Jump to content

Как да караме с Типтроник


martin76

Recommended Posts

Колеги, колата е 2.0ТФСИ и нещо не открих тема с правила, как да НЕнавредим на така полезната кутия Типтроник.Та моля да споделите как е разумно да се кара типтроник-а/какво не е разумно да правим по време на движение и ще споделя моят скромен опит от 3-4 месеца..и се надявам вече да не съм навредил.Знам за важно да не включвам задна преди пълен покой, също и ръчната преди да отпусна крака от спирачката при паркиране, за да няма напрежение във валовете на ск.кутия.(често подпирам гумата в малко препятствие-камък или гърбичка и не ползвам ръчната).Та често пускам на наутрална с 5-10 км/ч, при паркиране понеже, мястото ми за паркиране е с лек наклон, и вместо да включа на директна, след маневра, чуквам неутрал и колата си застава на мястото, това вредно ли е(става дума за 20-30 метра)? Също,  при запалена кола, примерно сляза да затворя гаража, ако оставя на N-неутрал, грешка ли е, или да оставя на Директ и на ръчна?! Въпроси и за каране на ръчно превключване- позволено ли е при липса на мощност да превключа 1-2 позиций на по-малка предавка да ускоря(примерно изпреварване, баир), и премина пак на по-висока-5-6та, т.е качването на оборотите опасно ли е?В града карам на автоматик,но извънградско се стремя да я позасилвам с по-високи обороти при превклюване на предавките -до към 3000-3500 оборота защото на автоматик си ги менка на под 2000, и все пак за двигателите си требе издухване поняко съм чел...

п.п. колко да си приготвя за обслужването  на въпросната кутия, горе-долу, колко струва услугата с подмяна на филтър, масло? Май комплект за обслужване се ползваше?!

Редактирано от martin76
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз питах преди година. Ето темата, макар че на някой въпроси още нямам отговор.

 

Обслужването на скоростите ми струваше 430 лв. преди година (това е цената за комплекта). Процедурата е елементарна, но трябват двама човека, подемник и евентуално Вагком.

Ето я.

 

Кажи ми, колко предавки имаш в режим "S"?

 

Редактирано от nedelcho_iliev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Преди 2 часа, nedelcho_iliev написа:

И аз питах преди година. Ето темата, макар че на някой въпроси още нямам отговор.

 

Обслужването на скоростите ми струваше 430 лв. преди година (това е цената за комплекта). Процедурата е елементарна, но трябват двама човека, подемник и евентуално Вагком.

Ето я.

 

Кажи ми, колко предавки имаш в режим "S"?

 

Никога не съм включвал този режим и не знам за какво е, променя ли нещо в работата на колата, в разхода на гориво. Също и може ли да се вклюва по време на движение или тр да потегля на него, ако искам да го ползвам?! А в него ръчни ли са прдваките или са автоматични? Колата е с 6 предваки, иначе, собственик съм и от около 4месеца и съм и врътнал 1000 км, карам кротичко свиркат псуват, това е.На дълъг път настъпвам на ръчни да покача малко оборотите, но не я тормозя с екстремни чак-примерно от 130 км да мина на 4та, но минавам една надолу и се чудя това опасно ли е. Затова е полезна темата, да знаем какво да правим и какво не! съшо и как работи КИКДАУНА?Какво е,незнам функция ли е мегханизъм ли е?!, надали ще се наложи и да го ползвам но е добре човек да знае това онова.При задна и потгляне, при пускане на спирачката, колата леко тръгва.предполагам това е нормално.Взех я по картинка от Аутоскаут схвейцария само доставчика е направил едно калбо с нея в самата автокъща, така че незнам мн за нея.Обслужих я,станартно-ролки ремъци масло, предстои скоростната, мисля и горивния да сменя. парите свършиха а и карам извънредно малко. Меси за темата колега,отговори ми на няколко питанки и даде яснота, но не е зле да дискутираме..

 

Редактирано от martin76
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да е "Спорт". Започва да превключва на по-високи обороти. Предполагам, че разходът ще се вдигне. Интересно, че при мен предавките стават пет в режим "S". На режим "D" са шест.  Включваш на "S" и потегляш. В моята тема ми казаха да не местя лоста в движение и така правя. Единствено си позволявам да превключвам в ръчен режим "+/-" на градско. На извънградско ръчния режим съм го ползвал само на Ришкия проход. Иначе си карам на "D". При изпреварване натискам газта и тя си снема предавките. Много често слиза на трета, случвало се е да слезе и до втора. Оборотите често подминават 6000.  Не мисля, че това трябва да те притеснява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Максималната си мощност и максималната си скорост колата достига само в режим спорт "S" и то на 5-та предавка, затова и на "S" предавките са само 5 (не 6, както в режим "D"). Режим "S" може да се включва по всяко време, аз лично почти не го ползвам.

