Jump to content

Колебания между 3 варианта за комби


Recommended Posts

Здравейте 😀

 

Разполагам с не особено голям бюджет до макс. 10 хил. лв с обслужването (освен ако не я купя обслужена) и се колебая между три варианта. Задължително ще е комби и задължително TDİ С 6-степенна ръчна.

 

Първия и най-евтин вариант ми е A6 C5 със 131 коня PD, фейслифтова но е най-старата от вариантите. Нямам наблюдения върху този мотор, карал съм 110 ГНП доскоро.

 

Втория вариант е A4/А6 от 4F серията след C5. Там си мисля за два варианта:

1. А4/А6 2.0 TDİ 140 PD

2. A6 2.7 180hp CR. Нарочно 2.7 , защото 3.0 ръчна не намерих а държа на ръчното превключване със скоростен лост, а не с пера, плюсове, минуси и т.н. 

 

Разбира се , 2.7 е възможно най-скъпия вариант и ако не е за вериги гледам читави бройки вървят по 6-7 бона, дори виждам и такива за около 5 чиито състояние ми в неизвестно, но не винаги високата цена гарантира качество. Особено кой знае какви екстри не търся , просто си държа на комбинация Avant/TDİ/6ск ръчна. Разбира се , V6 ще гори и най-много, но не ми е най-големия фактор това.

 

Вариантите при А4 с 2.0 са доволни и дори с по година-две по-нови от тези при 2.7 но пък по-постни като екстри. Което както казах не ми е най-големия проблем, по-скоро ми е известно , че 2.0 140 е проблемен. Вярно ли е и какво му е проблемното? Повечето обяви са с него което ме навява на мисълта , че не е най-удачния вариант , но имам приятел с 3.0 , за който също е пълно с обяви , навъртя над 200K км. и няма никакви ядове. Само, че е автомат, което не ми е вариант.

 

131 C5 е най-стария като година, но пък мисля няма слаби звена. Сега на какви км. ще е не се знае, но то там май е на късмет.

 

Чакам вашите мнения !

 

 

 

Редактирано от CanbayWolker97
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С този бюджет, каквото намериш "живо".  Това е стандартния и правилен отговор.

Не забравяй че купуването е лесно. После е скъпо. Сега възстановявам едно 4F след блокирал компресор на климатика. Как да купиш нещо втора употреба на толкова стар автомобил. Май 2000лв. ги подминах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, на тези години си е така реално но това е бюджета. Искаше ми се да е повече но... Засега е този. А си държа комбинацията от Avant/6sk/TDİ като на quattro не държа - ако го има е в плюс но не ми е фактор задвижването на 4-те колела.

 

Гледам А4 с 2.0 140 е масово продавана и за по 6 бона има поне ба вид добри коли (технически няма как да знам). Какво му е на 2.0 , че е толкова продаван?

 

Общо взето като търся Audi ми излизат най-вече 2.0 TFSİ, 2.5 V6 TDİ, 2.0 TDİ и 3.0 V6 TDI. 2.7 като вариант за тройка но ръчка минус някое "магаре". 2.5 е ясно какво му е (всичко), другите защо така масово се продават...да не сгреша някъде?

 А8 дизел като търся също 4.2. V8 TDİ излиза по-рядко докато с 3-ки и 4.0 V8 TDİ е пълно.

 

Други идеи и предложения?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има голям шанс да страдаш с 2.7tdi 

С5 купето го забрави... отдавна си е изпяло песента. 

 

Щом не държиш на 4х4 аз бих погледнал и други марки, ама е извън правилата да се обсъждат в този раздел. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От А4 до А8. От 4 до 8цил. Труден избор.

Избягвай нещо повече от 4 цил. ако нямаш стабилни доходи.

А4 В7 е клаустрофобично тясно. В8 е малко по добре но доста ниско и останах с лоши впечатления като цяло. 4F с 4 цил. аз лично не съм виждал и карал. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

4F имам предвид B7 което се води редом с него като година - съответно с А6 4F/C6.

A8 съм гледал само информативно , иначе както казах ръчка и комби задължително. Мисълта ми е , че прави впечатление , че и там примерно 4.0 е с повече обяви от 4.2 да речем. В тази връзка споменах и TFSİ, иначе държа на дизела.

 

За 2.7 какво се има предвид, кое им е слабото място, доколкото знам е софтуерно дефорсирана 3-ка заради данъчните ставки (уж има и 163 коня, но не съм намирал такъв). А 3.0 е стабилен, поне не знам да има проблемите на стария 2.5 който вярно има стабилна слава.

 

Относно марката - не искам друга, държа си да е Audi. 2.0 140 при А4 как е, добре ли е? Пълно е с обяви в тази конфигурация A4/ръчна/2.0 140 и радко 143 ако не се лъжа. 

Редактирано от CanbayWolker97
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, МММ1 написа:

 блокирал компресор на климатика. Как да купиш нещо втора употреба на толкова стар автомобил. Май 2000лв. ги подминах.

 

Колега, тия пари така си ги раздавате... Преди година и половина ми блокира компресорът. Ремък, ролки, всичко се стопи.  Нов компресор Денсо, ремък и всички ролки, като аз си правих колата и ползвах отстъпки за частите, ми излезе 600 и нещо. Дори да са мръднали малко цените нагоре, над 1000лв работа за по малко от ден работа ми се струват множко...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сметката е лесна ... Компресор Denso, радиатор(кондензатор), дросел, изсушител (дехидратор), датчик за високо налягане(оригинал), ремонт на маркуча за високо налягане - по спомен 120лв.  (заварка,  нова гумена част, кербовка), над 100лв. оригинални гумени уплътнения, нов ремък, промивка, вакумиране, зареждане на цялото количество фреон. Това е минимума неща за смяна при слагане на нов компресор. Исках и изпарителя да сменя но се стреснах от обема работа.

