Jump to content

Q5 задни амортисьори


mhi406vt

Recommended Posts

Здравейте, понеже подновявам всичко по задницата, интересуват ме мнения за задните амортисьори, някой ако е сменял, с какво, доволен ли е, и т.н.?

Моята е преди фейса със спортно окачване - 1BV, номера на амортисьора е 8R0513035J, оригинални няма да взема, афтърмаркет гледам излизат ми някакви SACHS - https://www.autokelly.bg/bg/tecdoc/32/WzMyXVszMTQgMjEzXVtNIFNBQ0hTIDMxNCAyMTNd.html - но не мисля, че са за спортно окачване. Насочил съм се към BILSTEIN - B6 - https://www.autokelly.bg/bg/tecdoc/16/WzE2XVsyNC0xNDU5NzhdW00gQklMU1RFSU4gMjQtMTQ1OTc4XQ.html , но нямам си на идея как става возията с тях.

 

Не искам колата да стане като мекица отзад, та ако някой е минавал през процедурата скоро ще се радвам да сподели мнения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

принципно Sachs имат и за спортно окачване поне за моя шлеп с 1BE окачване, но моето е спортно, а твоето може и да е sline?
Bilstein последно време по всички сервизи яко ги хранят, понякога бързо изпускали и масово се препоръчва Sachs. Дори си бях поръчал Bilstein B12 Pro kit, но след 3 месеца чакане го отказах по горната причина.

Тук можеш да намериш за твоята кола какво излиза. 

https://aftermarket.zf.com/go/en/sachs/catalogs/#/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Bilstein B6 е най-доброто, което може да се сложи като амортисьор.

Обикновените черни bilstein нищо не става от тях и затова ги хранят.

Но Б6-ците са топ, ако смениш и четирите няма да я познаеш Q5-цата.

Обаче първо - не са евтини като черните и sachs. Второ - не е ясно дали и къде има налични. Трето - колко време са стояли легнали в кутията….

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Jass: ти сега отново ме замисли. Бях поръчал b12 pro kit юни, до септември не дойдоха - нямали наличност, казаха февруари и ги отказах :)

В този кит амовете са B8, спортните скъсени, които пасват за sport / sline окачване

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за мненията! По принцип при мен возията си е леко твърдичка и опасението ми беше с тези B6 да не стане още по-зле. Но от друга страна пък аз няма как да сложа меки амортисьори на тези пружини. Имам време още да си помисля, по принцип нямам някакви обективно оплаквания, но тъй като ще свалят задния мост, се чудех дали да не го сменя превантивно и повече да не ги мисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако си със спортни окачване или слайн - би трябвало да си за B8 ам. Той е просто със скъсен ход.

B8 е скъсен, но няма общо с ОЕМ твърдостта, комфортът е доста по-приятен. 

Има и B8 зелени, а не жълти, които се водят още по-комфортни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съвета! А кой може да помогне да разбера? Вече съм решил да взема билщайн-ките, от KOKO от форума ще ги поръчам, само че и той не е сигурен дали съм за Б6 или Б8. От прочит на кодовете си знам че съм с 1BV окачване, имам го номера на сегашния амортисьор, мога и да дам вин, но дали може някой със сигурност да го провери? По пронцип и за Б8 да съм, АКО мога да сложа Б6, сякаш ще го предпочета, защото в момента ми е доста твърда возията, и ако мога една идея по-мека да я направя с Б6 спрямо Б8, ше е супер, но и не знам разлика в твърдостта между Б6 и Б8 има ли, или разликата е само в дължината на амортисьора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако си с 1BV - това мисля е sline suspension, което е -3см от стандарното окачване. Ако искаш да си запазиш нивото на колата, както е сега, трябва да вземеш B8, т.е. B12 pro kit, ако искаш да сложиш и нови eibach пружини. Всички казват, че комфортът е завишен с B12 спрямо дървото на ОЕМ окачването, въпреки запазването на -3см.

И аз не знам за разликата между B6 и B8 ам, но ако сложиш B6, задължително сменяш и пружини и колата ти ще стане с 3 см по-висока.

 

Приготви се и за чакане поне 3 месеца, аз моя B12 pro kit го платих, чаках три месеца, те все още не ми даваха дата кога ще го  доставят и го отказах и си взех парите.
Най-добре намери някое Q5 с Bilstein B6/B8 и се повози :) С моето спорно (не слайн) окачване не издържах 19" и ги продадох, но колега сложи B12 pro (с B8) и с неговите 19" вози като с моите зимни 17" и спортното ми окачване. С други думи B12 pro доставя завишен комфорт.

