Jump to content

Ауди Б7 2.0Т 200 quattro


Recommended Posts

Мога да споделя моят опит с коментираните мотори.

Имал съм ANB, купено на 90к км, ANB на 180, AWT на 170к, BWE на 80к км (с глава от мотор на 130к км :) ) и CDNC на 200к км.

Всички са били с "максимален" чип.

 

Най-малко масло са ми харчили първото ANB (1.8т/150кс) и последното 2.0т (CDNC със сменени бутала,).

Практическият разход клони към нула - АНБ-то (когато беше"ново") с мотул 8100, 2.0т-то с Ravenol VMP.

В момента същото АНБ (кара го познат) е на 440к км, с оригиналната турбина, изпушва като за гумички и пука над литър масло (репсол) на 10к км.

 

CDNC-то (Б8 с 2.0т/211) е на почти 260к км, разходът на масло (според "електронната щека") варира от 0 до 100гр/10к км.

Колата е с оригиналната турбина, чип, куатро с автомат, газ и не се кара бавно. При смяната на верига и бутала на главата са сменени гумичките. Преди смяна на бутала гореше средно 300гр/1000, в зависимост от маслото можеше да падне и под 200гр.

 

BWE (Б7 2.0т/200) моторът е с глава на 130к км, правена в "Джуди" (същият сервиз, който е правил главата и на Б8-цата), но си погорва масло - нещо около 600-800гр, в зависимост от маслото. Последно е с Мобил1 5/30 и ще видим как ще се отрази.

Б7 има проклета и скъпа картерна вентилация, при Б8 е по-проста и ефективна.

 

AWT (1.8т/150, 2004-та, на 170к км) на градско каране не пипа масло, на извънградско може да стигне 1л/1000км. 

След смяна на гумички на всмукателните клапани разходът е 0.5л/5-6к км с Мобил1 5/30.

 

@MAPTO7007    предното ти 1.8т не беше ли AWT с голям разход на масло?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, robobug написа:

BWE (Б7 2.0т/200) моторът е с глава на 130к км

Лесно ли се намират глави за тези мотори?
Базирайки се на моят опит- или нова, или да намериш 2 употреба валове и глава е равнсилно на 5 от тотото... и не е "защото моторите са много здрави и нямало на части"

Като цяло погледнато, най безболезненият вариант е 3-та генерация ЕА888, с условността, че пак страдат от водни помпи, но това е нищо в сравнение с проблемите на 1-ва и 2-ра генерация.
ЕА113 досега би трябвало или да са "гръмнали" или да си карат. Същото важи и за ЕА888 1 и 2 генерация. Или ремонт, или главобол за собственика, или безпроблемни (малка част)

 

Интересното и при двата мотора е, че без никаква закономерснот има мотори разхвърчали се на 50-80К км, има и такива, които си карат(при ЕА113 не преобладават вторите)

Но при всички положения може да се каже, че качеството е под всякаква критика и става по зле в годините с бензиновите турбо мотори на ВАГ. Някакво изключение е 3.0ТФСИ, като тук е нужно да се спомене, че в никакъв случай колите не са евтини за поддръжка. Просто дават най малко проблеми.

Редактирано от Prokopi90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И пак да повторя за тези които се интересуват, тъй като темата се разводни - TFSI 2.0 на Б7-ците нямат проблем с горене на маслото, докато Б8-ците имат. Даже и в този форум това ясно се вижда от броя на хората които се оплакват от горене на масло. Да не говорим пък че има страшно много изписано в Нета по тази тема.

 

 @Prokopi90 просто мрази този мотор защото се е опарил по собствена вина и постоянно пише неща за него които нищо общо нямат с реалността. Разгледайте му предишните постове  на тази тема и ще се уверите сами. 

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога не съм се парил .... просто двигателя е уникална тоалетна... ма то по същата логика "харесвам" и боклуците на Субару.
Мисля, че колегата @robobug е ремонтирал такъв счупен мотор на много малко километри и може да ти каже от личен опит дали глава и валове се намират лесно ;)  Защо се е счупил на толкова малко километри като е толкова здрав, нямам представа ...
И потретвам, това не е защото са много здрави мотори и не ги разглобявали за части- Вица на годината 😂

Редактирано от Prokopi90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно си баба знае - едно си баба бае, че и твоята работа същата! 😆

Той вече ти каза че гори 600-800 грама, което е горе-долу количеството и на моята, и на почти всички други колеги с този мотор във форума.

Така че мотора си е супер - просто си нямал късмет. И изобщо какво общо има колко масло гори с блокиралия мотор който са ти пробутали, като не си съобразил че трудно се намират по моргите, тъй като моторите за здрави и почти всички са под капака на изправни коли!

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имат си един-два други проблема, но ти не ги знаеш защото никога не си карал такъв мотор. Взривяването или горенето на масло обаче не са между тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, robobug написа:

... предното ти 1.8т не беше ли AWT с голям разход на масло?

