Jump to content

Някакви идеи за лека 17-инчова OEM джанта?


Recommended Posts

Здравейте, момчета!

 

Знам, че темата за теглото на джантите е обсъждана многократно в много форуми, но не можах да намеря това, което търсех, въпреки че прекарах няколко дни в търсене в интернет - форуми, сайтове с техническа информация и т.н. Това изглежда като една от най-трудните за намиране информация. Голяма тайна! 😀

 

Накратко, колата ми идва с гуми 225/55/16 99Y от завода, джантата е 16 инча 5x112 7.5J - 8K0601025F

 

Един прекрасен ден реших да сменя размера на 17 инча и си купих джанти от А6, този модел- 4G0601025L. По-късно купих Continental Conti Sport Contract 5 AO XL 99Y и ги сложих на колата. Оттогава колата е много тежка за шофиране, тя набира скорост с усилие, чувства се тежка за управление, спира тежко... с други думи различна кола.

 

Онзи ден реших да претегля старите и новите колела и се оказа, че старите (джанта + гума) тежат 17.4 кг всяко, докато новите са по 22.1 кг, което е огромна разлика.

Успях да намеря, че една от старите гуми тежи около 10 кила, което е много подобно на новите, те са по 9.7 кг. Така че в този случай единственият останал виновник са джантите.

Въз основа на моите изчисления (изваждайки теглото на гумата от общото тегло) се оказва, че старите 16 джанти тежат по-малко от 17 паунда или между 7 и 8 кила, а новите са около 27 паунда всяка или 12 и повече кг.

Двете ми опции са:

1. Връщам се към 16 и продавам 17-те
2. Намирам и купувам 17 инча oem джанти, чието тегло е близко до старите (по-малко от 17 lbs)

Ще се радвам и съм благодарен, ако някой даде информация дали изобщо съществува такава оригинална джанта. Афтермаркет сигурно има но и там цената ще е пресолена. 

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има по-леки и по-тежки 17'', но обикновено си се усеща разлика като качваш цолажа. Аз преди време от 19" слязох на закупените с колата 16" зимни и все едно се качих във формула 1 :D

След това за моята взех два комплекта 17" зимни и летни. 
Всеки килограм на главината се усеща много.

 

Афтърмаркет джантите много пъти са по-евтини от ОЕМ. Според зависи, но там вече централният няма да е точен, втулки и се започва с други проблеми.

Не си казал каква е колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е А4 В8 1.8 тфси. Относно цолажа в моя случай не мисля че оказва голямо значение тъй като със 17ката външния диаметър на гумата е само с 3мм по голям, което е кажи речи нищо, но теглото е с 4.7 кг повече на колело, мерих ги на кантар, което е супер много. Евентуално ако не мога да намеря значително по лека 17 джанта ще трябва да се върна на 16, защото колата в момента се усеща супер тежка за управление, набира тегаво, харчи значително повече, спира тегаво. С други думи хич не е добре. 

Редактирано от EMark
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз точно това имах преди под увеличение на цолажа - обикновено това върви и с по-тежка джанта, респективно тежест върху главината - намалена динамика и по-висок разход. 

Редактирано от OvivO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мога да кажа, че съм с много леки 17" джанти, оригинални на Ауди. Единично тегло 9,8кг. 19-ките ми са 14кг/бр, но пък гумите са доста по-леки от зимните кютуци. Колега @EMark, ако искаш лека 17-ка потърси в олх има няколко места продават оригинални 17-ки от Ауди А5. 7,5J, ET28

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, Gangbango said:

Аз мога да кажа, че съм с много леки 17" джанти, оригинални на Ауди. Единично тегло 9,8кг. 19-ките ми са 14кг/бр, но пък гумите са доста по-леки от зимните кютуци. Колега @EMark, ако искаш лека 17-ка потърси в олх има няколко места продават оригинални 17-ки от Ауди А5. 7,5J, ET28


Много благодаря за съвета ти, обаче относно тази идея има два проблема:

 

1. Аз не живея в бг. 
2. ЕТ 28 ще е супер много в моя случай, сегашните 17 инчови джанти са ет37 и са точно на ръба на калника, ако са по изнесени ще е проблем, най малкото няма да ме пуснат да мина технически преглед, а това е голям проблем. Оригинално съм с ет45 но с ет37 пак става, но мисля че това е максимума. 
 

Гледах и ОЗ Суперледжера, но и тя е 10 кила, което с гумата отива на 20 кила, т.е. Почти 3кг отгоре на 16ките, и това е много. Вероятно ще се наложи да се върна на 16 за съжаление. 

Редактирано от EMark
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Де са 28" и де 29"ЕТ?

Плюс туй, това джанте, едва ли ше изскочи на приятните 450 леа., а автора не ще да дава Паре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама чакайте малко........верно ли смятаме 3-4 до 5 кила на колело???? Аз не мисля, че изобщо колата ги усеща. Ако ги усеща според мен има нещо нередно. Летните ми 19ки са 14кила на джанта. Има и по-тежки случаи. Освен ако на TUV не ги теглят и да е проблем 200-300 грама над оемското :D Ама като ги знам немците......сигурно ония с престилките мерят всичко и кълват по таблиците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 hours ago, EMark said:

 Евентуално ако не мога да намеря значително по лека 17 джанта ще трябва да се върна на 16

Оригиналните 16-ки не са по-леки от джантите, които ти предложих.

Минавайки на гуми 16" колата ще се клати. За да я стабилизираш ще трябват гуми с по-твърди бордове.

Общото тегло ще е над цитираните 17-ки с едни континентали примерно. А ефектът ще е една лигава в управлението кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


да, определено ще ги погледна. Мерси за идеята и за линка. 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Ок пичове, който търси намира ..

 

За мое щастие намерих най леката фабрична 17ка. 
 

Купих ги, в къщата са ми. На два фитнес кантара излизат 8.8 кг, а на кантар за самолетен багаж идват 8.3кг. В товарителницата от Германия са обявени на 8кг. 
 

17 инча, 7.5J, 5x112, ET 36, централен 66.6мм

От Ауди А6 2018

 

прикачвам снимки. 
 

oem: 4k0601025

ED97DCD8-CBD1-4676-AF67-FD4EF4DB4F9E.jpeg

A1C40DE4-9377-40B1-A4A0-CFBA1CCA9EF3.jpeg

Редактирано от EMark
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...