Jump to content

Проблем с температурата извънградско след смяна на термостат и датчици. А4 Б6 1.8Т BFB автоматик


Bad Bunny

Recommended Posts

Здравейте, колата е A4 B6 1.8T 163 BFB автоматик и имам следния проблем. Колата не вдигаше повече от 70 градуса градско а извънградско падаше и до 50. След смяна на термостат с BEHR, смяна на двата темп датчика (този на радиатора и този откъм купето) сега колата загрява без проблем до 90градуса градско и парното е идеално, системата е обезвъздушена. Проблема обаче извънградско остана (до 100км/ч няма проблем) и след 100км/ч пада до 70, ако изкачвам нагорнище може да падне и под тях. Ще съм благодарен ако някой предложи къде да се ровя за проблема. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 79
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Сменена е с цялостно обслужване на ремъци, ролки и традиционните неща ноември месец миналата година. Да разбирам, че има шанс да е сдала багажа за толкова кратко време?! :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, на мястото си е и е здрава. Имах подозрения за капачката на разширителния съд но като четох симптомите на повредена капачка нямат общо с моите и го отхвърлих като вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. Още в началото като се появи проблема пробвах да карам само на бензин градско и извънградско и проблема го има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест ,ти си виждал тази температура да показва коректно?

И си гледаш през софтуер на таблото и на мотора че температурите са еднакви или почти еднакви?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, проблема се появи преди около 2 месеца и преди това температурата не е мърдала изобщо. Като започна да играе и да не може да качи изобщо до 90 градуса смених термостат (да уточня, че пластмасовия щуцер до термостата също го смених, понеже стария докато го бутнах и започна да се разпада) и нямаше промяна. Последва смяна на двата датчика и тогава се оправи до положението, което е сега а именно над 100км/ч пада до около 70 градуса. Не съм я закачал, понеже нямам софтуер а човек ще може да я погледне чак след нова година. Затова реших да попитам ако някой има идея и не е нещо, което да изисква специален софтуер или инструмент бих могъл да се справя сам. Ако колегата по-отгоре излезе прав, че е помпата обаче нямам много варианти и ще трябва да чакам но просто ми се стори странно за толкова кратко време да сдаде багажа.

 

Редактирано от Bad Bunny
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи варианта с помпата отпада. Има ли някой друг темп. датчик от който може да е проблема и да не знам къде е? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостата може да е дефектен.Стария ми термостат като се беше предал така правеше,в града загрява като изляза извън града падаше 50-70 градуса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако приемем, че новия термостат е бил дефектен то това означава, че стария също е бил такъв понеже след смяната нямаше никаква разлика. Подобрението се появи след смяната на темп. датчиците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Измери датчиците какво съпротивление имат, дали имат еднакви показания на студено и после на топло . Сложи 1 картон отпред и виж дали ще стои на 90гр. извън градско или пак ще пада на 70 . Като загрява колата провери маркучите дали отваря правилно . Може и термостата да се ебава. Като се проверят тия неща , все нещо ще те насочи на някъде . Перките на радиатора чуваш ли ги дали се включват и изключват ?

Редактирано от vle4ugoto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След проверката на маркучите постигнах следния резултат. При запалена кола горния маркуч, който влиза в радиатора започва да се затопля постепенно освен червената зона, която съм оградил на снимката, тя си стоеше студена както и долния маркуч от термостата до радиатора. При достигане на 90гр и каране около 2км по нагорнище и равен път и спиране на колата, ситуацията с топлината на маркучите беше същата, горния маркуч пареше а долния, който влиза в радиатора беше студен. Нито една от перките не се беше включила през цялото време. Опитах да замеря стойности на датчиците обаче няма как да се добертра до голи кабели в буксата, понеже е добре изолирана а не знам ако я изключа и замеря самите крачета на датчика дали резултата ще е верен. 

IMG_20220103_141324_1 (3).jpg

Редактирано от Bad Bunny
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми дава да си едитна старото мнение, затова пиша ново. Сложих картон пред радиатора и температурата извънградско пак пада, но до 80. Този път като спрях перките се бяха включили и долния маркуч, който влиза в радиатора и той беше топъл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Bad Bunny  Най-вероятно не са ти верни показанията. Или датчик, или уреда в таблото. Перките не може да включат на 80 градуса, а и термостатът не отваря толкова рано. Ако можеш виж  с лаптоп и диагнотика дали температурата там е същата като на таблото и ще се насочиш.

Редактирано от venko74
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ве има..... как пък реши,  ...че даже от въздух няма да загрява. А очертания маркуч е за нищондрухо освен за самообезвъздушаване на радиатора.

 Земи вагком и гледай живи данни какво се случва с температурата. Не заням далинима виско, но ако има и е блокира може и ро да е пручината, на загрял 60-70-80градива трябва да е  изключило и само инерцията да го върти,  а може и ел перката да се се включва рано. Ако показва външна температура над 5 градуса и включва климатик.  Нещо става и перките правят вятър.

Редактирано от janoar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, janoar написа:

Да ве има..... как пък реши,  ...че даже от въздух няма да загрява. А очертания маркуч е за нищондрухо освен за самообезвъздушаване на радиатора.

 Земи вагком и гледай живи данни какво се случва с температурата. Не заням далинима виско, но ако има и е блокира може и ро да е пручината, на загрял 60-70-80градива трябва да е  изключило и само инерцията да го върти,  а може и ел перката да се се включва рано. Ако показва външна температура над 5 градуса и включва климатик.  Нещо става и перките правят вятър.

Човече нищо не ти се разбира

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ДОстигнах до заключението, че градско каране колата не успява да достигне нужните 100гр. на термостата да отвори и той стои затворен, което обяснява стабилната температура и перфектно парно а и след около 20км градско при пипане на маркуча след термостата той е студен. При каране извънградско и поддържане на 100км/ч градусите падат до 70 - 60 по табло и парното се губи, след около минута каране така и поддържане на същата скорост градусите се качват отново до 90 и парното се появява. Този цикъл се повтаря през няколко минути и след него на спряла кола перките първо се включват леко и двете и след няколко секунди тръгват силно и двете, през това време промяна в температурата по табло няма и при пипане на маркуча след термостата той е топъл но не е чак врял като горния например. 

 

Всичко това ме води на мисълта, че термостата и датчиците са наред. Естествено не парадирам, че съм прав и че направените от мен заключения са верни. 

1. Как мога да проверя дали помпата прави нужното налягане и дали антифриза циркулира с нужната скорост?

2. Как да проверя перките, има ли стойности, които трябва да замеря?

3. Трябва ли долния маркуч да пари също толкова, колкото и горния?

4. Има ли шанс за проблем със запушен радиатор?

Редактирано от Bad Bunny
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, Bad Bunny написа:

. При каране извънградско и поддържане на 100км/ч градусите падат до 70 - 60 по табло 

3. Трябва ли долния маркуч да пари също толкова, колкото и горния?

4. Има ли шанс за проблем със запушен радиатор?

По това описание изглежда като дефектен термостат. 

Долният маркуч е доста по-студен винаги, освен в големи жеги примерно, но и тогава има разлика.

Ако има запушен радиатор колата ще загрява повече, а не по-малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...