Първоначално не беше голям,после се увеличи и накрая от тъпи и некомпетентни майстори - пак нищо не се подобри.
2.0ТФСИ не съм имал и карал ... нито в В7 нито в В8 и така.

Споделих мнение и опит по темата със стария скапан 1.8Т ... който продължава да си държи цена (2022г.) пред 2.0ТФСИ и тук и в чужбина - факт.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, CVT написа:

Имат си един-два други проблема, но ти не ги знаеш защото никога не си карал такъв мотор. Взривяването или горенето на масло обаче не са между тях.

Да не се заяждаме, но знам повече неща за този мотор със сигурност от теб, нищо, че го имаш... в същност, онея "другите" проблеми никога не искам да ги научавам... 
Най малкото, за ралика от теб аз съм го виждал на масата на съставните му части. Даже бях тръгнал да го съживявам с целият си акъл... добре, че се вразумих навреме и си купих направо 1.8Т на 100К км и насадих целия ДТМ отгоре му.... ;) 
От другата страна на главата(отгоре) беше в същият цвятimage.thumb.png.e4c13db3a2f8a8b54bef2a30761046c7.png
 

Редактирано от Prokopi90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли. От гледна точка на опит, да купиш един блокирал мотор в окаяно състояние и да го отвориш не представлява нищо пред 16-годишна експлоатация и поддръжка. Затова ти казвам че не знаеш нищо за този мотор и твърденията ти са абсурдни.

 

Що се отнася до другите проблеми - отстраняването им е бързо и евтино.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8 hours ago, CVT said:

И пак да повторя за тези които се интересуват, тъй като темата се разводни - TFSI 2.0 на Б7-ците нямат проблем с горене на маслото, докато Б8-ците имат.

Аз пак ще уточня - в момента няма останало 2.0т при Б8, което да гори масло.

Или е оправено или е бракувано.

 

.....третата възможност (да е на 10-12 години, да е на 200-300к км) и да продължава да гори масло и да се движи ще го прави най-здравия мотор в историята на автомобилостроенето :hilezh:

 

Ако трябва да обобщя - 2.0т при Б7 блокира от лошо обслужване.

Глави втора употреба няма, а нови са двойно по-скъпи от главите за б8.

Ако колата е с масло, сменяно на 10к км изкарва 300к км (за толкова знам).

Реално това е първият мотор на ВАГ, който масово го убива лонглайф програмата.

 

Като цяло моторът на Б8 е по-надежден, по-икономичен, по-евтин за поддръжка, по-тих и несравнимо повече вървящ.

Конкретно:

вариаторът на Б7 е на цената на този на Б8. Но Б8 има и практически неразрушима AVS система, която издига в съвсем друг клас.

Всмукателния колектор е по-скъп, маслената помпа струва колкото всичките части за ревизия на Б8, 

веригата на Б8 е двойно по-скъпа от ремъка на Б7, но изкарва тройно повече...или поне двойно :) - зависи от маслото

помпата на Б8 за високото налягане на практика не се чупи

Б8 е с метална конзола на масления филтър, с по-добър и надежден блоу-офф

дебитомер, ламбди са на практика еднакви като цена, но изпускателната система на Б7 е по-рестриктивна

Б8 работи с по-ниска температура на маслото

и двата мотора имат части с механично триене и хубавото масло е задължително

 

Най-големият плюс на Б7 е 6hp19 :)....но пък този плюс яде мощност и гориво.

.....а за 1.8т....ами няма място при сравненията на тези мотори....говорим за по 70-80кс и над 100нм разлика, при по-нисък разход, шум и обороти

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 22.01.2022 г. at 21:19, robobug написа:

Глави втора употреба няма

 

На 20.01.2022 г. at 14:53, CVT написа:

Редки са на старо защото почти всички са здрави и са във все още работещи мотори. Защо да разпродават мотора на части след като е изправен??

 

:hilezh::verweis:

 

Редактирано от Prokopi90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По твоята логика един мотор е здрав когато можеш да го намериш разфасован на части във всяка автоморга. :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остави логиката.

Фактът е, че глави за този мотор няма.

В една  друга тема е разисквано как се случва.

 

А за да не се стига до смяна на глава трябва най-елементарна техническа култура или елементарна дисциплина в обслужването.

Моторът иска обикновено масло (над 12лв/л по пазарни цени) и смяна на 10к км....нищо повече.

И с елементарна грижа обезсмисля всякакви проекти с 1.8т до 5к лева.

 

За съжаление в чужбина масово са карани с оригинално масло  (което по онова време е един скапан кастрол) със смяна на по 30-40к км.

Проблемът с високата температура на този мотор и "оригиналния" хидрокрекинг кара ВАГ да пусна ревизия на цедката за маслената помпа:wall:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...