Jump to content

Разход на масло ЕА113


ivaka_90

Recommended Posts

Здравейте от скоро съм собственик на Ауди а4 б7 2.0 тфси.След доста работа по мотора вече мога да кажа ,че го вкарах в що годе добро състояние.Сегя на дневен ред е проблем,който наскоро открих.А именно

След дълго спускане на скорост в така наречения режим на принудителен празен ход след подаване на газ колата изпушва синьо сиво за няколко секунди и после изчиства.Ясно е и по цвета и по мириса е че изгаря голямо количество масло в този  момент.Доколкото успях да се запозная този мотор не е от тези с проблемните бутала .Въпросът ми е на тези мотори кое им е слабото място .Дали е често срещано да имат проблеми в гумички на клапаните,дали износват цилиндри ,дали лесно износват сегменти ??

Изключвам варианта за турбината,защото я смених преди 1000км и за сега покрай нея всичко изглежда добре .

Интересувам се основно дали проблеми ми е в главата или надолу.Да знам как да се подготвям .Че ако е надолу направо да имам подготовка да сменям бутала и биели и да знам ,че мотора ще стане вечен.

Ще се радвам всеки ,който има реални наблюдения над тези мотори да сподели опита си .Кой кога и на какви км какво му е дефектирало .

 

Редактирано от ivaka_90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А колко е разхода на масло от смяна до смяна?

Аз съм виждал такава ситуация, която става особено видна след премахване на катализатора. Но общия разход на масло е минимален и човека си я кара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За разход от смяна до смяна още не мога да кажа,защото смених турбото относително скоро и нямам още наблюдение.Зя момента съм минал 1-2 хиляди км ,маслото още е прясно .Като мина поне 7-8 хиляди вече ще мога да кажа ориентировъчно да знам какъв е разхода.А и до сега след смяната колата я карам само градско . Според мен по-сериозния разход ще е при извънградско каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах такъв мотор и разходът беше около 1л/3000км. След флъш на двг, почистване на цедката на маслената помпа и някакво спортно масло Равенол разходът стана под 1-1,5л на 10к км. Не съм забелязвал да пуши или мирише нито преди, нито след интервенцията. В момента е в брат ми, тъкмо сложи ново масло, някакъв кастрол, сега ще видим как ще го харчи него. Като цяло имам спомен,  че зимата градско хапваше най-лакомо. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@pampo 

1 hour ago, pampo said:

 

Колега извинявай за скептицизма ,но не мога да си обясня как чистене на цедката или картера ще помогне на разхода на масло.Проблемът е от къде маслото навлиза в горивната камера .Или през глатава ,тоест да стича между гумичките и водача или през долнището,тоест да минава между буталото,блока и сегментите.Единственото от което може да ти е намалял разхода е от смяната на самото масло като марка и модел .Но това не решава проблема.

Долнището съм го ревизирал.Като взех колата това беше първото нещо което направих - свалих картера ,махнах балансиращите валове,смених маслената помпа,зъбните колела , малката верига с обтегача,шнорхела както и смених биелни лагери.

Искам да знам дали тези мотори имат редовни проблеми примерно с гумички или сегменти,защото доколкото успях да изчета из интернет не тези ,а следващите поколения мотори са проблемите с разхода си на масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да кажа със сигурност, сигурно самото масло е изиграло много по-голяма роля, но е факт, карах я 25к км някъде и 2 смени с нормално масло беше това, което написах, около 3л между смените. С последното изхарчи почти 2 пъти по-малко между смените. За жалост не помня вид и марка. Аз лично нищо друго не съм правил по мотора освен въпросния флъш с почистване на цедката. За сегменти, гумички и тн не мога да кажа нищо. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На този мотор ако PCV клапана е заминал се разбира веднага - мисфайъри, играене на оборотите, грешки и като цяло изключително неприятна работа на мотора. Също огромен вакуум ако се опиташ да отвориш капачката на маслото докато двигателя върви. Това от личен опит.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откакто съм взел колата не е сменям PCV клапана ,но изглежда нов.Дори доста му се чудя дали да не го махна и да го сменя с един Ойл кеч Кан .Та в този ред на мисли някой правил ли го е да сподели впечатленията си и резултати ,както и плюсове и минуси 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам със сменения вече 10 години. Заводските са имали някакъв дефект, но ревизираните са безпроблемни. Ако нямаш някакъв проблем с мотора не го пипай. Иначе колегата @VBI има отделна тема за изкарването на картерната вентилация в атмосферата. Ако решиш да го правиш, бих те посъветвал на не изкарваш картерните газове в двигателния отсек, а някъде където нямат абсолютно никакъв шанс да проникнат в кабината:

 

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...