Редактирано от МММ1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 33 минути, МММ1 написа:

Това е минимума неща за смяна при слагане на нов компресор.

Честно казано ми се струва прекалено презастраховане. Не за друго, а защото лично разглобих стария ми компресор, за да видя какво се случва вътре. Няма никаква връзка между там където е фреонът и там, където се чупи компресорът. Сега като смятам моят се счупи преди повече от 2 и половина години и 50 хиляди км. Дори съм със същия фреон, с който беше като се счупи. Нищо излишно не съм сменял. Само компресор, ремък и ролки...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С 10 к тотал за 4ф забрави.

С5 и В6 по-може, но нямат живи съученици, на пръв поглед виждам само няколко които що годе стават за оглед.

Което и да вземеш ще реставрираш, с 10к аз бих взел от скъпите С5ци, защото шансът да я реставрираш до 10 е по реалистичен. 

 

Иначе с тези пари, на силно промененият пазар в момента, не бих взел Ауди.

Друга марка и задължително бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, venko74 написа:

Честно казано ми се струва прекалено презастраховане.

Маслото от компресора беше сиво и по дросела се виждаха  стружки. Ако не искаш да се унищожи новия компресор се сменят по горе описаните компоненти.

 

Преди 5 часа, cokesucker написа:

С 10 к тотал за 4ф забрави.

Вариант е ако намери автомобил в който предишния собственик е "вкарал" пари и е направил някои от "големите" и скъпи ремонти. Иначе нов внос или в неясно състояние с V образен мотор е финансово самоубийство. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така като гледам според вариантите които търсиш,единствено ауди а4б7 2.0 тди 140 коня 8клапановия мотор нещо около 2006-2008 година на цена около 8000лв и да имаш поне 2000 лв джобни за обслужвания и каквото излезе първоначално за бюджета който имаш,търсиш най-запазения екземпляр,относно 4Fката не си подготвен с бюджет за тази кола,тук вероятноста да се нахендриш яко е огромна,C5 трудно можеш да намериш запазена,станаха на по 18-20 години тези коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро избери по-запазения автомобил и тогава виж за слабите страни, които можеш превантивно да ремонтираш, ако вече не е бил отремонтиран. Ако тръгнеш да търсиш наобратно, тоест дизелак на толкова години с определен код на нашия пазар, бая ще се филмираш. Кодът на двигателя не единствен, тъй като за някои от проблемите са засегнати само определени партиди видни по ВИН.

Иначе ето от ЮК форума, но е малко старо инфо:

 

https://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php/149476-BRD-Engine-Code

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисълта ми беше, че е пълно с обяви с 2.0 почващи от 4 бона до 8-9 и нагоре. Надежден ли е като цяло този мотор, искам все пак да очаквам някаква надеждност, тъй като за 1.9 131 и 1.8Т бензин знам, че са чук. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ве чук са, ама след 20 години чука те удря през джоба. 

Оптегача на някои 1.8Т мотори е към 1000лв ОЕМ... 

1.9 131 коня ако не греша е помпа дюза... Уникална технология за преди 20 години. Яде разпределителния вал и разни други дреболии покрай него. 

Но да това са като цяло читави мотори с приемлива поддръжка. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи 2.0 140/143 (рядко, но се намира по обяви) ще е добра опция? И той е PD но предполагам е по-добре от тези старите предвид, че поне някъде 2007/2008 ще е модела. Някои ги гледам с MMİ , други само с плейър Audi Concert. 

 

Значи да оставам на вариант A4 B7 2.0 TDI, това би било най-доброто?

Гледам, че с един чип отива към 170 коня, чипа ще го носи ли без вреди, гледам, че стабилно повишава и въртящия момент, сваля леко развъртането на турбината?

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще търсиш В7 търси с 1.8Т (за мен лично гледай само 4х4, иначе си вземи октавия поне ще имаш багажник) туряй газ и не се занимавай с тия дизели на милион километра. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То има и с газово , въпроса е на какви километри ще са предвид , че газовите не падат под дизеловите по пробег...

 

Принципно TDİ Ми е условие, но може да пробвам 1.8T. В B7 добър мотор ли е, за какво да гледам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей това е най-добре оборудвано от обявите у нас. И нови стелки има. :icon_cool:

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11648898136615891&slink=oee2k3

Поне ще вози добре, широчко е вътре, нормална шумоизолация. Неща които ги няма в А4 Б7.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ауди комби - нЕма. 
Има авант. 
 

2.7 ръчка тди е много приятна и сравнително не скъпа кола за каране и поддържане. 
 

Успех в избора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи това въжи и за 3.0тди, щото разлика в мотора няма. 

Само къде са резнали едни 50 магарета. 

Скъпи за поддръжка ( и двете) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2тди 143кс в Б8 го водят прилично здрав. Трябва да се завиши доволно бюджета обаче, че в диапазона 10к лв ще са само някакви милионерки пред разпад. Иначе съм имаб В7 и сега В8 и определено втората ми допада доста повече :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повечето в този диапазон са 140-ки, рядко 143. Иначе доволно 2.7 избор има но не знам дали не са за вериги, дали не са с течове и проблеми...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...