 

Превключването от "D" на "N" и обратно е излишно, извънграда при нужда могат да се ползват перата на волана (за сваляне на скорост при изпреварване или при спускане на голям наклон например) без да се мести лоста от "D". След известно време скоростната кутия автоматично се връща в "D" режим. Колкото по-малко се пипа селектора на скоростите - толкова по-добре за тях. Т.е. палиш, минаваш на "D" и повече не пипаш (като паркираш ползваш и "R" разбира се :) ).

 

НИКОГА не оставяй колата на "D" и пусната ръчна спирачка - има вероятност да тръгне сама при проблем с ръчната! Слагаш на "Р" и включваш ръчната при натиснат педал на спирачката.

 

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако карам на "D" и дръпна бързо два пъти перото "-" ще слезе ли две предавки или ще ги свали една по една? В смисъл, какво ще се случи "6=>4" или "6=>5=>4"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има възможност ще слезе 2 предавки - компа на ск. кутия следи да не се превишат крайните обороти на двигателя. Съответно при достигане на крайни обороти автоматично ще мине на горна предавка. Това пази и кутията и двигателя. Ако се прави изцяло в ръчен режим ще стои само на поставената предавка докато не се смени ръчно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, nedelcho_iliev написа:

Трябва да е "Спорт". Започва да превключва на по-високи обороти. Предполагам, че разходът ще се вдигне. Интересно, че при мен предавките стават пет в режим "S". На режим "D" са шест.  Включваш на "S" и потегляш. В моята тема ми казаха да не местя лоста в движение и така правя. Единствено си позволявам да превключвам в ръчен режим "+/-" на градско. На извънградско ръчния режим съм го ползвал само на Ришкия проход. Иначе си карам на "D". При изпреварване натискам газта и тя си снема предавките. Много често слиза на трета, случвало се е да слезе и до втора. Оборотите често подминават 6000.  Не мисля, че това трябва да те притеснява.

Да видях темата ти. И аз преминавам на ръчни в движение.На спорт пробвах преди малко като потеглих на тази опция. да така е, на S предвките се менкат на по-високи обороти и малко да паднат преминава на по-малка. 5 са и при мен на S! Аз на ръчни карам извънградско за да поускоря преди превключване, а вече може и на S, поне в едната посока, в другата на ръчка.😇

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последни въпроси- за N, Паркирате и правите маневра за обръщане на колата в другата посока, ако има наклон вместо да чукна D, може ли да пусна 15-20 м по инерция нa N.Това вреди ли....просто колата да припълзи на местото си.? Или слизам да затвоя гаража, на D и ръчна ли да оставя докато работи колата, или не вреди и на N и ръчна?!Старх ме е да изпреварвам да не съсипя кутията.хахахахахаха!!!!! Значи и на ръчна, да си премина на по-малка и газ, а на директна, по-рязко газта и тя си сваля сама на по-малка предавка!?

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тя, ясно, че е калпава ама чак пък да те е страх да изпреварваш. 

Иначе като затваряш гаража, защо просто не я сложиш на P ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, martin76 написа:

Последни въпроси- за N, Паркирате и правите маневра за обръщане на колата в другата посока, ако има наклон вместо да чукна D, може ли да пусна 15-20 м по инерция нa N.Това вреди ли....просто колата да припълзи на местото си.? Или слизам да затвоя гаража, на D и ръчна ли да оставя докато работи колата, или не вреди и на N и ръчна?!Старх ме е да изпреварвам да не съсипя кутията.хахахахахаха!!!!! Значи и на ръчна, да си премина на по-малка и газ, а на директна, по-рязко газта и тя си сваля сама на по-малка предавка!?

 

 

 

Не можеш да я съсипеш при изпреварване със 200 коня. Нямаше да можеш да я съсипеш даже и ако беше три пъти по толкова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, Drone написа:

Е тя, ясно, че е калпава ама чак пък да те е страх да изпреварваш. 

Иначе като затваряш гаража, защо просто не я сложиш на P ? 

Калпава ли?! Чета само хубави отзиви за този тип кутии ти -"калпава"?!

преди 18 минути, CVT написа:

 

Не можеш да я съсипеш при изпреварване със 200 коня. Нямаше да можеш да я съсипеш даже и ако беше три пъти по толкова.

A за препълзяване на колата на 20 метра на N, не сподели?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@martin76

Преди 19 часа, VBI написа:

...

Превключването от "D" на "N" и обратно е излишно...

 

НИКОГА не оставяй колата на "D" и пусната ръчна спирачка - има вероятност да тръгне сама при проблем с ръчната! Слагаш на "Р" и включваш ръчната при натиснат педал на спирачката.

Не "припълзявай" последните 20м ...

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато се двишиш, карай само на D, S или R. Kогато си спрял и слизаш от колата, винаги слагай Р, най-добре с дърпане на ръчна преди да отпуснеш газта, както е писал колегата по-горе. Не разбирам защо изобщо трябва да се правят подобни импровизации с паркиране на D и ръчна, това е супер рисковано, ако ръчната изпусне и колата тръгне, може да стане мазало, отделно не съм сигурен колко е добре това за самия автомат. 

