Jump to content

Проблем с температурата извънградско след смяна на термостат и датчици. А4 Б6 1.8Т BFB автоматик


Bad Bunny

Recommended Posts

Ами все още пазя стария термостат барабар с корпуса и датчика на него както си върви в комплект, склонен съм да жертвам няколко часа събота или неделя ако според теб си заслужава теста. Поръчал съм си уред за диагностика, тези дни се надявам да дойде и да закача на живи данни докато карам да видя какво ще покаже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 79
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

преди 25 минути, Bad Bunny написа:

Ами все още пазя стария термостат барабар с корпуса и датчика на него както си върви в комплект

А преди да го смениш имаше ли проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@venko74 Проблема беше, че колата в града не вдигаше повече от 70 градуса а извън града падаше до 60, понякога и 50 по табло. Първо смених термостат с такъв на BEHR като стария беше същия и нямаше абсолютно никаква промяна. След това смених датчика за температурата на охладителната течност, който се намира на главата откъм купето с оригинален и нещата се подобриха до положението в което са сега.Сега загрява перфектно в града и няма никакъв спад в температурата, освен когато карам извънградско и то с аномалиите, които описах в предния пост. Датчика, който е в долната част на радиатора го смених за да знам, че съм сменил и двата датчика и да избегна излишно източване и проблеми със системата занапред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, както го описваш няма много смисъл да си играеш да пробваш със стария. По принцип при проблем с термостат колата изстива точно извън града, заради силната струя въздух към радиатора. Когато е в града, дори да е леко отворил термостата , няма да изстива заради ниската скорост.Когато термостатът работи правилно, колкото и да е силна струята към радиатора, мотора не изстива, защото анифризът не минава през големия кръг, докато не отвори. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де кипни термостата сложи го е една тенджера и загрей вода вземи и термометър и гледай на колко ще отвори стария,с новия можеш същия номер да приложиш.Принципно в това време дори и на дълъг път няма да отвори защото не е жега за справка моя преди три седмици едвам го накарах да отвори при външна температура 13 градуса след като му давах газ 10 Мин на място.Тоест ако термостата е наред няма да отвори големия кръг на дълъг път посмъртно в това време макар че тези дни е необичайно топло и когато работи на малък кръг тоест глава парно глава и ураган да духа през радиатора няма да спадне температурата,вече ако е дефектен и примерно при 80 започне да отваря е проблем защото температурата пада и се вижда на стрелката и ти слизаш и пипаш долния маркуч,ама той е студен защото когато го духа ураганен вятър с температурата 7-8 градуса на дълъг път той изтива бързо, големия радиатор също и ти си викаш Ами той не е отворил защо тогава ми падна температурата.Пък и не забравяй че 90 градуса на таблото не означават 90 реално имам ВАГ Ком и съм гледал моята Б6 когато стигне 78 на лаптопа е 90 на стрелката после дори да я докарам до 87 тогава започва да отваря термостата пак си е на стрелка 90.

Редактирано от Kukata_a4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време имах Пасат Б5 и му замина термостата в града всичко точно стрелката на 90 беше нормално време нито топло нито студено парно не съм ползвал.Обаче когато пусках баири на дълъг път стрелката падаше под 90,смених го и всичко точно.Може да си попаднал на менте, освен това обезвъздушена ли е  както трябва дупчицата на маркуча на парното към купето изкарвана ли е да си изкара въздуха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще пробвам утре със стария да видим. По принцип и на стария и на новия пише, че отварят на 100 градуса. Не знам само дали ще успея да ги докарам на котлона. Би трябвало.

Като дойде уреда ще видя и в реално време какво ше покаже. 

То стана ба*ти дилемата тука, направо ми е лошо вече. Обезвъдушил съм от дупката на парното и над всмукателния колектор имам още едно място за обезвъздушаване и от там излиза само течност без балончета.

Редактирано от Bad Bunny
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, venko74 написа:

Така, както го описваш няма много смисъл да си играеш да пробваш със стария. По принцип при проблем с термостат колата изстива точно извън града, заради силната струя въздух към радиатора. Когато е в града, дори да е леко отворил термостата , няма да изстива заради ниската скорост.Когато термостатът работи правилно, колкото и да е силна струята към радиатора, мотора не изстива, защото анифризът не минава през големия кръг, докато не отвори. 

На теория тези разсъждения са правилни, но на практика предполагам това се случва само веднъж на хиляда случая, защото и в най-студеното време термостата започва да отваря след 5-6 минути, а може би само веднъж на хиляда случая някой кара колата си само на извънградско за по-малко време.

