Jump to content

Блокирали спирачки на четирите колела - 2.8 quattro, ръчка


SkodaSDi

Recommended Posts

Здравейте, колеги,

 

Историята е от преди няколко дни, когато имаше сняг из София. При тръгване с малко повече газ, колата поднесе и усетих как все едно някой ми натиска спирачката, учудих се какво се случва, но не спрях веднага, а след 50 метра. По инерция направо си спираше сама. Когато спрях, нямаше мърдане - все едно се опитвах да тръгна на натиснати спирачки. Първата идея е за замръзнали жила на ръчната - раздвижих механизмите отзад на апаратите, но пак няма тръгване. При опит да потегля се усещаше, че и четирите колела са блокирали. Не е имала грешки, свързани с ABS, няма ESP, ASR. Доколкото прочетох, има EDL (Electronic Differential Lock), който играе ролята на Traction control, само че натиска спирачката на колелото, което губи сцепление. В моя случай мисля, че и четирите гуми бяха загубили сцепление. След час и нещо вече бяха отпуснали спирачките и се прибрах само използвайки ръчна спирачка.

 

В момента колата е в сервиза, майстора беше свалил спирачната помпа, понеже уж беше от нея , но не бяха отпуснали колелата след това. След това отпусна спирачния път на едно от колелата от самия ABS и апаратът освободи. За момента насоката е ABS помпата, която за мой късмет се намира изключително трудно. Номерът е 8E0 614 111M, колата е 2.8 30v quattro, седан.

 

Всички идеи са добре дошли. Ако пък на някого му се намира такъв модул с този номер, още по-добре.

 

Поздрави и хубав ден!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменяй абс блока мен. Аз и на двете коли сменях, тъкмо и течността ще смениш. От не ползване се блокират клапаните вътр и от не сменяне на флуида, също. Който е с б5 квадрат, да си задейства абс и куатро системата по-често, защото едно нещо като не се ползва, се скапва от стоене. Снимай номера на блока.

Преди 12 часа, buzzi написа:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата в момента е в сервиза и нямам възможност да го снимам по-добре. На тази снимка се виждат двата номера 8E0 614 111M, 0 265 220 441. Днес вероятно ще ходя до там и ще снимам допълнително.

ABS_block.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Нали знаеш, че куатро при б5 работи съвместно с абс модула и се казва EDS. Когато едно колело увеличи скоростта си, едс реагира, чрез абс и го забавя. Предвид, че всички дифове са отворени без торсена. 
Та, или на есен сменяш спирачна течност и зимата даваш яко газ и спираш екстремно да трака абс-а, или вътре всичко ръждясва заради водата в стара спирачна течност и започват да затягат колелата. Смяната на течността, не е нищо сложно, нито скъпо, но е адски важно! Сния варел(ще пусна тема тия дни за него) който направих на задно, точно ей така му блокираха колелата, защото EDS се шашна,сработи яко и до там. Явно не беше работил доста време. Смених го с друг, смених и течността разбира се и всичко е ок. На черния варел, положението беше аналогично, като изключим това, че не е бил само на задно никога и точно в един 90градуса завой с мръсна газ (асфалт) EDS сработи и блокаж и там сменях блок. Всъшност предполагам, че буталцата в блока или са ръждясали, или са се омазали с едно лепкаво, което се получава от вода и спирачна течност и заклинват, а от там и спирачките.  
п.п.
:D:D :D 
Системното прегряване на спирачната система, не е метод за изпаряване на водата в спирачната течност!!!

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А EDL-а къде остана?

Иначе това е най-иновативния начин, за "поддръжка" на ръждясваща ABS система. Супер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не всички имат адл. Не е най-иновативна, но е хубаво да работи тая помпа. Хубаво е да се накара да сработва известно време периодично(това ще вдигне утайките и ще загрее флуида, което пък го прави по-подвижен) , след това да се смени спирачната течност и да се задейства переодично на мокра повърхност. Реално рядко хората карат идиотски в завой, така че да сработи ЕДС и още по рядко им се налага екстремно спиране. Та това е начин, да се запази работеща системата. Ако няма полза от това(разбира се, че има но...) поне няма да навреди на никого. Имам два блокирали АБС блока от куатро б5, даже са абсолютно различни един от друг и за спорта, може да се направи една аутопсия. 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 20.02.2022 г. at 23:30, ByColt написа:

Оправи и проблема колега?