 

А има и такива, които са още по-комфортни:
4x-Shock-Absorber-BILSTEIN-B8-Comfort-Fr

Редактирано от OvivO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм човека с Б12 про кит и 19" на А6-ца 2010-та. Прав е ОвивО. Б12 про кит е Билщайн Б8 (амортисьори) + Ейбах про (пружини). Самият Б8 амортисьор е скъсен Б6. Настройките им са еднакви (твърдост, ребаунд и т.н). Важно е да се знае, че Б8 (Б6) са настроени да потъват по-рязко от колкото връщат. И това на пътя значи, че колата като срещне пропадания и неравности потъва в тях и остава залепена, а не бърза да отскочи. Е....има лек минус при това положение, че редовно стържа пластмасите долу. Ама.....кеф цена няма.

Относно наличности, доставки, цени на Б12.....има сайт bilstein-shop.com. Цените там са по-високи от други сайтове и дистрибутори, но имат наличности и дават вид да са оргиналдъ. Аз ги взех от другаде и вече 2 години се държат. Няма да изкарат 10 колкото фабричното, но......берекет версин и 5 да изкарат.

В същия сайт има търсачка по марка, модел, тип окачване.

Редактирано от Gangbango
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за всички коментари и отзиви, но все още не съм сигурен кой модел е за мен, защото:

 - според вас по кода на окачването (1BV) трябва да взема B8

 - писах си със съпорта на този сайт който Gangbango сподели - bilstein-shop.com - и от там ми дадоха линк (към друг сайт, но няма значение) за B8 пак.

 

 - В същото време като отворя сайта на autokelly и въведа номера на сегашните ми задни амортисьори - 8R0513035J - ми излиза тази оферта  https://www.autokelly.bg/bg/tecdoc/16/WzE2XVsyNC0xNDU5NzhdW00gQklMU1RFSU4gMjQtMTQ1OTc4XQ.html , което е за B6. 

 

 - Като отида на официалния сайт на Закс - https://aftermarket.zf.com/go/en/technical-information/catalog/#/search?languageID=4&brandID=14,35,32,161,68&countryID=A&vehicleTypeIDs=p&manufacturerID=5&modelID=7534&vehicleIDs=27564&searchField=KBA&assemblyGroupIDs=919,854,1180 - и избера моя модел и двигател, излизат ми два вида амортисьори, на едните пише стандартно окачване, на другите - спортно, НО и на двата модела дава абсолютно един и същ модел амортисьори - 

314 213 SACHS Shock Absorber , просто лудница.

 

Ако все пак успея да ги сменя, ще пиша тука, за да може ако някой друг има същия номер амортисьори поне да не се лута като мен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ти колега, искаш да смениш само двата задни амортисьора ли? Като гледам от нашия пазар ще ти излезнат примерно 2 Б6-ци към 750лв. За още толкова вземаш направо комплект Б12, който си е с пружините и сменяш всичко без да мислиш. Аз предполагам, че щом си с-лайн, Б12 кит ще ти запази същата височина, но ще подобри значително комфорта.

Между другото, предните ти спирачни апарати Брембо ли са или TRW? :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колега, само задните искам, без пружините и предните, защото - нямам сериозен проблем с возията, не съм чак толкова недоволен от возията, просто ще ми свалят задния мост за смяна на тампони - на самия мост и на диференциала - и ще сменя шок тампоните и пластмасовите капачки на задните амортисьори. Но покрай цялата тази галимация (понеже не смятам да си я продавам колата скоро) си виках - защо да не сменя направо и задните амортисьори. Започнах да гледам Закс, после тука колегите казаха Билщайн по-добре, и затова съм сега в тая дилема. Иначе два Б6 са ми дали оферта 500 лв., което не е нещо кой знае какво. Два закса ще са към 300 лв, Б8-те не знам все още. Та ще видя. Иначе тя моята е с малкия мотор, не съм и състезател, но не предполагах, че ще е толкова неизвестно с тези амортисьори. Ще прескоча тия дни до сервиза където смятам да я правя колата и там ще говоря с момчетата, те предполагам, че ще са наясно.

Иначе за спирачните апарати си нямам на идея :), но дисковете са ми малки, и на 20' летни джанти стоят малко смешно, но мен не ме бърка :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@mhi406vt: ако избереш B6 задължително ще трябва да сложиш и пружини за нормално окачване. С твоите няма да стане. Ако го направиш това само за задния мост, ще щръкне задницата.

 

Вярно, че sachs за твоята дават един и същ номер за нормално и спортно. На същия сайт за моята и за двете оси са си различни за спортно и нормално окачване.

Освен при теб двете окачвания да са с една дължина амове и да има разлика преди всичко в пружините

Редактирано от OvivO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Блгодаря ти @OvivO за всички насоки, чух какво ми казвате, няма да си ги поръчвам амортисьорите предварително на своя глава, добре че реших все пак да пиша във форума.

Тия дни ще се видя с приятел, който е със стандартното окачване, и ще замеря при него височината на колата и ще сравня с моята, ей така информативно - май от центъра на колелото до калника се мереше, нали? Всъщност ще измеря и дължината на самите амортисьори.

Това със Закса и мен много ме учуди, че дава един и същи номер за спортно и нормално, но може и да е както казваш - при Q5-те да няма разлика в дължината на амортисьора, а само в твърдостта на пружината

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...