Jump to content

Разпределителен вал и/или дюзи ? А4 Б6 1.9 tdi 131кс.


Creepes

Recommended Posts

Здравейте,
На празен ход колата от време на време притриса, но държи едни и същи обороти (към 900). Закарах я на сервиз да видят как са дюзите и те отвориха капака и видяха, че валът е износен и има малък ръб.

Каза ми, че има колебаене в дюзите на 2 и 3 цилиндър и затова се получава това притрисане като са пуснали диагностика.
Каза, че след като се смени вала (повдигачи и лагери към вала) тогава ще може да се види дюзите дали работят правилно. 
Според вас ще издържи ли този вал още дълго време или да предприема смяна?

 

245350292_166657798991746_5693647365843800940_n.jpg

245494196_564139954798181_8185640045640875742_n.jpg

Редактирано от Creepes
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вала ще кара доста , изобщо прави ремонт  на този двигател по необходимост , тъй като самия мотор не е перспективен.  В същото време ако държиш  всичко да е  в идеално състояние  ще се наложи закупуване на чисто нов двигател.  Лично мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Закупуване на нов имаш предвид втора употреба? 
След като закупя друг двигател няма ли опасност да се появят същите проблеми ?

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви са ти стойностите на дюзите,вала не изглежда чак толкова зле,реглаж на дюзите правен ли е не е труден синхронизацията на вал колко е и тя не е трудна за правене!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От износен вал ще бумка във филтъра.Както е писал колегата реглаж на дюзите,проверка на синхронизацията и пак да се видят стойностите на дюзите.

п.с.От демпфера също може да претриса.

Редактирано от veselin velchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веско не е задължително моят вал на Аудито А4Б6 АВФ е в перфектно състояние прегледано от форумен майстор от братския Фолксваген форум и пак леко бумка в филтъра не знам защо,както ти каза преглед на стойностите на дюзите и синхронизация на вала ще даде много отговори. 

Поне тези неща лесно се правят дори и от непрофесионалисти.

В смисъл реглажа на дюзите и синхронизацията на вала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За звук идващ от филтъра не съм чул, не е правена никаква синхронизация.
За стойностите на дюзите ми каза, че тъй като има някакво колебание между 2 и 3 цилиндър стойностите не са им реални, а в друг сервиз ми казаха, че отиват в критична фаза

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи си диагностика пак и виж данните,не е трудно да се ориентираш.Дюзите имат параметри от -3 до +3 са на скала колкото повече клонят към 0 толкова по добре на топъл двигател не трябва да има над 1 било то + или - .

Синхронизацията на вала се гледа пак имаш от -3 до +3 трябва да е към 0.

Реглажа се прави като свалиш капака на дюзите вдигнеш на крик и включиш на пета или шеста не знам с колко скорости си.

И започваш да въртиш колелото тогава кобилицата ще започне да натиска някоя от дюзите гледа се точния момент когато спре да я натиска тогава върху дюзата има гайка и през нея минава болт с шестограмна глава за шестограм 6.

Слагаш шестограма и държиш да не мърда и развиваш контрагайката после завиваш шестограма докато не опре (ама не напъвай като опре) гледаш колко си завил и развиваш точно половин оборот 180 градуса и стягаш контрагайката.Повтаряш операцията на всички дюзи (има клипове в нета виж ги и ще ти стане ясно)

За синхронизацията махаш капака на ангренажа горе където е разпределния вал на колелото му ще видиш три малки болта за ключ13 разположени на 120 градуса един от друг ако синхронизацията не е добра развиваш трите малки болта и с ключ 18 мърдаш по малко ама милиметър е много много финно мърдай ако на ВАГ Ком ти показва много+ за да го направиш на по към - завиваш към левия фар ако е на много - развиваш към десния фар ама с минимални движения после СТЕГНИ трите малки болта НЕ ЗАБРАВЯЙ палиш и гледаш на диагностика пак и така.

Ако се затрудняваш викни някой който го е правил.

