Jump to content

Тресе в обороти


Kristian Petrov

Recommended Posts

Здравейте, моля дайте някакъв съвет какво да направя и какво да проверя по тази кола (B7 (2007), 2.0 TDI, 140hp , BPW двигател, механична скоростна кутия), защото вече 2 години ходя по мъките и резултат - никакъв. Става въпрос за следното, преди 2 години започнаха проблеми с дюзите. Колата започна да тресе на място и да пуши в определени градуси, преди да загрее напълно на 90. Сменихме дюза на трети цилиндър с втора ръка, при което проблема се реши на 100%. Няколко месеца по-късно се появи същия проблем и се установи, че развалената дюза е на четвърти цилиндър. Слагахме поне 5-6 различни дюзи за този цилиндър, но проблемът остана. Човек, който прави ремонта, направи "някаква настройка на дюзата за 4ти цилиндър, при което се появи и въпросното претрисане, за което искам съвет, само при подаване на пълна газ между 1800 и 3000 оборота. В последствие се оказа, че имам проблем с разпределителния вал, повдигачите и клапаните. Смених вала с компонентите му, включително и дюзата на 4ти цилиндър и проблема с тресене на място и пушене изчезна. За съжаление обаче, остана силното претрисане между 1800 и 3000 оборота при подаване на пълна газ. 

Моля за съдействие относно проблема, тъй като вече 2 години обикалям по различни майстори и всеки твърди, че дюзите са ми перфектни (тестват ги на място с компютър). Чух какви ли не възможности - маховик и съединител (проверен е и не е от него), компоненти по окачването, тампони на двигател (видимо изглеждат здрави).  

Най-силна вибрация има на по-високите предавки - 4та и 5та между 1800 и 3000 оборота. След като премине 3000 оборота колата почва да върви доста по-гладко без почти никаква вибрация. Ако ускорявам по-плавно, без да натискам газта до долу, вибрацията е по-слаба и почти незабележима.


Бихте ли ми съдействали, защото вече нямам нерви с този проблем?

Link to comment
Share on other sites

Има някакви вибрации, едва доловими, но в никакъв случай не са както в движение, защото в движение се тресе абсолютно всичко и скоростният лост направо откача. 

Edited by VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Link to comment
Share on other sites

Вътрешно каре е(по скоро чашката в която ляга).Имах Пежо 406 преди години колата се тресеше както тресе небалансирана гума между 90 и 110 км и когато премина тези километри или карам с по ниска скорост всичко е наред,а когато изкючвах от скорост в този диапазон колата не тресеше грам.Колкото до това че след определени километри скорост се оправя е от това че вече не е в резонанс.Тогава смених едната полуоска(втора употреба)и резонанса се промени от 80 до 100 км смених и другата и колата се оправи.Вътрешните карета са едни триглави кръгчета с иглени пръчици обаче проблема не е в тях а в чашката в която лягат в нея се образуват едни вкопани в стените от там идват вибрациите и резонанса.https://images.app.goo.gl/XHKg37e5wsYWkxnB6

Снимката е примерна проблема е в чашката

 

Edited by Kukata_a4
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Да внеса малко яснота по проблема: подмених двете вътрешни карета и едно външно, защото бяха разбити, с чисто нови. Проблемът с вибрацията все още го има. Единственото, което остана като вариант е тампони на двигател и скоростна кутия. Не виждам от какво друго може да е. 

Ако някой има предположения, моля да сподели.

Link to comment
Share on other sites

На 17.03.2022 г. at 15:33, Kristian Petrov написа:

В момента, в който махна крака от газта вибрацията изчезва напълно.

Предполагам няма кардан , за мен проблема е в съединителя.

Link to comment
Share on other sites

Вчера, след около час каране на магистрала и стабилно натискане, излизайки на главния път, където вече скоростта беше значително по-ниска, изведнъж светна лампата за ниско ниво на маслото. Долях около 500мл и продължих. Не знам дали това има общо с предния проблем с вибрацията, но до момента никога не съм доливал масло. Не се виждат и течове.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 months later...

Колега има ли някакво развитие по въпроса защото минах точно през същото в точно тази последователност като се стигна до загуба на масло и антифриз се оказа от уплатненията на масления охладител колата е а4 б7 2.7 V6 2007. Тресенето ме влудява само при ускорение ако е плавно почти не се усеща. Сменени вътрешни карета без резултат сега следва тампони на мотора надявам се проблема да се реши с тях. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@M.Pashov  За съжаление няма никакво развитие. И при мен, както съм написал, са сменени каретата. Загубата на масло се оказа от "чисто нов капак на клапаните", който след смяната изпускаше от едната страна. Закрепиха положението по познатия начин - силикон. Честно казано, изчетох каквото намерих по форумите и не ми се иска да сменям тампони и маховици, защото "може" да е от това. Продължавам да мисля, че при мен проблемът е някъде по двигателя, защото тази вибрация се появи, след като пипаха дюзите и ги настройваха, за да не тресе на място. Нещо, което е доста досадно е, че масово сервизите не искат да ми обръщат внимание, защото може би проблемът е доста пипкав или пък не им се занимава с тези стари коли. 
Ако откриеш при теб какво е, може да споделиш.

Link to comment
Share on other sites

Смених и тампоните и цялото окачване, но проблема си остана, имам лоши стойности на едната дюза но не мога да повярвам че ще тресе така от една дюза, с маховика проблеми уж няма при мен. Следваща стъпка са дюзите и после ако и така не се оправи вече не знам…. 

Link to comment
Share on other sites

Това че проблема при теб се е появил след пипане на дюзите а при мен имам 1-2 дюзи с лоши стойности ме обнадеждава че решението на проблема се крие там…

Link to comment
Share on other sites

@M.Pashov Аз закарах колата в ИПО сервиз в София и ги помолих да проверят дюзите и да направят диагностика, дори ако трябва да тестват една по една всяка дюза. Отказаха ми, след като били пробвали колата "как върви". Твърдяха, че е от окачването. 

Link to comment
Share on other sites

А колата закачали ли са я да и видят стойностите на дюзите след въпросната настройка след която е започнала да тресе?

Edited by M.Pashov
Link to comment
Share on other sites

След като са сменени вътрешни карета и тампони на мотора и кутията(в моя случай) и колата тресе само при ускорение не виждам как проблема може да е механичен освен при проблем с съединителя, за което и двамата явно нямаме признаци. Освен това логиката не би ли следвало да е точно обратната ако е проблем с съединителя на ниските предавки да тресе когато се натоварва най-много например при потегляне от място, а във високите предавки да се успокоява 

Link to comment
Share on other sites

А маховикът трябва да тропа и тресе на място. При мен няма такива симптоми. Казвали са ми също, че може да е от протекла тандем помпа, при мен мисля, че й слагаха някаква пластина около капака, за да я уплътнят. Не съм мислил да я сменям а нова. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Смених и дюзите, тресенето намаля но все още го има и като закачим колата продължава да дава същите стойности на същия 4-ти цилиндър. Другата седмица ще ходя да меря компресия защото друго не остана. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...