Jump to content

Проблем с температурата извънградско след смяна на термостат и датчици. А4 Б6 1.8Т BFB автоматик


Bad Bunny

Recommended Posts

  • Отговори 79
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Точно от 80 до 100 градуса заковава на 90. Това е софтуерно заложено в самото табло за да не се търси теле под вола. Иначе извън този диапазон си показва вярно за уред с такъв размер.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако това е вярно, ми се струва доста глупаво, защото първата степен на охлаждащия вентилатор се включва на 95-98 градуса.

Така съвсем реална е ситуацията човек да си кара колата със стрелка, "закована" на 90 градуса и да е убеден, че мотора му е в перфектно здраве, когато изведнъж чуе шума от включващия се вентилатор и осъзнае, че всъщност мотора му е започнал да прегрява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, след днешните тестове и живи данни, извън града след загряване до около 103C започва да пада температурата до 76 - 78C и се покачва отново до въпросните 102 - 103 и пак пада до около 76 - 78. Когато градусите са 100 и малко отгоре стрелката стои на стабилни 90, но когато падне под 85 започва да пада и на таблото и когато е на тези 76 - 78 стрелката на уреда на таблото се намира точно между 50 и 90C. Грешки няма никакви. На празен ход и колата в покой при градуси малко над 100, да речем около 101-102 се чуват вече перките как се вклюват на високи обороти и укротяват температурата до около 93 и като изключат си поддържа 94-97 градуса. Това е от тестове преди броени минути. 

 

В заключение се оказва, че градусите в действително падат значително, от 76 до 100 градуса ми се струва никак не малка разлика.

Редактирано от Bad Bunny
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Bad Bunny Всичко сочи термостат. То всъщност това е единственото.

Преди 2 часа, nikrga написа:

 95-98 градуса.

 

Според "форумния експерт" това прегряване ли е?

Редактирано от venko74
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи си намерих занимание за утре. Ще пробвам със стария първоначално за да видя как ще е положението, не вярвам ако и той е сдал багажа да показва точно същите температури при изстиване като този, би било най-голямото съвпадение сигурно. Ако отново падат но има разлики в температурите мисля, че ще ми се наложи да взимам нов отново. За жалост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих си купил направо нов,за да не се налага да отварям пак,ако и със стария термостат прави така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, Bad Bunny написа:

 ще ми се наложи да взимам нов отново. За жалост.

Няма ли някаква гаранция? Аз съм връщал няколко пъти. При термостатите се случва често да не работят коректно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера след работа ходих да питам дали мога да го сменя понеже подозирам, че не работи коректно но ми отговориха, че сменяли само ако е купен, пробван и върнат в рамките на седмица след закупуването му. След това не можело

4 minutes ago, veselin velchev said:

Аз бих си купил направо нов,за да не се налага да отварям пак,ако и със стария термостат прави така.

 

Аз също предпочитам това абсолютно винаги за каквато и да било част по колата ми. Но идеята ми в случая е, че ако пак случа на дефектен нов такъв ще ми дойде в повече с хвърлени още 100лв ей така.

И при все, че имам наличен стар, за който не съм съвсем сигурен, че е издухан нищо няма да ми коства да си направя един тест.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, Bad Bunny написа:

в рамките на седмица

тоя срок, май беше нещо от сорта на "14 дена от покупката", ако не бъркам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Bad Bunny Не знам от къде си го купувал, но няма такъв вариант с една седмица. Може да е една седмица, ако го върнеш работещ, защото примерно не става за колата ти, но всяко нещо си има гаранция поне година. Някои магазини, с които работя, дори не се обясняват-приемат си дефектната стока и си избирам или друга част, или връщат парите. Ако искаш пиши ми на лични, за да не правя реклама и ще ти кажа голяма верига, която работи така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 40 минути, venko74 написа:

Според "форумния експерт" това прегряване ли е?

Не е. Написал съм, че мотора започва да прегрява. Стига, разбира се, да не считаш, че 95-98 градуса са идеалната работна температура на двигателя...😁

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@nikrga При съвременните мототи е нормална и малко по-висока даже. Явно не си чел достатъчно. За личния ти опит съм наясно, че липсва, ама то е в почти всички сфери...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, venko74 написа:

При съвременните мототи

Нито при съвременните, нито  в предишните, нито в бъдещите мотоРи това е нормално.

Най-малкото защото при малко по-висока температура охладителната течност ще изкипи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@nikrga Ако твоята охладителна течност е вода, може и да изкипи, ама пак няма да е на 100 градуса, защото е под налягане. А за антифризите може също да почетеш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен това, щом температура над 98 градуса е оптимална за мотора, защо първата степен на охлаждащия вентилатор се включва при по-ниска температура?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ще ти помогна, щото ме кефиш,ама да не си помислиш, че те свалям :hilezh:

 

https://avtotachki.com/bg/kakaya-rabochaya-temperatura-dvigatelya-i-pochemu-ona-podnimaetsya/@nikrga 

 

 Но има и такива силови агрегати, които могат безопасно да се експлоатират, дори когато антифризът в тях се загрява до +120.

Редактирано от venko74
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Статията е вярна - действително работната температура на двигателя е в диапазона 97-105 градуса. Оптималната такава обаче е около 90 градуса. Сега остава да прочетеш каква е разликата между работна и оптимална температура на мотора и спора ще приключи. Колкото до физико-механичните свойства на водата и антифриза, в случая те не са толкова важни, а са важни свойствата на охладителната течност, която се състои от тях.

Редактирано от nikrga
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, nikrga написа:

Оптималната такава обаче е около 90 градуса. Сега остава да прочетеш каква е разликата между работна и оптимална температура на мотора и спора ще приключи.

Няма такова правило. Има доста различни мотори с разлчини оптимални температури. Ако не знаеш защо ще ти кажа, че при съвременните мотори заради екологични изисквания оптиманите температури са доста по-високи.

 

Иначе...с теб няма как да приключи спор. Ти винаги си последна инстанция и трудно може да приключи спор, докато отсрещната страна не спре да ти обръща внимание. По тая тема наистина скоро приключва, че пак се отнесохме, а човекът има проблем и не му помагаме като си мерим патките...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах с нов термостат с уговорката да го върна ако няма разлика и за жалост положението беше същото и си върнах моя новия който така или иначе си работи явно коректно. 

Как да замеря съпротивлението на датчика, при положение, че буксата е изолирана много добре и няма как да вкарам сондите на мултицета при включена букса в датчика?

След като по живи данни и по данни на таблото показанията съвпадат, мисля че мога да изключа уреда в таблото.

Остават датчика(въпреки, че е оригинален чисто нов), окабеляването, перките и управлението им и замерване за изгорели газове респективно гарнитура.. поне по мненията което са дали предишни потребители по-рано.

Редактирано от Bad Bunny
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, Bad Bunny написа:

Остават датчика(въпреки, че е оригинален чисто нов), окабеляването, перките и управлението им и замерване за изгорели газове респективно гарнитура.. поне по мненията което са дали предишни потребители по-рано.

И капачка на разширителния  съд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Здравейте, 

аз имам същия проблем. 

Колата си загрява нормално на 90 градуса градско, а извънградско пада към 70.Най вероятно термостата е за смяна.Обаче искам да купя оригинален термостат. Някой може ли да ме насочи от къде да купя и каква марка е оригиналния термостат 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...