Jump to content

Спецификации на масла за двигатели и скоростни кутии ,антифриз за двигатели от групата VAG


Recommended Posts

Здравейте ,тъй като не намерих подобна тема във форума или са разпокъсани .Реших да пусна такава ,която е комплексна.

 

Започваме с маслата за ДВГ ,предполага се ,че 99% от тук пишещите си ги знаете но нов потребител и собственик на автомобил от VAG  да не се лута в търсене .

 

VW 500.00-Спецификация на Volkswagen за всесезонни двигателни масла за бензинови двигатели със SAE 5W-X / 10W-X вискозитет. Това е стара спецификация за моторни масла и е приложима само за двигатели, произведени преди август 1999 година. След тази дата е нужна по-новата спецификация VW 502.00

VW 501.01-Моторни масла, подходящи за някои VW двигатели, които са произведени преди 2000 година. Това е стара спецификация за моторни масла и е приложима само за двигатели, произведени преди август 1999 година. След тази дата е нужна по-новата спецификация VW 502.00

VW 502.00-Спецификация за бензинови двигатели, произведени след август 1999 година. Наследява VW 501.01 и VW 500.00. Препоръчва се за двигатели, които работят в лоши условия. Не бива да се прилага на двигатели с удължени интервали на обслужване!

VW 503.00-Long-life спецификация за бензинови моторни масла за VW автомобили с удължен пробег и интервали на обслужване (30,000km или 2 години). Приравнява се на ACEA A1, SAE 0W-30 или 5W-30 спецификация. Вече е заменена от по-новата VW 504.00.

VW 503.01-Тази спецификация е специално за Audi RS4, Audi TT, S3 и Audi A8 6.0 V12 модели с мощност повече от 180 конски сили, работещи с удължен пробег и интервали на обслужване (30,000km или 2 години). Вече е заменена от по-новата VW 504.00
.
VW 504.00-VW 504.00 е спецификация за моторни масла с удължен пробег и интервали на обслужване (30,000km или 2 години), които са подходящи за двигатели отговарящи на изискванията и стандартите за вредни емисии Euro IV. Спецификацията замества по-старите VW 503.00 и VW 503.01.
Дизелови двигатели

VW 505.00-Спецификация за моторни масла на дизелови двигатели с ниво на производителност CCMC PD-2. При вискозитет SAE 5W-50, 10W-50/60, 15W-40/50, 20W-40/50, тя допуска максимум 13% загуба при изпаряване. При масла с вискозитет SAE 5W-30/40, 10W-30/40, допуска максимум 15% загуба при изпаряване. Това е стара спецификация за коли преди 2000 година. Никога не я бъркайте с

VW 505.01-Спецификация за VW турбо дизел двигатели "Помпа-дюза" и V8 "Комън Рейл" (Commonrail) . Отговаря на ACEA B4, SAE 5W-40

VW 506.00-Тези моторни масла са подходящи за дизелови двигатели с удължени сервизни интервали до 50000 километра или 2 години. Да не се използва за двигатели "Помпа-дюза"!. Нуждата от смяна на маслото се показва от електронен индикатор, който е вграден в автомобила. Вискозитет SAE 0W30.


VW 506.01-Тези спецификация е разработена специално за дизелови двигатели "Помпа-дюза", R5 и V10 Tdi, с удължени сервизни интервали (30000-50000 километра или 2 години). Нуждата от смяна на маслото се показва от електронен индикатор, който е вграден в автомобила.

VW 507.00-Спецификация за Low SAPS (ниско ниво на сулфатна пепел и фосфор-сяра) масла, подходящи за Евро 4 двигатели. Покрива почти всички VAG дизелови двигатели с удължен пробег от 2000 година насам. Прилага се при двигатели "unitary injector pumps" и "Помпа-дюза" (pump-injector). Изключва V10, R5 двигатели и автомобили без монтиран DPF филтър (филтър за твърди частици). Тези двигатели трябва да използват 506.01 спецификация.

VW 508/509-Тази комбинация от спецификации (508,00 за бензин, 509,00 за дизел) е с вискозитет 0W20. Това масло е наситено с много добавки за икономия на двигателя.  Използва се първо при 2.0 TFSI 140 kW и 3.0 TDI CR 160 kW VW / Audi двигатели.