Притрисане може да има и от разхлабени кабелни обувки на дюзите провери ги те са в главата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Куката само с реглаж няма да се получи.  Първо да се примери компресия за да се прецени дали инжекторите не компенсират с гориво на проблемните цилиндри и ако са наред да се насочи към  инжекторите с завишени стойности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да прав си аз просто предлагам най лесният вариант и неща които могат лесно да се свършат и дори да не помогнат няма да навредят,но диагностика е нужна пак защото от обясненията на колегата не става ясно какво означава колебания между втори и трети цилиндър тоест дюзите са добре и изведнъж излизат извън стойност над 3 примерно?

Притрисане може да стане и от неукрепени кабелни обувки в дюзите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, Kukata_a4 написа:

Направи си диагностика пак и виж данните,не е трудно да се ориентираш.Дюзите имат параметри от -3 до +3 са на скала колкото повече клонят към 0 толкова по добре на топъл двигател не трябва да има над 1 било то + или - .

Синхронизацията на вала се гледа пак имаш от -3 до +3 трябва да е към 0.

Реглажа се прави като свалиш капака на дюзите вдигнеш на крик и включиш на пета или шеста не знам с колко скорости си.

И започваш да въртиш колелото тогава кобилицата ще започне да натиска някоя от дюзите гледа се точния момент когато спре да я натиска тогава върху дюзата има гайка и през нея минава болт с шестограмна глава за шестограм 6.

Слагаш шестограма и държиш да не мърда и развиваш контрагайката после завиваш шестограма докато не опре (ама не напъвай като опре) гледаш колко си завил и развиваш точно половин оборот 180 градуса и стягаш контрагайката.Повтаряш операцията на всички дюзи (има клипове в нета виж ги и ще ти стане ясно)

За синхронизацията махаш капака на ангренажа горе където е разпределния вал на колелото му ще видиш три малки болта за ключ13 разположени на 120 градуса един от друг ако синхронизацията не е добра развиваш трите малки болта и с ключ 18 мърдаш по малко ама милиметър е много много финно мърдай ако на ВАГ Ком ти показва много+ за да го направиш на по към - завиваш към левия фар ако е на много - развиваш към десния фар ама с минимални движения после СТЕГНИ трите малки болта НЕ ЗАБРАВЯЙ палиш и гледаш на диагностика пак и така.

Ако се затрудняваш викни някой който го е правил.

Притрисане може да има и от разхлабени кабелни обувки на дюзите провери ги те са в главата.

Благодаря за много подбробното описание!

Не ми беше обяснено точно какво са колебанията, но нещо като, че за 2 и 3 цилиндър дюзите компенсират заради нещо и не е както трябва.

 

Всичките пъти, които съм искал да ми пуснат диагностика в сервиз, никога не са ми казвали точно числата на дюзите.

 

За самото притрисане винаги е в един и същ такт, никога не се промяна честота на притрисането, оборотите не мърдат.

Редактирано от Creepes
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега от къде си?Нямаш ли някой познат с диагностика ВАГ Ком да ти направи читава диагностика ако ли не един VDCS Lite струва към 25-30 лв и ако имаш и лаптоп и си готов сам да си гледаш не е сложно посочената диагностика лови ВАГ групата до 2005 година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече и в OLX надценките станаха безобразни, но ако не ти се чака от Китай: цък!

 

Ако бюджета ти е до 90 лева и телефона ти е Андроид ти препоръчвам това да ти стои винаги в жабката: OBDeleven

 

(Имат и български сайт, но не го поръчвай от него защото има огромна надценка. От .com сайта излиза 88 лева с доставката.)

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този кабел е прекалено стар за тази кола и няма да я покрива на 100%. Трябва да поддържа HEX+CAN.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е чак пък толкова не е,отваря измервателните блокове чете всички модули които има колата  чисти всички грешки прави лог файлове и ги конвертира в таблица прави тест на уредите в колата единственото което не мога да правя е да променя стойностите на милиграмите ( но вината не е на диагностиката а на мен защото не зная кога и не мога да се логна,ако някой добросъвестен колега ми го каже ще съм много щастлив колата ми е Ауди А 4 Б 6 АВФ 2004) диагностиката която ползвам е VDCS lite KKL 409.1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...