Jump to content

Високи обороти на празен ход


Тино73

Recommended Posts

Грешката я дава за дебитомера, но виновникът е ЕГР-а защото въздухът, който минава през ЕГР-а също се смята от компютъра, че отива в цилиндъра. Като имаш тапа, този въздух реално не отива и затова ти светва чека и има разлика между исканите и реални стойности. Като си направил адаптацията на ЕГР-а реално са си дошли нещата на място. Аз като карах този мотор едно време, бях спрял софтуерно ЕГР-а и въпреки това се наложи да сложа ламаринка, защото явно клапата му не затваряше плътно и дебитомера хващаше разликата и светваше чека.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 58
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Днес пак вдигна оборотите.....нямам думи направо. Това животно имали някакъв клапан или цензор който следи и регулира ниските обороти? 

Технически всичко по системата е ново и почистено, така че проблема ще е единствено електрически. Но аз съм доста скаран с тоците, така че ще ми е трудно да го открия. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огромен проблем - нов.....джамбазина Испанец не спира да ме изненадва. 

Откачам ЕГР (новия ) чек няма , грешка няма 

Откачам дросела ( новия ) чек няма , грешка няма - колата пали, гасне и върви. 

Ако са спрени софтфуерно ( със сигурност са ) проблем ли ще е. Може ли да има връзка със оборотите. 

За ЕГР знам че се спира, но ДРОСЕЛА ??? Сега разбирам защо гасне и пали малко твърдо.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е лошо някой да ти инсталира оригиналния софтуер на колата, защото не се знае какво е правено. Търси някой тунер там по вашия район да ти върне оригиналния софт, защото може просто да е спряна грешката и да не е изолиран грамотно ЕГР-а.Иначе и по-горе ти писах, че при такава кола ЕГР-а се спира с промени по софтуера, не можеш да го затапиш директно, като при по-старите 1,9 тди. И щом е вървяла с ламарината, без да свети чека, значи е правено нещо. Другото, което можеш да направиш без разход на средства е да почистиш и притегнеш масите по колата, отзад при багажника на купето и акумулатора и отпред при алтернатора и ако имаш терминала за подаване на ток.

Редактирано от mili 75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, mili 75 написа:

 

Току що поръчах диагноза която чете ECU , и с нея ще изпратя данните записани от колата на приятел в Севиля, и той ще ми върне оригиналния софт за да го налея и дано има резултат. 

Смених ЕГР и дросел, а те не функционират, и съм леко казано бесен. 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"!!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само оригинален софт и всичко би трябвало да си дойде, даже и грешките. [emoji16]
Не е лошо да говориш със Стефан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригинален софт - точно така Ники. И аз така мисля. 

Не знам кой е Стефан, не познавам човека за съжаление. Аз не живея в БГ, и за съжаление тук я няма тази практика за звъниш на майстори за идей и тн. 

Направо ти дава номера на сервиза си, и ти пожелава лек ден хехехехехехех. 

Редактирано от Тино73
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А докато оправя софта, препоръчвате ли ми да затапя ЕГР временно или да го оставя така? С откачена букса е. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, mili 75 написа:

 

А дросела? И той е с махната букса сега. То захранване там не идва щото е изключен на практика. Няма ли да ми направи проблем? 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"!!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Него си го включи, поне да си гаси по-плавно. Не знам какво са правили по софта, че има и за него софтуерно изолиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато ифидик ми чипосва афн-а ме пита по мап или по маф да го прави.
Направи го по мап и реално дебитомера беше само тръба през която минава въздуха. Може би при теб е нещо подобно, въпреки че на тези по-нови мотори надали е правилно, но това може да го каже само човек, който прави ремапи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, ники 125кс. написа:

Когато ифидик ми чипосва афн-а ме пита по мап или по маф да го прави.
Направи го по мап и реално дебитомера беше само тръба през която минава въздуха. Може би при теб е нещо подобно, въпреки че на тези по-нови мотори надали е правилно, но това може да го каже само човек, който прави ремапи.

Дебитомера ако махна буксата, до 5 мин каране светва чека. Но когато колата работи на място и махна буксата му, работата на мотора не се променя. При каране също не виждам разлика при закачен и откачен дебитомер. Напомням че е нов, но и със стария същата работа. Май зверски ми е объркал някой компа. 

