Jump to content

Проблем с климатика


dodko

Recommended Posts

Здравейте, имам проблем с климатроника на моята а4-ка 1.9 tdi. Колата е 1997 г. и компресора ми беше блокирал. Днес го смених с друг, след което отидох на сервиз за климатици да проверим за течове. За 3 часа никъде не изпусна и ми напълниха системата с фреон. Човека тества компресора, каза че е добре и прави 0 градуса (на машината така излизало).

Но вътре не се усещаше чак толкова студено. Поакрах малко колата и ми направи впечатление, че ту духа хладно, ту не. Ако изключа и включа климатика (не компресора, а цялото управление ако изключа) тръгваше по-хладно. След многократни включвания и изключвания започна да духа както трябва, но след още едно изключване пак спря да е толквоа студено.

Тръбите под капака в края са много студени (дори има малко конденз), където минава фреона, което ме навежда на мисълта, че компресора си работи както трябва. Един приятел ми каза, че може да е от някоя клапа, и наистина след сканиране с вагком ми излиза следната грешка:

Address 08: Auto HVAC        Labels: 8L0-820-043-2D.lbl
   Part No: 8L0 820 043 B
   Component: A4 KLIMAVOLLAUTOMAT_D72  
   Coding: 04143
   Shop #: WSC 06335  
   VCID: 275D4E9BC5ED1DBE6A-25CA

1 Fault Found:
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 
            41-00 - Blocked or No Voltage

Възможно ли е от това да ми идва проблема? Разчетох се в нета, но не можах да разбера къде е това моторче. На някои места пише зад жабката, на други под филтъра за купето. Ако някой може да съдейства ще съм благодарен. :)

Редактирано от dodko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има "колд суич" който трябва да е закачен на радиаторчето на климатика в купето който контролира системата/кога да вкл и кога да изкл компресора / , може той да се ебава и да не изключва навреме и да обледява някъде някоя тръба и затова да изкючва докато се стоплии достатъчно за да включи отново климатика . Сменете си и филтъра на купето също и вижте дали системата на климатика няма изушител на фреона / драйер / който също може да създава проблеми ако е много стар. Когато се наблюдава AC системата с машина трява да се гледа и високото и ниското налягане . Ако включва и изключва бързо ще се види на гейджовете , но ако на "фреонаджията" не му се занимава може и да не сподели тази информация с вас ;) и след като духне студено взима $ и бяга . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казах компресора си работи постоянно, не мисля че е от него проблема. А и тръбите не са обледени, просто са студени.

Колата е обслужена преди 3500 км, включително и филтъра на купето е сменен тогава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махни филтъра на купето, погледни клапата отдолу, ако виждаш гумена устна на клапата, имаш късмет, ако видиш дунапрен, лошо,  в такъв случай се поразрови  из форума за "климатик/клапи/дунапрен/ремонт" и ще ти станат ясни някои неща. .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Махнах филтъра на купето, това е което виждам. От духалките никога не е хвърчал дунапрен. Ако това е клапата за рециркулацията, изобщо не се мърда като натискам бутона.

Само да отбележа, че зимата парното си работеше отлично, дори на 22 градуса да го задам стопляше бързо след като загрее колата.

IMG_20220402_132710.jpg

Редактирано от dodko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щом няма дунапрени през духалките, значи си с гумените клапи, моторчетата/потенциометрите са за ремонт. Тоя вариант не съм го виждал, странно.

Направи си една адаптация на клапите, може и да се оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Адаптацията през група 001 на basic settings ли се прави? Попаднах на тема тук където се казва да се влезе в adaptation,  но на мен там ми дава error.

Редактирано от dodko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пускаш ВСДС-то, влизаш в  Select Control Module, избираш си HVAC и долу в дясно от менютата си пускаш Adaptation  ако не се лъжа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де, там като натисна и ми дава error. От basic settings на група 001 като дам Go се чуват всички клапи и всички символи на управлението светват. Мислех си че това е адаптацията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
Публикувано (Редактирано)

Да повдигна малко темата, ако някой може да помогне...

Все още имам този проблем, като установих че няма общо с клапата (така си мисля аз). Днес работеше перфектно в продължение на 40 мин, след което оставих колата за 15 мин и след това не проработи... Компресора продължава да си включва постоянно, но забелязах следните неща:

Когато не работи нормално, радиатора изобщо не загрява. Тръбите винаги са студени, дори и да не работи нормално.

Вентилатора също си работи винаги, дори включва на по-високите степени. Възможно ли е просто компресора да е прецакан, макар че включва винаги?

След 2 седмици ще я нося на майстор, но ако някой се е сблъсквал с такъв проблем бих се радвал да сподели.

Редактирано от dodko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...