Jump to content

Maсло за 2.0 TDI - 190 hp


Nikola_RS

Recommended Posts

Здравейте,може ли да споделите с какво масло карате А4-ките дизел 190 коня с блу,в книжаката ми излизат 2 вида, 5W30 и 0W30 и съм пред дилема кое да сложа? В мом ента сервизния ми интервал за маслото е настроен на 30 000к, което ме води към мисълта че в момента е с 0W30

Редактирано от Nikola_RS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лонг-лайф е предназначено за дългия интервал на смяна, не е проблем обаче да се използва за късия. Не ти препоръчвам обаче дългия интервал с каквото и да е масло ако мислиш да караш тази кола повече от 5 години. Иначе българския зимен климат е такъв че дали ще сложиш 0W или 5W няма никакво значение. Просто няма да видиш температури под -30 градуса.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Начи по убаво от ОЕМ 0w30 няма ... все пак си е голям майсторлък да продават на такива цени нещо дето по спецификация има рециклирано масло и т.н. магически течности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОЕМ 0w30 - сложих,не мисля че се промени шима в двигателя,всичко си е както преди,само сменихме интервала от 30 на 15к,надявам се да няма проблеми

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...
  • 1 month later...

Здравейте, колеги.

 

Наближавам 15к км с маслото от Германия и искам да го сменя, но е на flexible интервал и ми показва смяна след около 16к/365d.

Разгледах по различни чуждестранни форуми, но повечето питат как да минат от fixed към flexible интервал, а аз точно обратното, защото карам по-малко от 15к на година. За inspection интервала показва повече и разбрах, че той се занулява през VCDS със сигурност.

При смяната само ресет от MMI ще занулява ли интервала за маслото както трябва или трябва да се ползва VCDS?

Трябва ли и как да променя интервалите през VCDS на 15к/365d, т.е. как да го направя на fixed или дори и да го оставя flexible както е сега на 30к/730d и си сменям на 15к/година и занулявам през MMI няма да е проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да си смениш маслото и филтрите, да ресетнеш през ММИ (то ще остане на flexible) и просто да караш следващите 15к км.

 

За инспекцията ти трябва VCDS или подобен софтуер, но ти едва ли следваш инспекционните интервали в официален сервиз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото, а какво ви е мнението за програма 4+ сервиз в порше? Заслужава ли си повечето пари за ОЕМ консумативи и работа в официалния сервиз?

 

10 hours ago, BECKO said:

За инспекцията ти трябва VCDS или подобен софтуер, но ти едва ли следваш инспекционните интервали в официален сервиз.

Ами точно това се чудя дали да не следвам, тъй като досега поддръжката е била, както се казва по книга, само в официален сервиз в Германия. Дали има смисъл да продължавам в официалния сервиз тук или интервалите предписани от производителя не са много приложими в България и да си сменям масло на двигател и филтри с уж хубави марки афтърмаркет на 15к/година. Като недостатък отчитам, че няма да има история, но дали това има толкова голямо значение и има ли смисъл от повече пари само заради история, може би е друга тема.

Като цяло може би повече съм се насочил към варианта обслужване на 15к/година не в официален.

Ясно е, че накрая е въпрос на личен избор и няма правилен отговор, просто набирам мнения :)

Редактирано от vvvvvvv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналното масло на ВАГ далече не е най-доброто, но при редовна смяна на 15к, нормална употреба (без тежък тунинг, без трак дей всеки уикенд) всичко ще е наред.

За мен проблема с афтърмаркет услугата е, че не знаеш доколко е квалифициран персонала за изпълнение дори на базови операции (като смяна на консумативи) - в официалния сервиз поне на това са ги научили :), защото 90% това и правят.

Ако имаш достатъчно доверен сервиз, съвсем успешно може да ползваш доказани афтърмаркет части (а кои са "доказани" в БГ е друг проблем).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е и това, няма спор, по-лесно се продава кола с история в официален сервиз :)

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност е добре когато колата е обслужвана в официалния сервиз......но кажат ли ти че маслото се сменя на 30000км бегай надалеч от сервиза....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На новите коли според Ауди се сменя до 30к км. На мен ми светна за смяна на 21к, така че зависи от стила на шофиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така ми обясниха и на мен, че са фабрично настроени на този flexible интервал, при който компютъра взима данни от няколко места, различни датчици и т.н., стила на шофиране, и ти казва когато дойде време за смяна, което може да стане по-рано от заложените 30к/2 години, както е станало при колегата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда....политиката на всички производители на коли в случая (АУДИ) е да ти гарантират че след изтичане на гаранцията от 5 г и 150000км двигателя ти ще замине в кофата....производителя ти препоръчва long life масло(30000км) и с това знае че си обречен от Пагане.....даже не знам що не го направят на 100 000км интервала за смяна на масло..........сменявайте си на 10 000-12 000 км маслото колеги и не се занимавайте с глупости.......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...
На 7.12.2022 г. at 17:00, v140 написа:

Имаш две напълно еднакви коли, едната е с история в официален сервиз, другата уж е обслужвана на 15к. Коя ще вземеш? :)

Въпрос на гледна точка - купувач / продавач. Ако днес съм си купил нова кола, едва ли ще мисля за деня в който ще я продавам при положение че не сменям често колата си. Цената на обслужване в официален сервиз е х3 и това, което ще съм платил или спестил ще се отрази в продажната ми цена. Ако смятам да я карам 2-3 год. е възможно да я обслужват в официален сервиз заради история. Както казва един мой приятел: "Няма нищо по хубаво от това да купиш кола с току що изтичаща гаранция! Не си длъжен да я обслужваш в официален сервиз :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...