 

Все още не съм, колега. Веднъж сменях само механичния блок с такъв, който е буква P накрая, но пак 2 от колелата бяха блокирали. След това взех друг цял ABS, отновно буква P, но явно той пък е с проблем в електрониката, че показва грешка за заден десен датчик на ABS (гривната), а преди това нямаше такава грешка. Проверих инсталацията от под задната седалка до отпред, всичко е точно.

 

Сега съм с този буква P, но си свети грешката. Смених спирачни пътища, спирачна течност и казанчето за течността. Така и не успях да намеря ABS, който да завършва на буква M. Прозвъних поне стотина обяви за A4 на части, A6, Пасат и т.н.

 

В момента поне върви и спира. Засега съм го оставил на по-заден план. Имаше и други неща за правене и се занимавах основно с тях.

Редактирано от SkodaSDi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

M, се заменя само с N! И аз съм с М и трудно намерих. Има вариант да караш с откачена букса, но ако е механичен проблема, няма да помогне и това. Ако имаш някакъв тотално мъртъв, го отвори и разгледай(тренирай) и след това отвори твоя и го събери после. Ако го почистиш, има шанс да заработи нормално. Ако ми попадне някъде М, ще дам знак. 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


По-скоро беше механичен проблем в стария ABS. Най-странното е, че явно някой преди мен е пипал, защото механичният блок е с буква M, а ел. блока отговаряше на буква А (по спомен), това го видях след като го свалих.


Нямаше намиране нито М, нито N, за съжаление. Иначе трябваше още да стои колата в сервиза, което не ми допадна като идея.

 

Иначе скоро мисля да го отворя тоя стария и да разгледам каква е структурата. Но съм чувал, че май механичните проблеми нямат оправия.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Привет отново, колеги!

 

След известно време лутане с търсенето на ABS с буква M, стигнах до... никъде. Така и не намерих дори една бройка. Известно време бях отделил да поправя други по-належащи проблеми. През това време си карах с ABS с буква P, който е за предно - не работеше системата, но поне имах спирачки и не задържаше нито едно колело.

 

И така до миналата седмица, когато след работа реших да се "разсея" малко с разглеждането на стария ABS и на буксата за ABS, която е на колата. Грешката, която се прочиташе на диагностика, беше за заден десен ABS датчик, което е странно, защото точно до преди да се развали старият ABS не съм имал никакъв проблем или сигнализация за въпросния датчик. Проверявах кабелите на въпросния датчик под задната седалка и до отпред на главната букса за ABS-a, всичко си беше точно.

 

Нещо друго обаче ми направи впечатление - сравних мъжките крачета на ABS-ите (8E0 614 111 M и P) и бяха абсолютно 1:1. На буксата на колата се загледах че липсва пин номер 3. Изнамерих документацията за Bosch 5.3 и стана ясно, че ABS-ите, които са за предно с EDL (без ESP), разчитат на пин 1 и пин 3 за сигнала от задно дясно колело. Тези, които са за quattro, разчитат на пин 1 и пин 2. Съответно буксата на колата има женски на пин 1 и пин 2. И изведнъж просветление - грешката + пиновете -> грешката идва от разликата в пиновете. Та направих мост между пин 2 и 3 и грешката изчезна и ABS-ът заработи. Вече няколкостотин километра карам и не съм се натъкнал на проблем със спирачната система (това ми бяха опасенията в началото преди да пробвам тоя хак). Доволен съм, че вече имам ABS, макар и от предно.

 

Това е от мен, пожелавам ви успех във всяко едно начинание!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...