Jump to content

Теч от радиатора


head_up

Recommended Posts

От както смених охладителния радиатора колата все губеше антифриз от някъде. Течеше от пробката, от дифтунга на термошалтера, та и двете ги сменях. Уж се беше кротнал тоя теч, обаче сега като застудя и всяка сутрин под колата има малко антифриз. Челата на всичките маркучи към радиатора - от най-горния на преливника до пробката са мокри. Не мога да хвана дали един или повече маркучи сълзят във връзката със щуцерите, просто е олято от до. На кората има мокро точно отдолу на щуцерите. Стягане на скобите не помага. Сякаш проблема е термично разширение и последващо свиване като изстине през ноща и тогава да започва да тече? Радиатора е nissens, ако има значение. Маркучите са си старите, не са раздути. Не надува в разширителния съд. И нямам идея какво да направя, за да се спре тоя теч. Да мажа щуцерите с нещо? Четох за боров вазелин, червен силикон.. ама ми се струва доста крайно решение да лепя със силикон. Може би по-читави скоби? Дайте някаква идея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, head_up написа:

старите

Е, новите отдавна чакат в магазина.

Ще мажеш нацепен маркуч с вазелинь и силиконь?!? 

В Дядо Мраз/Коледа вярваш ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно, @nikrga, маркучите са здрави. Може да са придобили форма от щуцерите на стария радиатор, толкова. Скобите не са ръждясали, от обикновените с червячен механизъм са. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макар и да не са ръждясали, все си мисля, че е от тях. Смени ги една по една, като започнеш от тази на най-горния маркуч и след смяната проверяваш дали не се е оправил теча на по-долните маркучи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не може да доведе до теч, ако нацепеното не е стигнало до външната страна на маркуча. А и не е сигурно въобще, че се е случило.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А изчисти ли заосенаците на гърловините на радиатора - надлъжи са отгоре и отдолу на гърловината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, да допълня: маркуча между щуцера на разширителния съд и радиатора (най-горе) е нов, два пъти го сменях заради съмнения в него. Тройния между блока, радиатора и масления филтър е сменян преди година, изглежда добре. И там е влажно, не мога да кажа дали не олива от горния. Другите са стари, да. И въпреки, че най-горния е нов неговото чело от към радиатора също сълзи, а точно тази скоба я смених - оригиналната беше за стискане с клещи, тази е червячна. Не съм сигурен дали и някоя друга скоба не подмених тогава, не помня, но ще е от същия вид. Видимо напукано по старите маркучи няма. Сълзене имаше и от термошалтера, пак нов - може и още да има, трудно е да преценя, ако отгоре тече. Пробката на радиатора беше с някакво смотано уплътнение, което се сплеска при стягане, сменено е уплътнението, уж и там беше спряло.

@NIKO не знам в цикъл ли си, какво е, ама не обръщай дискусията на "български форум", аман от такива.

@caro "заосенаци" е.. ? Гърловините има лека контра, това си е там, но да е имало някакво остатъчни производствени израстъци пластмаса - не забелязах такива. 

@nikrga мога да пробвам и така, може да съм уцелил някакви фалшиви тенекии. Поне горната я виждам, че макар и нова изпуска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@paci_4444 оригиналното парно правеше сауна вътре - т.е. горещо и.. влажно. Протече и бе сменено с NRF - голяма грешка.. сега парното идва на загрял двигател и то като подавам газ. Иначе е рехаво на свободни обороти. Но в движение, в обороти се опитва да пари на въздуховодите. 

Течовете си бяха от преди това, не вярвам да има общо. Смяташ, че е надува в системата и избива при охладителния радиатор ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах Б4 с постоянни леки течове по охладителната система. Парното не правеше горещо, а само топло. Колата беше тествана за изгорели газове в охладителната система, нямаше нищо. Финала беше "язви" по челото на блока. Новия собственик "челоса" блока, също и буталата. Сега парно има, а течове няма.

Не казвам че и при тебе е същото. 

Ето я моята тема, но снимките май не се виждат.

 

Преди да влезе за ремонт изкарваше бял пушек през ауспуха.

Редактирано от paci_4444
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@paci_4444 дано не си прав.. По какъв признак мога да разбера, че проблемът е този? Освен сваляне на главата, до което предпочитам да не се стига. От ауспуха плюе вода, но то ми изглежда като конденз (карам основно на къси разстояния), не е мазно, не пуши бяло. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое си сменял на термошалтера? Термошалтера ли? Моят нов радиатор е ITN, течеше точно от леглото на термошалтера. Познати майстори ми сложиха малко силиконец. Вече колкото и да залягам под колата нямам теч. Виж хубаво там, че на мен пък ми разтягаха локуми, че текло от щуцерите, па искаха да ги пилят...:hilezh:

 

 

 

Редактирано от 6matkar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@6matkar и от щуцерите.. и от тях 😁 Термошалтера, който бях взел беше с алуминиев дифтунг, речеше - смених го с такъв с меден и се беше спряло. Сега ми е трудно вече да кажа, като олива и отгоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледай сега. Има начин за тест, ама при толкова светила не мога да взема ръка  с 7ца метър.  Прави се капачка за преливното казанче с вентил и се ползва компрвсорче за помпане на гуми, макс 2 бара се помпа. Преди това всичко трябва да е сухо. И внимателно, ако нещо се надуе на балон....стар маркуч... При тоя тест ше протече от точното място със сигурност. Просто трябва малко инженерна мисъл за да се изработи капачката.  Може и през тройник на някой  тънък маркуч. Въпроса е да създаде налягане и да го задържи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

За да допълня темата - смених само най-горния маркуч с трета марка. За сега не се е разкапало, по кората изглежда сухо, течността в казанчето май не е мръднала, поне не мога да кажа видимо. Та боклуци на нашия пазар явно има доста.. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...