Jump to content

DPF при 2.0 tdi CR


buzzi

Recommended Posts

Привет,4 година търкалям 2.0 тди ,на 4 различни коли дпф филтрите се държат различно .Ползвам vag dpf pro  като най добро и бързо  средство за визуализиране на параметрите на филтъра .Не намирам закономерност при различен стил на каране за по бавно пълнене на сажди .

За експеримента сложих добавка на хадо ,освен че температурата при регенерация се качи с около 70 гр,ще сложа скрин шотове и колата осезателно олекна , скоростта  на запълване не се промени осезателно .

Ако карам бързо около и над 160 км в час пасивната регенерация е ок,буквално филтъра се изчиства. На друга моя кола постигах подобен ефект и в градски режим на каране.Нещо пропускам и ми е интересно какво.

Излишно е да споменавам че термостатите са ок,като цяло колата е доста ок .Разхода на масло е пренебрежимо малък ,0.5 л за 8000 км, ОЕ масло 0 w30. Ако е картерна вентилация,разхода щеше да е по голям.Натискана е добре в жегите.

Очаквам коментарите ви.

Забравих да спомена ,колата е ваксинирана😎,всичките коли са били ваксинирани,няма промяна в поведението на дпф,при първата 143 коньова,ефекта беше положителен относно дпф,на другите и сегашната 177 коньова без промяна.

Screenshot_20210924-081632.jpg

Screenshot_20211006-121404.jpg

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам драма с DPF-а последно време.ПРави регенерации много често.Долу горе на около 100-на километра.Диференциалното на обороти е 11hPa.Тези диференциални на скрийншотовете ти при какви обороти са?

Редактирано от nikolay80
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър въпрос,не съм обърнал внимание.Скриншота се прави с 3 пръста на моя телефон и не се налага да намалявам.Спазвайки това, което съм чел за около 2000 оборота по време на цялата регенерация,предполагам са толкова ,самата регенерация е около 8 минути,ако карам бързо за около 3 ми,примерно с над 140.

Стойността  на oil ash residue e интересна. До колкото съм разбрал при стойности над 44 филтъра е довиждане.Другото ,което ми е направило впечатление че  на същата кола но автомат на предно,стойностите на калкулирана и измерена стойност са с огромна разлика,примерно 14.70 за първото и 3,49 за второто, при мен  много рядко се разминават. Когато някоя от двете стойности наближи 22 зелената линия скача на 100 % и стартира регенерация. Калкулираната стойност на сажди се движи сравнително бавно за разлика от измерената.

Почистил съм смукат. колектор, дросела остава егр ама за там трябва време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем прясна снимка при 1000 и малко оборота.имам няколко сензора за диф налягане ,няма промяна ,до няколко дни ще сложа нов ,от друга моя кола ,която няма нужда от него.

Screenshot_20211010-123451.jpg

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 9.10.2021 г. at 22:14, nikolay80 написа:

 

Имаш ли как да следиш температурата на антифриза?

Днес повисях заради маратона  и ровичкайки видях че антифриза показва  90 на стрелка ама реално 81 гр,натисках леко след това,ама леко и едвам стигна 85,ама това няма и километър . Има един клапан в маркуч,неква нова тъпотия ,което е 460 лв заради едни тръби,не се продава отделно. Та в тоя маркуч има клапан еднопосочен,казват че пробие ли ,мотора загрява бързо до около 70 и после мн бавно или яко газ трябва за да загрее.

Реално ако не стигне 87 ,на толкова работят термостатите ,сместа няма да е верна и повече сажди. Утре ще сравня температурата на табло и мотор, да няма някаква аномалия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв ти е мотора?
Продават се отделно и клапана и термостата в маркучите,нищо ,че в ЕТКА са като един елемент.Имам им номерата.Сменял съм големия и малкия термостат.Клапана не го смених понеже си бачкаше.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не тоя клапан под малкия термостат, има нов втори,ще снимам после маркуча или направо схема.Май го има от моя 177,150 и 190 коня.

