го няма този шум. Колата е на 120к реални, възможно ли е да е за смяна веригата или просто няма масло като се пали за 1-ви път?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • 7 months later...
  • 2 months later...

Моята е бензин 3.0T 310 к.с.

На студен старт сутрин няма шум като от верига, но има такъв при последващи запалвания през деня, дори при топъл двигател. Не всеки път, но повечето пъти, като при последващи незабавни изгасяния и повторни незабавни запалвания, не трака. Но ако мине повече време отново го прави. 

От изчетеното по темата разбирам, че не е проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш подобно потропване от 3.0ТФСИ на топъл мотор най-вероятно не е от горен обтегач (горните тракат при палене, защото не задържат масло на угасен мотор), а да кажем е поизпуснал  този на средната верига и почуква в капака (3.0ТФСИ от това поколение мисля са с 4 отделни вериги, както първите 3.0ТДИ). Като започнеш да го чуваш постоянно да почуква на топло на празен ход ще трябва да сменяш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята трака само при палене като колата не е карана 1 ден. 

 

Абсолютно същия шум като от това видео https://youtu.be/Eul7ZXGNdv0?t=7 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз визирах точно такъв шум при запалване какъвто има в линка пуснат от "Drone". Както писах, не го прави винаги и не задължително на студен двигател, по-често на топъл двигател. Ето линк и от мен, навън е 31 градуса в 18:10 часа. Последно е карана три часа по-рано. 

Във финалната фаза има и едно което може би тук не се чува но звучи като "дъггг", все едно нещо се връща в изходна позиция с лек удар и поклащане на автомобила ... ако ме разбирате всъщност :)

https://youtube.com/shorts/_pGVaD0Lwu0?feature=share

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видеото е Private. 

 

В тая жега маслото вътре е станало по-рядко, което пък води до по-бързото му стичане към картера. Както споменаха по-горе колегите горните обтегачи изпускат масло и заради това го има тракането.  Филма със смяната е доста голям, бях чел някъде, че катализаторите могат да се свалят без да се маха кутията. Само, че това е при B8/8.5 S4, а то е с DSG кутия. 

https://www.youtube.com/watch?v=eXuP7ZBkkVs

 

Редактирано от Drone
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оправих го, вече е обществен.

Неприятно е когато спреш до 15 годишна Корола и тя пали като по часовник и мърка като коте а този кош за 30 бона нещо му трака. При това кола на реални 200к, 4F-ката ми беше на 500 хил.км с оригинални вериги. Представям си следващото поколение на Ауди като станат на по 7-8 години каква беля ще са. От 20 години карам Ауди, но нещата отиват на развод с марката :)

 

 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

15 годишната корола е с малък мотор ;) И моята хонда палеше като часовник нищо, че гореше малко масло :D 

Оня ден последвах един пичага в инстаграм със стокова S7-ца на 150к мили :)  

 

едит: сега гледах клипчето. няма ядове :) 

Редактирано от Drone
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изказаното мнение. И аз мисля, че всичко е в реда на нещата. 

Може би за летния сезон трябва да карам с по-гъсто масло, но всъщност не съм убеден, че е добра идея. Сега съм с Castrol Edge 5W-30 закупено от щатите, произведено в Канада.

Дали е достатъчно качествено за смяна на 12К пробег или да не издребнявам толкова и да си го сменям на 10к 😁

IMG_20220728_170732.jpg

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@borisovich Бали го къв е тоя Кастрол, но най-вероятно си е традиционно с база от група 3, т.е. леко далеко от истинска синтетика. 

 

Ся видях, че си с 3.0тфси сипвай смело целогодишно 5w40 като за мен лично опциите са следните VST RUP RCS. Всичките масла са на Равенол. 

 

P.s. Вече ско искаш нещо мега гига ултра си вземи Redline 5w40 ама с тая инфлация сигурно вече гони 25 евро литъра в Европа което е безумно висока цена, при условие, че в САЩ е ~15 долара литъра. 

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...
На 26.07.2022 г. at 18:34, borisovich написа:

И аз визирах точно такъв шум при запалване какъвто има в линка пуснат от "Drone". Както писах, не го прави винаги и не задължително на студен двигател, по-често на топъл двигател. Ето линк и от мен, навън е 31 градуса в 18:10 часа. Последно е карана три часа по-рано. 

Във финалната фаза има и едно което може би тук не се чува но звучи като "дъггг", все едно нещо се връща в изходна позиция с лек удар и поклащане на автомобила ... ако ме разбирате всъщност :)

https://youtube.com/shorts/_pGVaD0Lwu0?feature=share

 

Здравей колега! Оправи ли въпросния проблем със звука от видеото ? Горния обтегач ли е?

Аз също го имам този звук и при ремап се увеличи .Благодаря предварително.

От това видео 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е имало какво да решавам.

Просто в началото излишно се притеснявах за глупости понеже не познавах модела :)

Преминах от неподходящото 5w30 с което купих колата, към правилното 5w40. Реших да ползвам Ravenol.

Дори и сега 40к пробег по-късно, след като мине 8000 км и наближи време за смяна издава този шум чат-пат.

Аз си го обяснявам с това, че е по рядко и се оттича в картера, като по-малко масло остава по повърхностите които трябва да смазва. 

Според написаното в ръководството за експлоатация, това не е проблем. 

След две години с C7 4G знам, че надеждността и дълговечността на C6 4F е недостижима. За това си карам и не го мисля, иначе когато и да решиш, винаги може да налееш 10-20 бона, за смяна на какво ли не и дори няма да разбереш, че си получил нещо отгоре.

Все пак се консултирай с вещ механик запознат с модела, нямам претенции да съм прав и изчерпателен.

 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@kpematop А6 от 2011 до края на 2017 с V6 двигатели са съответно с 300, 310 и 333 к.с. Всички са с чарджър . С8 от 2018 55TFSI са с турбокомпресор. @kpematop @kpematop @borisovich 

На 15.02.2024 г. at 23:29, DecoFloor написа:

От това видео 

 

Не е имало какво да решавам.

Просто в началото излишно се притеснявах за глупости понеже не познавах модела :)

Преминах от неподходящото 5w30 с което купих колата, към правилното 5w40. Реших да ползвам Ravenol.

Дори и сега 40к пробег по-късно, след като мине 8000 км и наближи време за смяна издава този шум чат-пат.

Аз си го обяснявам с това, че е по рядко и се оттича в картера, като по-малко масло остава по повърхностите които трябва да смазва. 

Според написаното в ръководството за експлоатация, това не е проблем. 

След две години с C7 4G знам, че надеждността и дълговечността на C6 4F е недостижима. За това си карам и не го мисля, иначе когато и да решиш, винаги може да налееш 10-20 бона, за смяна на какво ли не и дори няма да разбереш, че си получил нещо отгоре.

Все пак се консултирай с вещ механик запознат с модела, нямам претенции да съм прав и изчерпателен.

 

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам знам, ама с компресор може да бръмчиш с 5w40 ама ако си с турбо най-добре 5w30 или 0w30. Новите дори им променят маслените помпи, за да може да караш с 0w20.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...