В движение може да се сменя от D на S без притеснения, както и на ръчен режим.

Смяна на масло на автомат плюс това на предния диференциал преди 3 години ми струваше 550лв. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 15 часа, VBI написа:

@martin76

Не "припълзявай" последните 20м ...

няма да го правя, дано не съм навредил като съм го правил!

Преди 12 часа, pampo написа:

Когато се двишиш, карай само на D, S или R. Kогато си спрял и слизаш от колата, винаги слагай Р, най-добре с дърпане на ръчна преди да отпуснеш газта, както е писал колегата по-горе. Не разбирам защо изобщо трябва да се правят подобни импровизации с паркиране на D и ръчна, това е супер рисковано, ако ръчната изпусне и колата тръгне, може да стане мазало, отделно не съм сигурен колко е добре това за самия автомат. 

В движение може да се сменя от D на S без притеснения, както и на ръчен режим.

Смяна на масло на автомат плюс това на предния диференциал преди 3 години ми струваше 550лв. 

възниква друг въпрос: в сервиз или на домашно, нещо си слушаша работата на мотора, нещо с проверка на обороти, форсиране на двигателя на празне ход, слушане на шумове, и т,н. на N ли се прави или на P?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За по-голяма безопасност се препоръчва да се прави на P. Най-добре е да си създадеш навик когато колата е спряна и не си в нея или когато мотора е изгасен винаги да е на P. Използвай N само ако минаваш през автоматична автомивка, ако се налага да я тикаш, ако те дърпат, или ако я пускаш по инерция на места като автомагистрала "Тракия" в посока Пловдив след тунела например.

 

Също не забравяй че ако паркираш на място с много голям наклон P не е достатъчно и може да изпусне. Затова пускай и ръчната на такива места.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Да така го правя винаги с ръчна на паркиране на P, а без ръчна, само леко завила и опряла в бордюра. Но ако не я подпра в бордюр, (на мястото за паркиране имам един клиновиден камък), винаги с ръчна, наясно съм но исках да знам при прослушване на работа на празен ход, при форсиране с определена цел на какъв режим става, Мерси колега! Е добре де, N не ми препоръчваш за препълзяване на колата за 20-на метра, но може по инерция на магистралата? Там скоростта няма ли да е по-висока?Чувал съм че неа N se допуска теглене и до 50 км/ч.Значи може и по инерция да се пуска понякога?!! 

 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При форсиране с цел диагностика няма разлика между P и N от гледна точка на двигателя.

 

Това да не се кара на N по инерция колегата @VBI го каза. Аз не съм съгласен и не знам какви са съображенията. Може би той ще ги обясни. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

правилно, грешката е моя!

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е хубаво да се кара по инерция на "N" заради мазането в самата скоростна кутия (при теглене например има изискване да не се превишава определена скорост и да се тегли не е повече от няколко километра - справка книжката на колата). Също така при последващо включване на "D" се получава по-голямо износване на дисковете в скоростите защото скоростта е висока, а двигателя е на ниски обороти и включването е с удар. Все пак тук говорим за типтроник, @CVT за мултитроник  не знам как е, но предполагам е същото най-малкото заради веригата и съединителя.

Другата причина е чисто "шофьорска" - ако случайно угасне двигателя докато е по инерция на позиция "N", оставаш рязко без хидравлика на волана и серво на спирачките, което е проблем, особено при ситуация на пътя. Едно време като карахме шофьорските курсове, това беше едно от нещата, на което много наблягаха.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато двигателя работи маслената помпа на автоматика също работи и си регулира налягането както на D така и на N, така че няма никакъв проблем със смазването. Това се отнася както за Типтроника така и за Мултитроника. Относно минаването от N на D на висока скорост не би трябвало на има никакъв удар, и ако има мисля че това е индикация на някакъв проблем. При Мултитроника няма - аз редовно карам на N. От 230-те хил. км които съм изминал с колата, поне 10 хил. са минати на N.

 

Всички препоръки да не се кара на N са свързани с безопасността, а не защото е вредно за автоматика. Според мен обаче е много по-безопасно да можеш да караш колата без хидравлика на волана и спирачките, което изобщо не е проблем ако си пробвал и знаеш точно как се държи, отколкото да се надяваш че винаги ще ги има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако беше вредно, по-новите Аудита нямаше да го правят автоматично. ;)

 

Виж тук: https://www.manualesaudi.com/AudiA4/A42017/en_GB/ba/page_00226.htm

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорим за старо Ауди с типтроник. Линка с новите Аудита в случая е абсолютно не релевантен в предвид различния тип скоростна кутия (дори няколко поколения по-нова), изминатия пробег на автомобила и т.н. Хубаво е да се придържаме към темата и модела за който става въпрос ;) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...