Jump to content

Подбор на захранващ кабел


Niki96

Recommended Posts

Здравейте... 

На скоро смених колата... В нея има пуснато кабелче но е може би 8мм2 или 10мм2 .. Усилвайки малко първия път усилвателя изключва докато не изгася и пусна CD-то отново... Втория път гори предпазител.. Беше сложен "стандартен" 40А... В последствие пробвах с 50 и спрях на 60А когато изгоря и той и заподозрях, че консумацията е висока и грее кабелчето ( леко, но явно изстива докато ида пред колата и го заварвам леко топъл)... Мисълта ми е как да подбера правилен кабел.. Разполагам с един 16мм2 и около 45см парче същия за маса.. И имат 80А предпазител... Дали ще са достатъчни.. Взех ги на сляпо като и женицата в магазина не можеше да ми помогне тъй като не разбирала... Предложи ми 14мм2 но ми се стори също малък... И взех 16мм2

За да помогна малко ще дам данни за усилвателя : Helix A1 competition.. На кутиятата пишеше 5kW мощност... Но съдейки по описанието вътре

При 1Ohm и 13.7v дава 1570w rms мощност.. 

Суб баса е Ground zero GZRW30xspl d1 12 инча и него го дават 1500w rms .. Вързал съм го паралелно на 1Ohm ( то толкова са си двете бубини и по отделно като се замисля).. 

Въпросът е да слагам ли 16мм2 или да търся друг

Редактирано от Niki96
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия мощности ако са реални и вероятно факта че усилвателя е заврян в багажника (на по-голямо разстояние от акумулатора) ще ти трябва доооста по яка инсталация.

Редактирано от evg_eni
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 55 минути, Niki96 написа:

Здравейте... 

На скоро смених колата... В нея има пуснато кабелче но е може би 8мм2 или 10мм2 .. Усилвайки малко първия път усилвателя изключва докато не изгася и пусна CD-то отново... Втория път гори предпазител.. Беше сложен "стандартен" 40А... В последствие пробвах с 50 и спрях на 60А когато изгоря и той и заподозрях, че консумацията е висока и грее кабелчето ( леко, но явно изстива докато ида пред колата и го заварвам леко топъл)... Мисълта ми е как да подбера правилен кабел.. Разполагам с един 16мм2 и около 45см парче същия за маса.. И имат 80А предпазител... Дали ще са достатъчни.. Взех ги на сляпо като и женицата в магазина не можеше да ми помогне тъй като не разбирала... Предложи ми 14мм2 но ми се стори също малък... И взех 16мм2

За да помогна малко ще дам данни за усилвателя : Helix A1 competition.. На кутиятата пишеше 5kW мощност... Но съдейки по описанието вътре

При 1Ohm и 13.7v дава 1570w rms мощност.. 

Суб баса е Ground zero GZRW30xspl d1 12 инча и него го дават 1500w rms .. Вързал съм го паралелно на 1Ohm ( то толкова са си двете бубини и по отделно като се замисля).. 

Въпросът е да слагам ли 16мм2 или да търся друг

 

Да, кабела трябва да е минимум 16 квадрата, а бушона 80А. Пише го в упътването: цък!

 

Колко е дълъг кабела?

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ауч, ти спомена дължина на кабела.. Рязан е по старата кола (w201 MB)... Сега май ще е невъзможно да го бутна в W124 май ше дойде къс.. От всичко ей това не се замислих тцтц.. По принцип около 2.6м е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тази дължина можеш да минеш и с 14 квадрата и ще имаш пад на напрежението под 2% на запален мотор (13.8 волта).

 

Можеш да използваш този калкулатор да си изчислиш минималното сечение в зависимост от дължината на кабела и пада на напрежение. Изчислявай за 80 ампера и гледай пада да е на 2% а не повече, защото тези проценти отиват в затопляне на кабела.

 

Ако решиш да увеличиш сечението не е нужно да махаш стария кабел, а само свързваш втори кабел паралелно на първия и събираш сеченията.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...