Jump to content

Audi A3 1.9 90 ALH мнение за лог


vagforum

Recommended Posts

Накратко, нещо много различни стойности дава турбината от исканите.. Ту по-малко, ту повече.. Теста е на 3-та от 1500 до 4300 оборота

received_669145511087565.webp

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Ето едно снимка към нов лог от вчера, теста е на 4-та 1500-4300 оборота. Колата като, че ли е мудна, особено под 2,2к оборота, а около 3 е най-жива, което се потвърждава и от данните. Какво да правя ? Къде да търся проблем ?

FB_IMG_1651930765134.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Тоест ? Да сменям вакуумните маркучи и да видя дали ще се оправи ? Дебитомера и N75 добре ли са ? Гледам в сайта на Ross tech е написано, че за дебитомер около 3к оборота е 850 мг ? От n75 си нямам и на идея. Забравих да кажа, че миналата година по някое време изгубих турбото, тогава майстора каза, че е някакъв клапан за налягане или маркуч нещо, не помня, само помня, че ме удруса 110 лв

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много неща има писани,по спомен твоето турбо се разтоварва от налягане не от вакуум.Клапана  движи един лост на който е закачена една паричка ,образно казано. Като се сцепи топлата част между перката и там където  запушва паричката турбото не може да се развърти бързо,защото от цепката изпуска ,после пиква и ефекта е това което прави мотора ти. Това е с 2 думи. Мисля че имаше такива мотори  и с променлива геометрия,там е подобен проблема ,но се получава от зацапана геометрия и невъзможност да се движи лоста в целия диапазон.

Есенниците ,които търсиш са пряко свързани с управлението на турбото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 50 минути, buzzi написа:

Много неща има писани,по спомен твоето турбо се разтоварва от налягане не от вакуум.Клапана  движи един лост на който е закачена една паричка ,образно казано. Като се сцепи топлата част между перката и там където  запушва паричката турбото не може да се развърти бързо,защото от цепката изпуска ,после пиква и ефекта е това което прави мотора ти. Това е с 2 думи. Мисля че имаше такива мотори  и с променлива геометрия,там е подобен проблема ,но се получава от зацапана геометрия и невъзможност да се движи лоста в целия диапазон.

Есенниците ,които търсиш са пряко свързани с управлението на турбото.

Айй, аз явно съм забравил да кажа.. мотора е ALH с променливата геометрия. Какво следва да правя ? Възможно ли е цялото нещо да е от зацапа геометрия ? По принцип всеки месец по 1-2 пъти я издухвам на магистралата

Друго, което мога да добавя, е че май в диапазона около 3к оборота колата има най-много сила, а под 2 никой да не я търси, умрял кон е по-бърз. Вече се чудя какво да правя

Друго се сетих сега, преди няколко месеца познат нещо гледаше по колата и каза, че на 10-тина секунди лостчето на актуатора се мести, и като гледаше отгоре явно го е видял, че по-мудно го прави. Малко след него аз зяпах отгоре, но нито знам къде да гледам, нито видях нещо да се мести покрай турбината и т.н. (то и няма много видимост отгоре покрай егра). Забравих да спомена, че ЕГР-а е махнат (още като я взех), маркуча е окачен и има метално накрая. Катализатор също няма

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Добро утро, предполагам за това въпрос, отдавна си го мислех. Притеснявах се по-скоро за дебитомер и Н75, че като чета това са проблемите при невървенето на 1.9 тди. Предполагам те са ми наред и остава да изчистя геометрията по този начин

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не виждам нищо необичайно в този лог, за мен е ОК. за дебитомера мисля че на 3-ти канал беше. Качвай си логовете в ето тази програма, информацията е по лесна за въпзриемане с нея.

https://mega.nz/file/7NR3GJDb#BTLJo8HO0iYgWqesCA456Ml2GXcRN6_XL_FZ7Z8gJBw

Относно лоста на геометрията можеш да си пуснеш тест на N75 с vcds engine/measuring blocks/ group 011/ switch to basic settings

оставяш го така и погледни лостчето в какъв диапазон се движи. Компютъра ще го включва и изключва през няколко секунди докато не спреш теста. Даже моята така я раздвижвам от време на време :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лекия вариант е  блокирала геометрия , по зле е когато отворите на лагерната втулка се запушат от ненавременна смяна на масло и вала задира, съответно  се развърта  неравномерно с прекъсвания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, evg_eni написа:

Аз не виждам нищо необичайно в този лог, за мен е ОК. за дебитомера мисля че на 3-ти канал беше. Качвай си логовете в ето тази програма, информацията е по лесна за въпзриемане с нея.

https://mega.nz/file/7NR3GJDb#BTLJo8HO0iYgWqesCA456Ml2GXcRN6_XL_FZ7Z8gJBw

Относно лоста на геометрията можеш да си пуснеш тест на N75 с vcds engine/measuring blocks/ group 011/ switch to basic settings

оставяш го така и погледни лостчето в какъв диапазон се движи. Компютъра ще го включва и изключва през няколко секунди докато не спреш теста. Даже моята така я раздвижвам от време на време :D

https://dox.abv.bg/download?id=5de68306ba ето ти лога форматиран. Теста е на 8 10 и 11 канал. Както можеш да видиш било то с графа или без, надува до 1.2-1.3 когато иска 0.9 или пък ненадува 0.2,0.8 когато пак иска 0.9. На 8 има дебитомера, пуска 750-850, което мисля е добре. Н75 не мога да го разбера добре ли е не е ли.. на място върти 0.0%->99.6% както можеш да видиш във втория файл.

