КалинА3 Публикувано 1 Март 2022 Доклад Share Публикувано 1 Март 2022 (Редактирано) Колата е audi a3 8l, 1.9tdi, 1999. Купих я 05.2021 на "250 хиляди", нямам никаква сервизна история. От както я взех скоростите се включват трудно, но постижимо. Преди беше само 1ва и 3та, сега като чели са 1ва, 2ра и 5та. При включване на задна в спряло положение половината пъти се чува едно ТИХО пилене все едно не съм настъпил съединителя до долу (а всъщност е до земята). Най често и най трудно влизат 1ва и задна. Забелязал съм че ако не иска да влезе, (седи до половината скоростния лост) ако отпускам съединения много бавно в един момент се освобождава и влиза до край (малко преди да "захапе") Въпроса ми е дали ако си сменя маслото на скоростната кутия може това да се оправи? Редактирано 1 Март 2022 от КалинА3 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 1 Март 2022 Доклад Share Публикувано 1 Март 2022 Пробвай,но вероятно ще се наложи да смениш и съединителя. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
КалинА3 Публикувано 1 Март 2022 Автор Доклад Share Публикувано 1 Март 2022 (Редактирано) Като пари горе долу можеш ли да ме ориентираш? Май не са къси пари. Има ли някакви симптоми по които мога да разбера дали съединителя е за смяна, или да попитам майстора като сменя маслото дали може да погледне? Редактирано 2 Март 2022 от VBI Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@" Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 1 Март 2022 Доклад Share Публикувано 1 Март 2022 1000лв. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s7r3l0k Публикувано 1 Март 2022 Доклад Share Публикувано 1 Март 2022 Не си играй с маслото, смисъл няма. Проблема е много вероятно да е в селектора на скоростната кутия. Това е ръчката, която виждаш над кутията с един дълъг лост, който влиза в нея и който управлява позициите. Семеринга на този селектор заминава, влиза влага и всичките детайли в горната част на механизма ръждясват. Маслото не стига до там, защото има една кретенски измислена чашка, която предотвратява доброто смазване. При събратята на А3 в следващите години този проблем е решен с различен дизайн на селектора. Такъв беше случаят при първото ми А3 дизел. Оправи се със сходна част от Сеат Леон след 2003г. От моята кутия извадих съсипан селектор, придружен с гъста ръждива утайка. Чистих го, обезмаслявах, стоя в преобразувател, но беше неспасяем, всичките му важни детайли се ронеха. Преди това смених маслото и ефект нямаше. Селектора е много лесен за смяна. Първо провери селектора и после минавай към смяната на съединител за 1000лв, че тия дърти курници вече не си заслужават подобни скъпи инвестиции. Имам лоша новина - ако селектора го е докарал до това положение, автомобила отдавна е подминал 400-500 хил. км пробег. Но това трябва да си го очаквал от толкова стар автомобил. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
КалинА3 Публикувано 2 Март 2022 Автор Доклад Share Публикувано 2 Март 2022 (Редактирано) Не съм се и съмнявал че колата е над 300-400 хил., точно за това написах "250 000". Наистина ли е лесно да се подмени тази част с нова? Всеки майстор ли ще може да го направи? И колко пари ще е горе долу, ако знаеш? Благодаря за информацията! Редактирано 2 Март 2022 от VBI Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@" Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 2 Март 2022 Доклад Share Публикувано 2 Март 2022 Щом чуваш леко "пилене" при вкарване на 1-ва/задна най-вероятно не отделя добре съединителя и е за смяна комплект феродов+притискателен+лагер. Закарай я в сервиз да я проверят за да не даваш пари залудо - там ще видят дали е съединителя или селектора. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s7r3l0k Публикувано 2 Март 2022 Доклад Share Публикувано 2 Март 2022 Селектора се търси втора ръка. Нов няма, а и да има, няма да ти хареса цената. Аз лично тогава купих кутия със заминал диференциал и си взех селектора от нея, защото цялата кутия ми струваше по-малко отколкото селектор втора ръка. Селектора се демонтира и проверява много лесно. Не купувай нищо, преди да си сигурен. Първо визуална инспекция на състоянието му. Ако се окаже, че е съединител, първо разглобяват, после се поръчва. Може да се разминеш без маховик, който е сериозният разход. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
КалинА3 Публикувано 2 Март 2022 Автор Доклад Share Публикувано 2 Март 2022 Нещо много разправии ми се струват, и много разходи. Ще отида да го проверят, но не знам дали си заслужава да се прави. Има ли възможност нещо по голямо да се повреди ако не сменя нищо? Маслото значи да не го сменям? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 2 Март 2022 Доклад Share Публикувано 2 Март 2022 На А3-та,която имахме заради блокирал демпфер незнайно кога опатка четвърта скорост на кутията.Освен комплект съединител сменях и кутия. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s7r3l0k Публикувано 2 Март 2022 Доклад Share Публикувано 2 Март 2022 Да се повторя. Селектора се проверява лесно, много бързо, втора ръка е около 50лв, намира се лесно като част. Най-малкото, ако е съединителя, рано или късно ще те остави на пътя, ако не се погрижиш и така ще ти излезе по-скъпо, ако има и други щети. Колегата вече е споменал колко по-зле могат да станат нещата. Маслото ти е най-лесната работа, не знам защо се концентрираш толкова много върху него. Една туба масло за кутията е 20лв и се сменя в рамките на 10 минути. Нека проверят всичко изброено, пък маслото пак можеш да им поръчаш да ти го сменят. Особено ако се наложи смяна на селектора. Смяната на масло, което е на незнайни километри, никога не е лоша идея, просто в случая изглежда, че не е там източника на проблема. А3 не е лош автомобил, но има потенциала да ти бръкне дълбоко в джоба, особено дизелите, въпреки че са на преклонна възраст. Малко е късно обаче за размисли по тази тема, след като го имаш от почти година. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
КалинА3 Публикувано 2 Март 2022 Автор Доклад Share Публикувано 2 Март 2022 @s7r3l0k Благодаря за изчерпателния отговор. По назад беше споменал да не пипам маслото и за това не ми беше ясно. Ще попитам майстора какво смята че е и ще се решим какво да оправим. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
h0r4ex Публикувано 4 Март 2022 Доклад Share Публикувано 4 Март 2022 Имах точния проблем с кутията. Смяната на маслото не помогна особено. Първа ми хъркаше почти винаги, задната от време на време. Оказа се, че долната помпа на съединителя беше на път да си ходи Може да погледнеш и тази тема от колегите от VW форума - https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=11&t=368036&p=4165788#p4165788 . По сайтовете има ремонтни комплекти за този тип скоростни кутий и не са скъпи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване