Jump to content

Запотяване на Лед фарове


Cecko_Pleven

Recommended Posts

Здравейте колеги, искам да попитам някой имал ли е проблем със запотяване на ЛЕД фарове на А6 Ц7 и как е решил проблема? Забелязах, че като се влоши малко времето или след мивка единия много леко се запотява но други доста повече и  стоят така доста време,. Влагата исчезва за малко и като покарам пак се появяваж дори и да е хубаво времето. 

Редактирано от Cecko_Pleven
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно преди 3/4 дни го оправях този проблем.

Аз откачих подканика, махнах капачката зад фара и с пистолет за горещ въздух му направих 3х10минутни терапевтични сесии. Нагрявай внимателно, постепенно, отдалеч, отвътре и отвън,  отгоре и от долу също. Идеята е да загрееш достатъчно добре целия фар за да няма студена повърхност никъде във фара, на която да кондензира влагата. 

След като изчезна влагата от стъклото, аз продължих още 5/10мин и след това го затворих топъл.
ПП

Не е лошо да се огледа причината за да има влага. При мен се виждаше как лепилото/силикона на стъклото се е свило и е направило цепнатина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе и аз го играя тоя филм - сериен стана. Дано да свършва скоро, че ме изнервя зверски като го видя така. 
Отваряха, залепиха всичко на ново както трябва и пак се появява. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При един мой познат се оказа, че е имал същия проблем и днес сутринта ми показа едно маркуче под фара през което с една прахосмукачка дръпнахме влагата. Покарах малко пак леко се запоти и пак същата процедура и засега няма видима влага, но скоро ще сваля фара и ще огледам от къде идва проблема.

Редактирано от Cecko_Pleven
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът е защо пак се появява. Моя е отварян, чистен и лепен, след което проверен. 
Сега като седи в гаража чисти, изкарам ли я, измивам я и отново има - или не е направен както трябва, в което се съмнявам, или има друга причина. А е много дразнещо. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледах в един клип като свалят фара, слагат сапунена вода около стъклото и надуват с въздух и ако някъде не е уплатнено си излизат балончета.... Абе филм си е и наистина може да полудее човек. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да има и някаква клапа на фара, която работи еднопосочно. 

 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знаеш ли нещо повече за тази клапа - къде се намира, на какъв принцип работи и каква й е задачата? Мерси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Развиват се две болчета на подкалника в предната част и като леко го повдигнеш ще видиш маркучето но е закрепено в една пластмаса в долната си част. Леко го измъкваш и от там, работи еднопосочно някаква клапа а какво му е точно предназначението нямам идея :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, страшна щета са тия фарове :)

Да споделя - фолиото е пазило горе долу до сега ситуацията .

Когати си правите фаровете, махайте фолиото и да ги правят и проверяват без фолиото :)

 

Засега съм сух, след две манупулации и откриване защо първата не е усшешна.

Дано е от полза на някой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

LED фаровете на много коли се запотяват и това е нормално.

 

Първо да кажа, че няма никакъв смисъл да сваляте капачки и да духате със сешоар вътре, защото фаровете си имат вентилатор, който охлажда диодите и на практика играе ролята на тоя сешоар.

 

Точно този вентилатор обаче много лесно размества целия въздух вътре във фара. Когато навън е влажно и вътре във фара въздуха е влажен. Когато пуснете фарове, вътре във фара става топло и влажно, а отвън остава студено и влажно. Който е бил редовен в часовете по физика ще разбере какво казвам. Ако фаровете започнат да стават на капки вътре, това вече е друго и фарът пие вода от някъде.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 4.01.2022 г. at 23:05, Cecko_Pleven написа:

@Sashop4o Къде точно се намират тези филтри? Ако имаш и някаква снимка какво представляват ще е супер :)

В долната част на фара , кръги като тапи , нищо особено но ако са пълни с кал и мизерия няма да е добре все пак .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Ще сменям капаците, че рибите ще се удавят.

Нямам идея какво ще излезе след тази интервенция, ама не се сещам какво друго да правя вече :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и на самите фарове да видя напукани ли са джамовете.

 

Може и ако имаш снимка когато са запотени, за да ти кажа нормално ли е или не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма какво да ми казваш :) - не е нормално хахаха - надявам се да ме разбираш - видът му ме побърква вече :)

Единия ми фар е сух като барут. Другия прави конденз, и двата са подложени на еднакви условия.

Направо ме побърва това, ама сега се надявам с нови капаци да е ок.

А като ти казвам конденз - много е - правеше малко преди, сега е много. Като го чукнеш и се стичат капки вътре, което е много конденз.

Има вероятност да има микропукнатини в часта, където капака ляга върху фаровете. Но според моята простичка логика, толкова вода да се изпарява от вътрешната страна, не е достатъчно място да влезе оттам и да се събере за изпаряване.

 

Нямам снимки - чакам да ги направят и да тествам.

 

Може и да греша, но за мен няма "нормален" конденз - и двете ми коли са сравнително ново поколение ВАГ едната прави, другата - не.

Едва ли е проектирано да имат "някакъв" конденз, ама ако е така - ще я продам :)

 

Аз обичам колата ми да е измита винаги, лятото съм всеки ден на мивка ако мога, зимата по рядко и ако има смисъл предвид условията в БГ. 

Преди нямаше конденз. Сега с конденз, не искам да си поглеждам колата - откачам :)

 

Поне ще знам че съм направим всичко възможно да са премахнати всички възможни варианти, който биха причинили конденз :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От книжката:

 

— In cool or damp weather, the inside of the headlights, turn signals and tail lights can fog over due to the temperature difference between the inside and outside. They will clear shortly after switching them on. This does not affect the service life of the lighting.

 

Това до голяма степен е валидно за LED фаровете обаче, които имат вентилатори вътре и т.н., не знам ти с какви си.

Не е изключено да има и пукнатини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Оправих го тоя фар. Водих го при едни момчета на Тинтява срещу КАТ. Всичко е сухо вече месец. Нарочно не писах по-рано, за да съм сигурен. 
 

Смених и капаците. 
 

ПС И не - няма нормално ниво на запотяване на фарове. Или се запотяват - т.е нещо не е наред, или са сухи :)

Редактирано от Милослав
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...