Преди 1 час, mili 75 написа:

Него си го включи, поне да си гаси по-плавно. Не знам какво са правили по софта, че има и за него софтуерно изолиране.

Гогато е закачена буксата и загася двигателя, клапата не затваря. Махнах тръбата на кулера за да гледам специялно това. Седи постоянно отворен. И за това гасне с претрисане всеки път. 

Направо луд станах, незнам вече какво да гледам. 

Чакам диагнозата , наливам оригиналния си софт, и дано сагата приключи. Дори и да заработи ЕГР, не ме плаши, защото е нов, и при евентуален проблем винаги мога да го изключа вече с новата диагноза. 

Приятел испанец от Севиля, ще ми помага докато и схвана цаката. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не трябва ли веднага да светне чека?
При мен като сменям въздушния филтър, веднага ми набива грешка, като откача дебитомера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, Petar7894 написа:

 

Ще го направя и ще кача снимки да ги видите, Петьо

Днес след работа, закачих компа, и започнах да тествам ЕГР и дросела. 

С теста през VCDS и двата модула работят. ЕГР го чувам ясно как отваря, а дросела, пак откачих тръбата на кулера и визуално го гледах как отваря и затваря когато програмата му каже. 

Сега дилемата е:

.....при откачена букса на ЕГР , не записва грешка, а реално работи

..... при откачена букса на дросела, не записва грешка , а реално също работи

......при откачена букса на деботомера, ЗАПИСВА грешка, но работата на двигателя не се променя. 

Направо ме е жал за мотора, завалията не знае къде се намира. От там ще са тия аномалии с оборотите. 

Да припомня само , че колата пали без проблем, върви много добре за само 140 cv, НЕ ПУШИ грам, разхода е приличен. 

Дайте да ги оправя тия обороти и на следващата сбирка обещавам че ще дойда и бирата ще е от мен....дай боже. 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"!!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако откачиш дебитомера - записва грешка, но не се променя и динамиката на колата ли? 

Принципно би трябвало при откачен дебитомер да си взима някакви осреднени служебни стойности и ако дебитомерът ти е наред - колата да върви по-зле. 

Ако не се променя - не значи ли, че дебитомерът е пътник.

За 3.0 тди се логват 1,3 и 11 канали и се прави лог с газ до ламарината, след което се гледа как надува турбото и до колко стигат показанията на дебитомер. Трябва да са близко до 1200 за 3.0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се. 

Но днес направих както ме посъветва.....разкачих всички маси, и ги почистих с шкурка и спрей. В багажника, в коша на мотора и на сами мотор към шасито. 

След работа ще видя дали ще ме изненада приятно или не. 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На алтернатора също, той поне е удобен при 2.0 тди. Четох тема точно с твоя проблем при Пасат 2.0 тди и човека го беше решил с почистване и притягане на всички маси, затова ти писах да го пробваш, поне е без пари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добри утро.

НЕ НЕ и НЕ. Снощи пак проблем. Цялото табло и MMI премигнаха за стотни от секундата и естествено оборотите отидоха на 1050. 

През деня явно не забелязвам това премигване, но вечер по тъмно няма как да не се забележи. След това примигване, MMI много трудно се активира, рестартира се няколко пъти, бутона ON/OFF не функционира известно време. 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Тино73: нали имаш vcds? Влезе в batt reg модула и логвай волтажите на алтернатор, акумулатор, interface to generator каналите - мисля са два. 

Карай така с включен лаптоп и записваш тези канали и гледай да запишеш като се вдигнат на 1000 оборота, за да видиш данните. Не знам колко често ги вдига и колко ще е лесно да го хванеш.

да не би да имаш пик на напрежение? Ако не е напражение, може и други модули да запишеш така и ключови канали - engine основно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добрата новина тук е, че знам точно кога го прави и ще е лесно да го хвана. 

Довечера ще направя лог както ми казваш, защото ако прекъсне както го прави винаги, ще може да ни подскаже кой е винавника. 

Благодаря за идеята. 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

логваш към файл и като го направи - можеш да цъкнеш и Marker или нещо подобно беше, за да си наясно кога точно го е направила. След това спираш лога и като излезе от този режим програмата, чак тогава гасиш колата, че при мен иначе се губи целият лог, защото vcds губи връзка и крашва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...