vltn Публикувано 5 Май 2022 Доклад Share Публикувано 5 Май 2022 (Редактирано) Здравейте, Прегледах темите, обаче не намерих нещо подобно във форума, ако някой знае за подобна тема ще съм благодарен на препратка. Става дума за AUDI A4 B7 1.8T BFB от 2006 година. Проблемът е доста комплексен поне на пръв поглед, надявам се да го обясня достатъчно добре. Мотора пали трудно. Независимо от външна температура (топло, студено), независимо от температура на двигателя (правил го е и при топъл и при студен). Появи се зимата и първото нещо беше "акумулатора може да е заминал", измерихме го, беше за смяна - смених го. После мислех, че може да е лошо гориво, посъветваха ме да сипя 1 литър чист спирт на 20л. бензин, за да абсорбира евентуален воден конденз. Проблемът остана. Следващото нещо беше, съмнение за недостатъчно налягане на рейката на инжекторите. Измерихме го, още на контакт дига до 4 бара и налягането остава в продължение на много време дори след като се загаси колата. Налягането докато работи мотора - 3 бара. Горивната помпа обаче не се чува ВСЕКИ път когато дам на контакт преди палене. Казаха, че било нормално да не е всеки път, аз нямам този опит да кажа. Но като цяло проблема май не идва от налягането, защото в момента, в който завъртя ключа и вече пръска гориво от рейката. ( това отделно от измерването на налягането ) Смених и релето на горивната помпа - смених го, защото беше нагоряла силовата част - бяха почернели крачетата, релето работеше, но все пак. Смених и свещи - беше им време. Инжекторите са почистени с ултразвук. Колата все още пали трудно при първия старт. Държал съм за теста пали след 7-8-9 секунди въртене и то много много трудно. Ако върна ключа след първия неуспешен опит и пробвам пак пали една идея по-лесно. Не съм усещал да е паднала мощността при каране по магистрала например. Когато запали мотора работи равномерно както преди, няма притрисане, придърпване и т.н. Чух мнения, че може да има запушени маслени пътища и в началото ниското налягане на маслото да бърка газоразпределението на двата разпределителни вала. Другото беше, че фазовия датчик на коляновия вал не подава правилни сигнали или датчика на разпределителния вал не подавал правилни сигнали. До момента са тези мнения, но нищо конкретно. Колата е закачана на диагностика и няма записани DTC-та. По таблото също няма светещи лампи Check Engine-и и т.н. Прикачам клипче с проблема, ако някой има идеи или е имал подобен проблем, ще се радвам да сподели как е бил решен. video-1651773610.mp4 Редактирано 5 Май 2022 от vltn Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Teletabis Публикувано 6 Май 2022 Доклад Share Публикувано 6 Май 2022 Имах подобни проблеми с по-стария двигател 1.8 оказа се датчик на колянов вал . Не записваше никакви грешки правеше същите мизерии . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kukata_a4 Публикувано 6 Май 2022 Доклад Share Публикувано 6 Май 2022 Провери на диагностика за тази грешка. Код на проблема Местоположение на грешка Вероятна причина P0727 Вход за оборотите на двигателя - няма сигнал Окабеляване, CKP / RPM сензор, ECM / PCM! TCM Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vltn Публикувано 6 Май 2022 Автор Доклад Share Публикувано 6 Май 2022 Мерси, колеги! Ще пиша като има резултат. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Diido0 Публикувано 6 Май 2022 Доклад Share Публикувано 6 Май 2022 Газова уредба имаш ли? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audi+ Публикувано 6 Май 2022 Доклад Share Публикувано 6 Май 2022 Прилича ми на недостиг на гориво, провери датчика за температура на антифриза дали дава адекватни стойности. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vltn Публикувано 6 Май 2022 Автор Доклад Share Публикувано 6 Май 2022 @Diido0, няма газова. Проблема се оказа следния: при първото завъртане само "на контакт" след дълго стоене на колата без да е палена, се чува как се включва бензиновата помпа за около секунда. първоначарното налягане на рейката обаче се оказа не 3-4 бара, а 1.5 бара. връщам ключа въртя пак само "на контакт" без да я паля и чак тогава вдига налягане до 4 бара. Въпроса ми сега е: това признак ли е, че помпата е на края на живота си и единственото решение е смяната ѝ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MrLover Публикувано 6 Май 2022 Доклад Share Публикувано 6 Май 2022 Ако се даде 3-4 пъти на контакт само, после пали ли по-лесно ? Какво налягане държи помпата в обороти ? Ако е тръгнала масово се изиспва налягането в обороти. С какви корекции работи колата на Ваг-Ком? ( ако помпата е тръгнала би трябвало да е доста в +, т.е. бедна смес). Вижте дебитомера какви стойности дава и ламбда сондата дали работи адекватно Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 6 Май 2022 Доклад Share Публикувано 6 Май 2022 преди 14 минути, MrLover написа: Ако се даде 3-4 пъти на контакт само, после............? С к`ва цел т`ва? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vltn Публикувано 6 Май 2022 Автор Доклад Share Публикувано 6 Май 2022 @MrLover , следващите паления мисля да са точно по този начин. @NIKO, предполагам, за да се изключи тотално възможността от нещо друго като повреда и да се гледа единствено пали ли когато със сигурност има налягане. Налягането на рейката преди инжекторите, когато мотора е в работен режим при 750-800 об./мин, е 4 бара днес го мерих. В по-високи обороти нямам инфо. @MrLover "Ако е тръгнала масово се изиспва налягането в обороти" това не разбирам какво значи. Ако продължава да го прави и когато съм 100%, че вече има налягане на рейката ще погледна и останалите неща. Датчика на коляновия вал, като че ли отпада, тъй като мери оборотите правилно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 7 Май 2022 Доклад Share Публикувано 7 Май 2022 ОК, ма мисълта ми беши друга, горивната помпа НЕ работи на (само) контакт при тоа модел, така че т`ва контактно цъкане е безмислено. Понпата завърта с изфърлянето на бендикса, т.е. дига баровете в момента на въртенето. Налягането се мери за една нощ, слага се манометър на горивопровода, пали се, оставя се да преспи ена нош и ако на сотринта налягането е паднАло драстично, се търсят причини, поНпа (има клапан в нея), някое хлабаво кримпване по горивопроводите, течове. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Berkut74 Публикувано 7 Май 2022 Доклад Share Публикувано 7 Май 2022 Имах същото трудно палене на 2.8 мотор при Ц5 също без подкачване при контакт,смених помпата-без резултат(и при мен нямаше никакви грешки),накрая хванах закономерност-при кратки карания(3,5,10 км) без значение престоя и външната температура след това-никакви проблеми с паленето,при по-дълги разстояния същото като при теб! Оказа се,че три дюзи след като се нагреят хубаво не държат херметичност,и след като изгасиш двигателя те си сълзят в цилиндъра! Ултразвук не помага! Моят съвет е да качите дюзите на стенд докато са топли за проверка на херметичност. Успех! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 7 Май 2022 Доклад Share Публикувано 7 Май 2022 дюзи при 1.8Т? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
anto1 Публикувано 7 Май 2022 Доклад Share Публикувано 7 Май 2022 (Редактирано) Оптегача на веригата пипан ли е, да не е прехвърлила зъб или е свършил на валовете ,нещо не е наред зацепването!Отвори капака на клапаните и завърти да видиш какво става. Редактирано 7 Май 2022 от anto1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fbika75 Публикувано 9 Май 2022 Доклад Share Публикувано 9 Май 2022 @vltn Колега какво стана, оправи ли проблема, че аз от 1 седмица имам същите като твоите симптоми с паленето... Пали на случаен принцип, по-скоро сутрин на студен мотор... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vltn Публикувано 10 Май 2022 Автор Доклад Share Публикувано 10 Май 2022 Не съм писал щото още нямам нищо на 100%, за да кажа накрая какво е. Последното нещо, което вчера мъчихме в сервиза с майстора беше съмнение, че във резервоара се получава вакум, заради някъв филтър с въглен (различен от горивния филтър). Този се намирал някъде до преден десен калник. Проблема не се случваше и имаше нормално палене като палех с отворена капачка на резервоара. Понеже се натрупаха много различни симптоми още не мога да кажа нищо на 100%. Утре ще я покарам и ще кажа дали се е оправило или го има още проблема. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 10 Май 2022 Доклад Share Публикувано 10 Май 2022 (Редактирано) Когато N80 (EVAP) клапана замине, вакуума в резервоара веднага се усеща - като отвориш капачката на резервоара засмуква доста въздух. Няма как да има съмнения че се получавал вакуум - ако има веднага се разбира. Другия симптом на повреден N80 е че колата пали много трудно веднага след като я изгасиш, но си пали нормално когато е студена. Това е защото се дави при самото изгасяне. Редактирано 10 Май 2022 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vltn Публикувано 10 Май 2022 Автор Доклад Share Публикувано 10 Май 2022 тва с гълтането на въздух като отварях капачката го имаше. просто никога не ми е правило впечатление. Както казах още не мога да кажа дали е решен проблема. Ще пиша пак като имам ново инфо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Chitatelia Публикувано 11 Май 2022 Доклад Share Публикувано 11 Май 2022 Сменял ли си горивния филтър? Там е и регулатора на налягането, може той да ти прави магарии. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Berkut74 Публикувано 13 Май 2022 Доклад Share Публикувано 13 Май 2022 На 7.05.2022 г. at 16:07, NIKO написа: дюзи при 1.8Т? Моя грешка,инжекторите! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vltn Публикувано 5 Юни 2022 Автор Доклад Share Публикувано 5 Юни 2022 On 5/11/2022 at 5:38 PM, Chitatelia said: Колеги, карах я при втори майстор, втори майстор не може да реши проблема. Ще съм благодарен, ако някой препоръчя наистина някой читав, който има идея от тия двигатели и аудита. Втория майстор веднага се хвана за датчика за темп. на антифриза, каза че вс е ок и разликата между реалната темп. и измеренатя е 2-3 градуса и не е от това. Няколко пъти пробвам да паля с отворена капачка на резервоара, ако има евентуален вакум съответно и това не е. В момента паленето става по следния начин завъртам ключа, мотора прави няколко оборота, връщам веднага и въртя ключа отново като при второто въртене пали без никакви проблеми, както палеше преди от първия път. @MrLover, явно не е от липса на налягане щото и тва го правих като чаках по 1-2 минути между контактите щото не всеки път се активира помпата, след като се е активирала веднъж. И поради тази причина си мисля, че наистина може да се случва нещо неадекватно с разпределителния вал и обтегача там @anto1 Лошото е че не разбирам толко колкото ми се иска за да си правя сам нещата и ми е нужен човек с гараж инструменти и т.н. Истината е, че вече ми е по-интересно от чисто любопитство каква е причината, огколкото да ме ядосва, че не пали. Свикнах ѝ. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
buzzi Публикувано 6 Юни 2022 Доклад Share Публикувано 6 Юни 2022 Понеже не съм майстор ама аз я гледах явно съм втория широк специалист. Да обобщя какво е наред на колата. Датчик на разпределителния вал в норма,6-8 на празен ход. Сменено е преди мен релето на компютъра,вакум в резервоара няма,няма и в картера на мотора,което значи че вентилацията е в ред. Сравнявах в рамките на почти цял ден през час температурите на стрелка и на еку и на студено. При мен колата запали без каквото и да е замисляне на студено. ,20от 20 ми бяха пробите с паленето. Допускам бензинова помпа,която просто не дава необходимото налягане в някой момент.Но понеже си е тото ,а аз не познавам ,не съм предприел нищо . Докато не ескалира проблема . Може би чек на показанията всеки ден преди палене биха дали яснота . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 6 Юни 2022 Доклад Share Публикувано 6 Юни 2022 (Редактирано) На 11.05.2022 г. at 17:38, Chitatelia написа: Сменял ли си горивния филтър? Там е и регулатора на налягането, може той да ти прави магарии. Преди 6 часа, vltn написа: Колеги, карах я при втори майстор, втори майстор не може да реши проблема. Ще съм благодарен, ако някой препоръчя наистина някой читав, който има идея от тия двигатели и аудита. Втория майстор веднага се хвана за датчика за темп. на антифриза, каза че вс е ок и разликата между реалната темп. и измеренатя е 2-3 градуса и не е от това. Няколко пъти пробвам да паля с отворена капачка на резервоара, ако има евентуален вакум съответно и това не е. В момента паленето става по следния начин завъртам ключа, мотора прави няколко оборота, връщам веднага и въртя ключа отново като при второто въртене пали без никакви проблеми, както палеше преди от първия път. @MrLover, явно не е от липса на налягане щото и тва го правих като чаках по 1-2 минути между контактите щото не всеки път се активира помпата, след като се е активирала веднъж. И поради тази причина си мисля, че наистина може да се случва нещо неадекватно с разпределителния вал и обтегача там @anto1 Лошото е че не разбирам толко колкото ми се иска за да си правя сам нещата и ми е нужен човек с гараж инструменти и т.н. Истината е, че вече ми е по-интересно от чисто любопитство каква е причината, огколкото да ме ядосва, че не пали. Свикнах ѝ. Не каза дали си сменил горивния филтър. До колкото разбирам пали от два опита, при който първия е неуспешен. Преди първия опит развърти свещите и ги виж. Ако са мокри, значи имаш проблем с давене, ако са сухи - проблема е липса на гориво при първия опит. Също не се мъчи да палиш с отворена капачка - това нищо не показва. Ако в резервоара има вакуум, ще го усетиш при самото отваряне на капачката. Редактирано 6 Юни 2022 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vltn Публикувано 6 Юни 2022 Автор Доклад Share Публикувано 6 Юни 2022 горивния филтър е сменян преди по-малко от 5к км, че предния беше запушен. не знам дали има смисъл да го сменям пак. ако е запушен отново ще се усеща ли липса на мощност при нормално каране или няма как? има ли начин да се провери без да се сваля изцяло. Всъщност предния път запушването го хванахме като видяхме, че нито веднъж не дига над 1.5-2 бара на горивната рейка. Сега когато се чуе сработването на горивнята помпа, има налягане на рейката 3.5 - 4 бара. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 6 Юни 2022 Доклад Share Публикувано 6 Юни 2022 Не, след като сте го сменили преди 5К значи със сигурност не е той. Запушен горивен филтър обаче води до изгаряне на бензиновата помпа. Ясно е че не е изгоряла, но не знам дали нещо друго не ѝ е станало от това че предишния е бил запушен. Взе пак вижте и свещите да не би да се дави. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване