Jump to content

Покупка на А6, 4F - Бензин, кой двигател ?


Recommended Posts

Здравейте колеги имам намерение се да си купя Аuди А6, 4f бензинов мотор, кой двигател ще ми препоръчате. 

Колата ще се кара основно на газ, колебая се между 2.4 и 3.2 не знам какви са предимствата и недостатъците между двата варианта, ще се раздвам някой да сподели опит или  наблюдения.

 

Колата ще се кара смесено градско и изънградско около 50 - 60км на ден.

Брат ми има 2.4 на газ за 3г. от както я кара не е имал никакви проблеми с двигателя, но ми се струва мудничка сравнение с моята стара А4-ка 1.8Т

 

Приемам и други варианти, благодаря. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3.2-ката е FSI и не става на газ. Иначе най-хубавия бензин на тва купе е 3.0TFSI на фейса!  

Според мен с тоя пробег и често извънградско може да си позволиш и нафта...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и 3.0 бензин двигател с код BBJ, който става идеално на газ с обикновена газова уредба - лошото е, че рядко изпадат и го слагат в A6/4F до края на 2006г. ако не се лъжа. Разход на газ градско 16-18л/100 (София), извънградско 12-13л/100км.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един вариант е 4,2, като преди фейса не са с директно впръскване. Макар че колегата Evgeni K.  кара 4,2фси на газ без проблеми до момента според него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4.2 мотора , до колкото съм запознат има проблеми с веригите , а при 3.0tfsi няма такива драми . 3.0 мотора е много по пъргав и не е натикан с обувалката като 4.2 . Аз съм с 3.0tfsi с ремап и съм пре доволен , нямал съм почти никакви драми освен малко течове на масло , ама така немските автомобили си маркират територията :D Разхода на гориво е относителен 13.5-14.5 в града и 9-10 извън , ако много се засилваш в града 20/100 ги ловиш без много усилия :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.4 и 3.2 нямаха ли некЪ'в голЕм дерт с интейка? Некви драми май имаше, че трябва да сменя целия. при 4.2i поне може да се разглоби и да се оправи, че даже и да се подобри. Белким тръгне малко от малко:eusa_naughty:

Да кажем, че мотора е 3.2 фси и че е с букви AUK: https://landirenzo.com/en/lpg-vehicle-systems

Има ли кочини с вЕ шЕс' и вЕ осем  на ВАГ 'дето нЕмат дерт с вериги :nixweiss: . От това хилядолетие, нали.  То не, че другите немски кочини нямат де.

Според мен ако ще е фси, поне да е 3.0Т, че ще върви. Останолото фси е тотал щета. Никое не гори маслО :hilezh: То и 3.0Т не гори, само дето като си нямат работа оунЪрите му сменят ей така за спорта едно PCV. ДокАт' си пият кафето с две цигари. Скромно.За 600лв и нагоре. И после изненада - ма то нищо Й нямало на мембрната. И разбира се минават на по-хубаво маслО :flipoff: За предпочитане риванОл. 

Преди 11 часа, Ivan Borisov написа:

Здравейте колеги имам намерение се да си купя Аuди А6, 4f бензинов мотор, кой двигател ще ми препоръчате. 

Колата ще се кара основно на газ, колебая се между 2.4 и 3.2 не знам какви са предимствата и недостатъците между двата варианта, ще се раздвам някой да сподели опит или  наблюдения.

 

Колата ще се кара смесено градско и изънградско около 50 - 60км на ден.

Брат ми има 2.4 на газ за 3г. от както я кара не е имал никакви проблеми с двигателя, но ми се струва мудничка сравнение с моята стара А4-ка 1.8Т

 

Приемам и други варианти, благодаря. 

 

Е то 4ф-ка с 4.2i на газ, 335 коня, 'ма на хартия, бавен автомат, заминал дебиломер и разтеглени вериги, всяко читавo и чипнато 1.8Т ВЕХ :runningdog: ще зададе тема за размисъл на собственика. Какво остава за 2.4i :gruebel: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами на 10+ годишни коли няма как да няма драми и филми :) Някой и се е нарадвал като нова и в гаранция и после сме ние на ход :D и търсим коя има по малко проблеми . Истината е че подръжката /V6 & V8 /и сегашните цени на горивата са си едно доста голямо перо . Ама пуста краста да върви на гръм :) Жена и кола на късмет :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 3/25/2022 at 5:11 PM, vle4ugoto said:

4.2 мотора , до колкото съм запознат има проблеми с веригите , а при 3.0tfsi няма такива драми .

Май май се оказва, че има, стандартно чупещия се водач се чупи по същия начин. Аз стигам до извода, че тези коли общо взето трудно можеш да се разминеш с пълно облужване ако са прескочили 100-120к и не ти се рискува.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма смисъл от 2.4 и 3.2. Цената за поддръжката йм е еднаква с тази на 4.2, а разхода е изненадващо почти същия. Просто 2 свещи, 2 бубини и 2 литра масло повече. Конете са повече, кефа е много по-голям, върви повече, а звука...ех звука. 

4.2 не е дизелак. Той е с два вала на глава и веригите имат мнооого по-голям ресурс. Проблема на 4.2i с тракането не е от свършили вериги и обтегачи, а тея ваноси (също са проблем и при 2.4). Американци даже правят ремонтен комплект с който се решава проблема, но и той е много скъп. А да ги смените на място - просто никакъв шанс. Мотора долу.

При ФСИ моторите, няма проблем с авансаторите, ваноси или кой както иска да ги нарича. Отделно, че клапаните които ги управляват, са вече на много удобно място за смяна. За 10 мин работа и са евтини. Ако има осезаем разход на масло, то най-вероятно говорим за много километри. Ама много.

И аз преди наистина търсех само с ВАТ мотор 335 коня.

Един ден на майтап купих 4.2ФСИ защото беше на реални много малко километри, а беше с проблем. Оказа се инжектор. Смених го (230 лв) и колата заспа. Оказа се, поредната градска легенда. Мотора си е супер.

Отделно, се оказа, че легендите за газифицирането също са глупости. Просто повечето майстори не могат. Едни водещи агу майстори във варна, ми обясняваха, как щяла да харчи 4-5-6 л бензин на 100, как нямало смисъл дрън дрън. Пичовете в Бургас ми я направиха, харчи си 1.6 л /100 заедно със студените стартове и всеки път, че пали на бензин. Всеки 3-4000 хил км, като напълня бензина до горе, смятам и всеки път точно 1.6.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За течна фаза газ ли става въпрос и ако да, не е ли проблем мръсната газ в бг?

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е течна фаза. Нормален газов инжекцион, с малко по-особен изпарител и компютър. Но тея специалисти, дето казват, че не може или ще счупи мотора са същите, като онзи, дето едно време слагаха газови само на карбуратор или моноинж., и обясняват, че на инжекцион не може да се сложи газ, не си заслужава или пък ще развали мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да чукам на дърво :) на 155к съм вече и няма драми с вериги , обтегачи и т.н. Да неприятното е че се вади мотора и си отнема време и пари . Гас определено не бих си сложил при положение че не въртя толкова много километри / трудно стигам 8к на година/ и повечето са извънградско където разхода е доста по надолу , но всеки сам си преценява . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 hours ago, Evgeni K. said:

Не е течна фаза. Нормален газов инжекцион, с малко по-особен изпарител и компютър. Но тея специалисти, дето казват, че не може или ще счупи мотора са същите, като онзи, дето едно време слагаха газови само на карбуратор или моноинж., и обясняват, че на инжекцион не може да се сложи газ, не си заслужава или пък ще развали мотора.

Мерси, това може да промени погледа ми към фси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 25.03.2022 г. at 20:50, scc написа:

Според мен ако ще е фси, поне да е 3.0Т, че ще върви. Останолото фси е тотал щета. Никое не гори маслО :hilezh: То и 3.0Т не гори, само дето като си нямат работа оунЪрите му сменят ей така за спорта едно PCV. ДокАт' си пият кафето с две цигари. Скромно.За 600лв и нагоре. И после изненада - ма то нищо Й нямало на мембрната. И разбира се минават на по-хубаво маслО :flipoff: За предпочитане риванОл.

 

Да някои горят щото са карани със смяна на 30хил км ... Даже за да е пълно щастието има 3.0TFSI дето са заминали в кофата.

Ама все пак VAG перфектни мотори няма ... дори легендата 1.8Т си има драми и т.н.

 

Ся по-голямата  драма на 3.0TFSI е, че излиза скъпо (в сравенение с 1.8T пък да не говорим) да се притежава, това ако държим каляската е в топ форма де.

 

п.с. Винаги можеш да споделиш кой е топ мотова на Ауди дето няма драми...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, да ми кажете, че 4.2 фси не върви е несериозно. Усезаемо по-добра динамика има от 4.2i. А пък 3.0тфси изобщо не е безпроблемен мотор. Отделно, там газирането е по-проблемно и създава ядове.

Редактирано от Evgeni K.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

15 годишна каляска без проблеми няма :) иска си подръжка и да се пипа от някой който разбира но аз лично предпочитам 3.0 пред 4.2 . Звука от чарджара ме кефи , особенно като се сложи и спортен филтър го "чуваш" как жадно смуче и има доста ряз , 4.2 е по тромав и веднага се усеща разликата , С ръчни спокорости е по яко усещането / според мен / , но си взех автомат  :) И най добре автора на темата да кара и двата мотора и да слага нещата на кантара и да решава :) Ако колата не е поддържана добре , няма значение модел марка и т.н. ще се нашие .Всеки иска да купи нещо надеждно за бюджета който има и е важно в сервиза да обърнат достатъчно внимание на всички детайли при проверката и пак няма 100% гаранция че ще се види всичко . И като сметнеш после разходи - данък 400лв , каско 1600-1800 , ГО-300+ , винетка 100 . А първоначалното обслужване ...... мале мале :D двигател -масло , филтри , кутия , диф, евентуално гуми ..... и отиде 4 к :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Evgeni K. написа:

Значи, да ми кажете, че 4.2 фси не върви е несериозно. Усезаемо по-добра динамика има от 4.2i. А пък 3.0тфси изобщо не е безпроблемен мотор. Отделно, там газирането е по-проблемно и създава ядове.

 

То понеже 4.2FSI няма драми кай честно ?

Всичките V6 и V8 мотори на ауди си имат драми ... къде конструктивно заложени къде вследствие на калпава поддръжка.

Ся дали 4.2FSI или 3.0TFSI зависи ... ако се гонят по-малко разходи и т.н. (в дългосрочен план) изглежда, че 4.2FSI е мотора с оглед на възможнооста за монтаж на газ.

Ако газта я няма в уравнението, то логичният избор остава 3.0TFSI което се засилва за отрицателно време и става ~ 400 коня нещо което с 4.2FSI няма как да стане само с наливане на софтуер.

Ся ако се търси звук и т.н. тогава V8

 

п.с. Според мен с оглед на това, че автора пита за 2.4 и 3.2FSI едва ли има бюджет за 4.2FSI или 3.0TFSI ама знам ли :gruebel:

 

Ся за разходите ... много е относително ама поддръжката и самото притежаване на 4F с 3.0TFSI (за това мога да споделя от личен опит) си искат доволно вадене от време на време.

 

@Ivan Borisov Я сподели какъв ти е бюджета.

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, така е. Ако със сигурност никога няма да се слага газ, и аз бих избрал 3.0. Ама с тея цени....

Но вси пак смятам, че 4.2 фси е по-безпроблемен и по-лесно обслужваем мотор.

Редактирано от Evgeni K.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 28.03.2022 г. at 16:52, P_PETKOV написа:

 

То понеже 4.2FSI няма драми кай честно ?

Всичките V6 и V8 мотори на ауди си имат драми ... къде конструктивно заложени къде вследствие на калпава поддръжка.

Ся дали 4.2FSI или 3.0TFSI зависи ... ако се гонят по-малко разходи и т.н. (в дългосрочен план) изглежда, че 4.2FSI е мотора с оглед на възможнооста за монтаж на газ.

Ако газта я няма в уравнението, то логичният избор остава 3.0TFSI което се засилва за отрицателно време и става ~ 400 коня нещо което с 4.2FSI няма как да стане само с наливане на софтуер.

Ся ако се търси звук и т.н. тогава V8

 

п.с. Според мен с оглед на това, че автора пита за 2.4 и 3.2FSI едва ли има бюджет за 4.2FSI или 3.0TFSI ама знам ли :gruebel:

 

Ся за разходите ... много е относително ама поддръжката и самото притежаване на 4F с 3.0TFSI (за това мога да споделя от личен опит) си искат доволно вадене от време на време.

 

@Ivan Borisov Я сподели какъв ти е бюджета.

бюджета ми е около 12к и около 1.5к за обслужване, благодаря за всички които се исказаха по темата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Начи забравяш за 3.0TFSI може би е по-разумно да вземеш 4.2i (ама те повечето малко кон умрел) или 4.2FSI (ако има читави за тия пари) вместо 2.4 или 3.2FSI

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А сега идва въпроса струва ли си парите за 16г кола на приблизително 300к км и дали $ за обслужване ще са достатъчни които колегата е отделил . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@vle4ugoto....нали знаЙш ве , всеки сам си прецЕня.😂

Начи лошо ми става като чуя некой дето си прецЕня , а не преценява 😤

Онзи ден едно момче ми наплАти 7500€  за един 4ф 2008 лето и си замина див и щастлив ...тааа всички е много относително. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да преценката е обективно -за някой , и  субективно за други . Някой си е навил на "пръста", че точно това иска и му било мечта от малък :) ВЪПРОСЪТ е : дали си струва , или е по-добре да се ориентира към друг модел и двигател ;) Затова е форум и всеки търси съвет от всички нас. Аз си избирам колите по "странен" начин , виждам я и знам че е моята кола . Сега съм започнал да си търся още една и съм на кръстопът , но клоня към купе което да ми отговаря на изискванията :) дали да е 4х4 или на задно . Който търси - намира :) дано и колегата да си намери неговата кола .

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...