Какъв е проблема ще покаже диагностиката, най-вероятно датчиците за температуратa, уреда на таблото или окабеляването между тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, nikrga написа:

На теория тези разсъждения са правилни, но на практика предполагам това се случва само веднъж на хиляда случая, защото и в най-студеното време термостата започва да отваря след 5-6 минути, а може би само веднъж на хиляда случая 

Точно в най-студеното термостатът може и да не отвори изобщо, защото това му е работата. Трябва да отваря, когато стигне температурата, която му е работна.

Ако работи на 90 градуса примерно, веднъж стигне ли ги, повече не трябва да пада, защото дори да отвори малко, после пак трябва да затвори и да си поддържа зададената температура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не си в час, както обикновено.

При 90 градуса всеки термостат е напълно отворен, така че няма как "да отвори малко".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак говориш глупости. Това не е електромагнитен клапан. Може изобщо да не отвори напълно, а да отвори малко и, ако се изстуди бързо, пак да затвори. При отворен напълно термостат и много студено време, моторът изстива за секунди. Не знам какво и къде четеш за теорията, ама с практиката си много зле. Виждал ли си на живо термостат и знаеш ли как точно работи?

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от термостата моя примерно започва да отваря при 87 и е напълно отворен при 92 когато температурата падне под 87 той пак е напълно затворен и така до безкрай вдига 87 примерно започва да отваря температурата спада и затваря и изобщо така работи всеки термостат.А на колегата който се оплаква казва че новия термостат отваря при 100 градуса малко не ми се вярва то на самия термостат е щамповано числото на колко започва да отваря ама 100 градуса освен на Опел екотек и ситроен с 5/2 бензин не сим виждал да работи на 100 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с термостатите е голяма хамалогия ,може да смениш 4-5-6 вида докато уцелиш добър .Предния модел на климатроника има диагностичен режим с кодове там се вижда реалната температура ,че таблата понякога лъжат

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако таблото отчита правилна температура (след като го провериш с VCDS) и продължава да се губи парното отиди в сервиз да ти замерят за газове в охладителната система с лакмус - може да се окаже проблем в гарнитурата на главата или пукнатина на самата глава (обикновено на 3-ти цилиндър).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, venko74 написа:

Пак говориш глупости. Това не е електромагнитен клапан. Може изобщо да не отвори напълно, а да отвори малко и, ако се изстуди бързо, пак да затвори. При отворен напълно термостат и много студено време, моторът изстива за секунди. Не знам какво и къде четеш за теорията, ама с практиката си много зле. Виждал ли си на живо термостат и знаеш ли как точно работи?

Поредните врели-некипели. При изправен мотор, след достигане на температура 90 градуса, тази температура не се мени независимо от условията (стига, разбира се, да не са прекалено тежки).  Дори това е прието да се счита за един от най-сигурните показатели, че мотора наистина е ОК.

Редактирано от nikrga
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, nikrga написа:

При изправен мотор, след достигане на температура 90 градуса, тази температура не се мени независимо от условията 

Точно така. И за това кой отговаря? Точно тоя термостат, който според теб стои почти винаги отворен.

 

Човекът има проблем, а ти пак се правиш на разбирач, само за да пишеш нещо.Ако не можеш да помогнеш с нещо освен "диагностика ще покаже", остани си във фън темата, където си силен...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, venko74 написа:

Точно тоя термостат, който според теб стои почти винаги отворен.

Малко по-горе съм написал, че този термостат е напълно отворен при 90 градуса, а не "почти винаги".

И спирам дотук - явно искаш като Гьобелс да повториш една лъжа сто пъти, белким стане истина...😁

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, nikrga написа:

Малко по-горе съм написал, че този термостат е напълно отворен при 90 градуса

Правилно си написал, ама само граматически. Фактически просто не е вярно. Продължавай да спамиш на момчето темата, аз повече на теб няма какво да обяснявам. Има си места, където можеш да научиш нещата, които очевидно не са ти ясни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичаги,стига сте се препирали. При температура на антифриза 85-95 градуса,на таблото показва точно 90. Няма как да се закове температурата а +-1 градус.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Антифриз не губя със сигурност а цвета му е бистър и се вижда чудесно през него в казанчето на разширителния съд. На самия термостат пише 100 градуса за пълно отваряне, както и по каталог ми дават само такива. При цена на 100лв бройка за термостат не ми се иска да си правя излишни опити с няколко и да хвърлям ненужни пари на вятъра, имам стария и съм склонен да пробвам отново с него. Като дойде уреда за живи данни тези дни ще напиша веднага резултата какво показва на него, надявам се да има и записала някоя грешка, че поне да имам някаква насока за нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Bad Bunny Брей 100 градуса не е ли много.В града нали ти загрява нормално колко сочи на стрелката.Виж показанията на ВАГ Ком за температурата и ще си направиш сметка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...