 

Масла за скоростни кутии

 

 

VW G 009 317-Трансмисионно масло за механични и автоматични скоростни кутии с 6 предавки.

VW G 052 145 A2-Специално синтетично трансмисионно масло с вискозитет SAE 75W-90 за преден или заден диференциал, включително и за такива с ограничено приплъзване.

VW G 052 162 A2-Специално ATF (флуид за автоматични трансмисии) масло с модификатор на вискозитета. Подходящ е за 4 и 5 степенни ZF автоматични скоростни кутии. Не е подходящо за 6 степенни!

VW G 052 171-Трансмисионно масло с вискозитет SAE 70W-75.

VW G 052 171 A2-Специално трансмисионно масло разработено за ръчни скоростни кутии на леки автомобили с напречни двигатели.

VW G 052 175-Специална работна течност за Haldex съединители. Разработено от Haldex and Statoil.

VW G 052 178-Трансмисионно масло с вискозитет SAE 75W.

VW G 052 180 A2-Специално трансмисионно масло за Audi Multitronic скоростни кутии.

VW G 052 182 (VW TL 521 82)-Специално трансмисионно масло за DSG (Direct-shift gearbox) с два съединителя.

VW G 052 190 A2-Специално VW трансмисионно масло за Multitronic CVT (continuously variable transmission) безстепенна скоростни кутии.

VW G 052 726-Едносезонно трансмисионно масло с вискозитет SAE 75W.

VW G 052 798-Трансмисионно масло с вискозитет SAE 70W75.

VW G 052 911-Audi спецификация за трансмисии с надлъжна конфигурация на двигателя. Масла с вискозитет SAE 75W90 вискозитет. Приравнява се с критериите на API GL-5.

VW G 052 990-Специално ATF (флуид за автоматични трансмисии) масло за скоростни кутии, които са комбинирани с диференциали

VW G 055 005-ATF за автоматични трансмисии и transaxles.

VW G 055 145-Трансмисионно масло с 3% Sturaco добавка.

VW G 055 162-Специално ATF (флуид за автоматични трансмисии) масло за WV автоматични трансмисии и transaxles.

VW G 055 175 A2-Специална работна течност за Haldex съединители. Разработено от Haldex and Statoil.

 

 

Заб. След доста четене на чужди и бг форуми се обособи мнение ,че за нашия климат най-подходящо масло за ръчни скоростни 5 - 6 степенни кутии е напълносинтетично 75w80.Като доста потребители ползват Castrol Syntrans V FE 75-80 GL-4,разбира се има и други марки ,които отговарят на тази спецификация Febi ,Svag ,Ravenol .......

 

Смяната на масло се препоръчва веднъж на 80 000 км .Самите VAG  твърдят ,че масла в техните кутии са до края на експлоатацията на автомобила ,колкото и да абстрактно да звучи .Едва ли са предполагали ,че техните коли ще се карат 20 + години .Така ,че всеки си решава .

 

Антифриз

 

G11 1994 VW TL 774 C
G12 / G12+ 1996 VW TL 774 D/F
G12++ 2005 VW TL 774 G
G13 2008 VW TL 774 J

 

992781888_132-79099_WhatyouneedtoknowaboutG13antifreezeandcoolanttabel.jpg.0a11375231e3d61c577500df96ffe8b4.jpg

 

Предполагам на повечето им е ясно но все пак ще по

 

Антифриза не може да се смесва -не може да сте със G11  и да долеете G13 .Ако искате да преминете на по-ново поколение трябва да източите стария ,желателно е да се направи промивка на системата с вода Не и тогава слагате по новия .Ясно е ,че G12+ не бива да се слага на кола изискваща G 12++ или G 13  защото ще се загуби антикорозионната защита .Кога трябва да се сменя антифриза

G 11 на 2 години ,G12/12+на 3 ,G 12++ на 4 ,G13 на 5 .По принцип няма да се загуби основното му дейнствие на антифриза - да охлажда и да не замръзва ,но с годините се появява утайка ,защитните свойства против корозия намляват ,запушва се радиаторчето на парното/а там знаете какъв филм е при по-старите вагаджийки/

 

 

Спирачна течност масово DOT-4  ,желателно на 3 години .

 

 

Не претендирам за изчерпателност ,така че всеки може да допълва :)

Редактирано от Ивайло Димов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...