Като цяло, ясно е, че нещо не е наред с колата, турбината хем ненадува, хем пренадува, хем държи странни стойности и тук идва въпроса: зацапана геометрия, Н75 клапана, дебитомер или някъде нещо по вакуумните маркучи, аз друго не знам. Колкото до поддръжката, винаги е обслужвана навреме. Поне при мен и предния собственик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, то е ясно, че трябва да се прави нещо и мисля да тръгна със смяна на вакуумни маркучи + чистене с пяна за фурна на геометрията. За мой лош късмет нищо не разбирам, но ще се радвам, ако получа информация какви точно маркучи, откъде и с каква големина да взема. Четох по форумите, че ми трябват 4 мм и 6 мм, кой за къде е и това ли са ? Това външен или вътрешен отвор е, че някъде чета 3.2 мм 3.5 мм и тотално се обърках. Интересува ме като отида в магазина да кажа такъв и такъв с такава големина и толкова метра. Схемата на вакуумните маркучи ще си я намеря, но ако някой случайно я има запазена, то може да ме улесни като я постне. Второто, каква пяна да ползвам или няма значение ? И гледам ги приспособяват с маркучле, как става този номер ? След тези 2 неща, ако нещата не се оправят, то ще премина през дебитомер (ако мога да взема назаем от познат за тест) и Н75(някъде четох, че могат да се разменят с клапана за ЕГР-а, това вярно ли е ?) И така.. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи по 2 метра от 3мм и 4мм (вътрешен отвор естествено) ще ти стигнат. Но да знаеш че силиконовите се протриват супер лесно от въбрациите на мотора така че като ги наредиш хубаво огледай да няма триене някъде. ето ти схемата тук. https://i.postimg.cc/5NgRRgVs/image.jpg

Провери си и еднопосочния клапан (един малък бяло/черен) трябва да пуска само в една посока. Относно чистенето с пяна, мисля че имах в телефона номера на автора на идеята. ако решиш да го правиш това да си го питаш лично. аз лично турбо не съм чистил никога а я имам от 2016-та г. мога да ти направя и аз лог когато имам време.

Редактирано от evg_eni
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Благодаря много, не ми трябва чак да му звъня, то или ще стане, или няма. Обнадежден съм, тъй като все пак колата ми не влиза в авариен режим, тоест елементите по геометрията, ако е от нея все пак се движат и не са толкова спекли и зацапани. Ще се радвам на лог, просто ми е интересно да сравня при един напълно работещ автомобил какви стойности трябва да подава дебитомера, турбото как му се фвижи налягането и N75 в какви проценти трябва да се държи. Колкото до вакуумите, кои са 3 мм и кои 4 или аз ще си ги видя като ги свалям 1 по 1 ?

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес на тест в града  на 3-та от ~1500 оборота до 3600. Турбината здраво си пренадува май, дебитомера си пуска доволно, та явно ще да е геометрия ? Най-странното беше накрая, точно на 1-2 секунди преди да пусна педала на газта колата изгуби всякаква мощност, докато стигна до паркинг нямах почти или никакво турбо и помислих, че съм заминал. Вдигам капака и какво да видя, вакуумния маркуч от Н75 до тройника на където се разпределя към Н18 и МАФ се беше изхлузил.. Чудя се геометрията ли е за чистене или маркучите..

image.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, а тоя ЕГР на колко % трябва да се мени ? И изобщо трябва ли при положение, че е затапен ? Гледам маркуча е откачен и затапен с болт или нещо подобно, метално отпред като тапа. На снимката гледам върви 84,5%->4,8%, но на един момент има 66.9% ? Да не би нещо от някъде да изпуска ? А самия ЕГР си е мръсен и гаден, ама се съмнявам той да играе някаква роля при положение, че няма вакуум към него

@evg_eni Реших да взема на Gates маркучи с оплетката, които са, но гледам имат 3.2 мм и 3.5 мм, кои да взема ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко сякаш сам си пиша, но ако някой благоволи да отговори. Колко трябва да се мърда лостчето на геометрията ? Пуснах тест на Н75 през output tests след като колата изгасне излязох и отидох до двигателя. Чуваше се някакво цъкане или чаткане, което не знам от къде идваше, лостчето се движеше 3-4 пъти докато явно не изгуби вакуума и спря  но не мога да определя колко се движеше, смисъл достатъчно ли е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лостчето на геометрията трябва да изпълнява плавно пълният си ход без да насича.Свали ЕГР-а и го почисти от натрупаната мръсотия по него.Н75 може да не изпълнява коректно подадената му заявка и да не движи нирмално геометрията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колко е този пълен ход, това не знам. Гледам го иначе си се движи насам-натам мисля спокойно, но не знам до колко трябва да се движи. Би ли споделил каква роля играе ЕГР-а при положение, че е с окачен вакуум ? То, дори не знам дали е мръсен отвътре  просто гледам така около свръзката и 8коло него, че е е мръсно

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледах, гледах това лостче на запален двигател и basic settings и добре се движи, като цак-цак няма насичания, няма трудности. Хода отгоре като гледам не мога да преценя, може би 1 см

Гледам и на 13 канал цилиндрите, какви стойности трябва да имат в idle ? че при мен са някакви -0,2/-0,5/0,7/0 или нещо подобно (съответно 1 2 3 4)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросния маркуч продължава да се откача при напъване на колата.. не знам какво да го правя вече, преди да ги сменя.. Ако е и индикация за някакъв проблем, някой ако има идеи Снимка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...