Jump to content

Мнения за 3.2 двигателя на Ауди а3 8п


Recommended Posts

VR мотор, същият се слага и в Голф. Щом ги има направени по 500+ кс би трябвало да е здрав маторя:

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11621109198139035&slink=modigu

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора е VR6,с многоточков инжекцион.Не е FSI.Същия се монтира в Голф 4 R32 и 5 R32,Ауди ТТ първа и втора генерация.Подлежи на тунинг.Автоматичната кутия е 6 степенна DSG DQ250.

Колегата @manoleo може да ти даде информация от първо лице.Ето и неговата тема-3.2 quattro - търся информация, впечатления, съвети. - тип 8P - AUDI CLUB BULGARIA (Ауди Клуб България)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да уточня, че обслужването, за което се вади целия мотор, е смяната на ангренажните вериги. За другите обслужвания като смяна на масло, пистов ремък, ролки, водна помпа и т.н. не се налага вадене на двигателя. Смяна на веригите в повечето случаи се налага един път в "живота" на колата и наистина не е приятно, ако се случи неочаквано. Веригите са проблемни, защото от Ауди навремето са решили, че е уместно на този мотор да се сменя маслото на 30хил. км, което си е пълна дебилщина и моторите, които са обслужвани на такъв интервал "разтягат" веригите. Маслото трябва да се сменя на около 10к.

Всеобща заблуда е че моторът е FSI, но както колегите преди мен уточниха, не е така. Въпреки това, много хора твърдят, че моторът не е подходящ за газ и няма да издържи много ако се "газифицира". Аз до момента съм минал около 90хил. км на газ и засега проблеми няма. За мен този мотор е безсмислен за ежедневна кола, ако ще се кара на бензин. Разходът е 15-20л градско и 10-15л извънградско. Пада малко ако колата се "чипоса". 

DSG-то (DQ250) по принцип е много здрава кутия, но ако не е обслужвана навреме или е на много километри, ще иска скъпи обслужвания и/или ремонти. Някои примерни цени: съединител -1100лв, маховик - 2200лв, мехатроник - около 3000лв. Това са цени за чисто нови оригинални части. Мехатроник втора употреба се намира сравнително трудно, но пък за сметка на това подлежи на ремонт, ако се наложи.

 

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателният отговор. Предполагам че щом се сменят веригите и започне да се обслужва на всеки 10k километра ще се избегне проблемът с разтягането

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво си помисли дали имаш нужда от такъв тип автомобил.Първоначалното обслужване на ангренажната група ще ти се стори шокиращо като цена .Тези коли правят направо фуния в резервоара ,хубав ГИ е над 1500 .Ако колата е добре поддържана и навреме тези двигатели са здрави кучета,звука им е невероятен :).

Редактирано от Ивайло Димов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата която съм харесал е с монтиран газов инжекцион БРЦ. За ангренажните вериги съм запознат с цената. 

https://m.mobile.bg/details/11640000283979589 това е колата 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда добре на снимките .Задължително я закарай в сервиз да и направят един пълен оглед ,виж кога газовата е слагана и до кога и важи бутилката .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

17 hours ago, Cankowt said:

Благодаря за изчерпателният отговор. Предполагам че щом се сменят веригите и започне да се обслужва на всеки 10k километра ще се избегне проблемът с разтягането

 

Да, аз взех моята с разтегнати вериги, смених ги и вече 90к км няма проблеми. Някои хора сменят само горната верига с обтегача й, понеже излиза много по-евтино(не се сваля мотора), но не знам доколко е удачен варианта.

За конкретната кола, която си харесал видях мнения в една фейсбук група, че си сменя собственика вече 3-ти път в рамките на година. Не знам това дали е индикация за някакъв проблем с колата, но може би си струва да се обърне специално внимание при огледа.

Аз лично не бих взел най-скъпата кола на обява, защото това в никакъв случай не гарантира най-добро състояние. За съжаление ако държиш на 4/5 врати, нямаш много избор. Кофти е че скочиха цените толкова, допреди 1 година имаше такива коли за по 8-9к

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

54 minutes ago, jon_jinas said:

По-добре вземи А3 2.0TFSI.

По-бързо, по-нисък разход, по-евтина поддръжка.

 

 

От тези 3-те неща, единствено това за по-ниския разход е вярно. За сметка на това пък слагането на газова на 3.2 е много по-лесно и евтино.

 

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата ще мине през сервиз преди покупка ще се надявам да няма сериозни проблеми. Това е единствената 3.2 която виждам да се продава 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, manoleo написа:

 

От тези 3-те неща, единствено това за по-ниския разход е вярно. За сметка на това пък слагането на газова на 3.2 е много по-лесно и евтино.

 

Преди две години, газово за 2.0tfsi започваше от 1600 лева. Когато слагах на 3.2 газово, цената беше 1650 лева. И кое по-точно е трудното, при положение, че оставям колата на газаджията и я взимам готова след това?

3.2 до работа ми даваше 20 газ/без да броя бензина докато загрее/, 2.0tfsi ми дава 11 бензин, ако я карам на бензин де...

2.0tfsi стокова наистина е на кантар с 3.2, само с ремап нещата се промениха.

За 3.2 давах повече пари за масло, данък, гражданска. Явно мен са ме преметнали, щом при теб не е така.

Поздрави

Редактирано от jon_jinas
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

28 minutes ago, Cankowt said:

Това е единствената 3.2 която виждам да се продава 

 

В какъв смисъл единствената? В момента виждам 5-6 в мобилето.



@jon_jinas  Ми по-трудното е, че все още не се намира лесно газаджия който да монтира и настрои качествено газ на fsi. Такива поне са моите наблюдения от познати с 2.0tfsi и 3.2fsi от последната година. За цените на самите газови уредби не знам, тъй като впечатленията ми са от преди 4-5 години когато тези за фси бяха двойно по-скъпи.
 

Относно вървежа, явно са ни различни впечатленията, защото до момента не ми се е случвало да се "захапя" с 2.0tfsi и да не съм по-бърз. След ремап е редно нещата да са различни.

За данъка и гражданската е така, 3.2 е по-скъпо общо с около 150-200лв на година за двете неща. За масло би трябвало да си давал с около 20лв повече на смяна при 3.2, понеже разликата във вместимостта на двата мотора е 1л. Та ако тези 200-250лв на година са по-скъпата поддръжка на 3.2, тогава да - прав си. Друг е въпросът че ако тази сума е проблем за колегата, то значи и двата варианта не са за него, защото не ми се мисли какво ще му е ако му се наложи смяна на вериги на 3.2 или турбина, дюзи или горивна помпа при 2.0т.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...