Намерих го 

03L121157AC

Screenshot_20211010-123451.jpg

IMG-5614de08890b69c190c4ba42898fd7f0-V.jpg

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази сутрин реших леко да натискам колата ,леко и изненада ,тръгна да падат стойностите на измерените сажди.

Ще повторя опита довечера ,да не се окаже случайност и да добавя сменях доста често предавки.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За първи път паднах под 22 ,предстои да ръчкам повече до следващата регенерация ,отново 175 км ,но когато открих как да свалям стойностите беше почти преди регенерация.

Стойността на диф налягане е на 2000 оборота след като приключи регенерацията .

Screenshot_20211013-162016.jpg

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Измерените трябва да са по ниски,автомат ли е колата? Твърде малка разликата,не е мисля че е проблем.Високи са измерените,след регенерация поне на 5 ако не и повече съм наблюдавал около нула че и отрицателни,което води до по голям пробег.

 

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е автомат.Според мен ДПФ си отива явно.Мисля че не може да се изчисти добре с регенерация и бързо се пълни и затова на 100-на км регенерира


Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си един Елм ,ще ти пиша на лично за модел ако проявиш интерес ,едни 9 лв от play store и ще проме иш нещата. 

Гледайки на телефона става както, като гледаш с колко превишаваш скоростта.

В тая гад дето сипах пише че има нафталин,това обяснява по високата температура при регенерация.

Бих налял едно ,след като направи регенерация излизам и държа едни 3500 оборота и свалям колкото мога.

На една от колите ми постигнах стойност 13 ,в началото не позволяваше по ниско от 25.

Трябва да видиш и температурата на мотора как е. ,На мотора е една ,на табло трябва да е същата,трябва да се гледа в Engine и instruments.Да не се окаже че мотора не грее а на табло е топла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...
На 10.10.2021 г. at 11:07, buzzi написа:

Добър въпрос,не съм обърнал внимание.Скриншота се прави с 3 пръста на моя телефон и не се налага да намалявам.Спазвайки това, което съм чел за около 2000 оборота по време на цялата регенерация,предполагам са толкова ,самата регенерация е около 8 минути,ако карам бързо за около 3 ми,примерно с над 140.

Стойността  на oil ash residue e интересна. До колкото съм разбрал при стойности над 44 филтъра е довиждане.Другото ,което ми е направило впечатление че  на същата кола но автомат на предно,стойностите на калкулирана и измерена стойност са с огромна разлика,примерно 14.70 за първото и 3,49 за второто, при мен  много рядко се разминават. Когато някоя от двете стойности наближи 22 зелената линия скача на 100 % и стартира регенерация. Калкулираната стойност на сажди се движи сравнително бавно за разлика от измерената.

Почистил съм смукат. колектор, дросела остава егр ама за там трябва време.

Oil ash ти 0,16 което означава че ти е занулен дпф стойности,това се прави когато се сложи нов дпф или се изпере,при ненаправено нито едното файдата е 0,при мен направиха същото,беше стигнала 57%,също страдам от чести регенерации на около 150-180 км, колата е на 250к,грешки не набива лампи не са светвали год и половина ,май наближава време за почистване

 

Между другото,открих как да свалям саждите при регенерация до 11-12% ,140,темпомата и не пипам предавки надолу,6-та и докато приключи,но си трябва магистрала...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не е занулявано, имам историята от Порше,последно наливах добавка за дпф  в нафтата,аз нулирах ,сега влиза в регенерация на 24 измерени сажди преди на 22.

Смених си водната помпа с оригинална,афтърмаркета протече на 10 месеца или 12000 км,колата загряавя по бързо,явно има някаква разлика в турбината на водната помпа. Установих че е много ,ама много важно да се мн точно зацепен мотора,сега стойността е 0.09,при повече време ще го направя на нула.

Цялото поведение на мотора е различно.дори шума се промени.

За пране още не съм мислил,основно търся вариянти да увелича градския пробег между регенерациите,извън града и 1000км  ще направя.

Обмислям оригинален ангренаж и да не мисля дълго време за него и зацепвания.

Дизелгейтския софт е виновен за честите регенерации. Има датчици за налагането в дпф ,които са банго ,ама в случая вършат чудната работа софтуера да смята грешно и да прави редки регенерации.

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...